4 Reacties

één jaar geleden

Ik heb precies het zelfde

één jaar geleden

Reactie op moeder van Mm

Ik heb precies het zelfde
Wat fijn om te horen dacht echt dat ik de enige was

één jaar geleden

We merken dat het hier goed werkt om te doen alsof hij al veel begrijpt, alles uitleggen, verschillende dingen benoemen waar hij wel uit mag kiezen en wat we van hem verwachten. Hij vindt bijvoorbeeld verschonen nu verschrikkelijk, dan voordat hij op de commode uitleggen dat ik weet dat hij t lastig vindt maar hij wel een schone luier moet, waar ik mee begin en wat er gaat gebeuren. Dat hij een knuffel of een potje mag vast houden. Meestal begint het alsnog met veel verdriet maar uiteindelijk wordt hij wel rustig. Ik denk alleen niet dat ze dit (mocht je geluk hebben en er snel plek is op een opvang) kunnen oplossen op een opvang. Het is een lastige periode dat ze meer snappen dan kunnen communiceren en niet alles lukt wat ze wel graag zouden willen.

één jaar geleden

Misschien kan je haar helpen haar boosheid te uiten op een andere manier? Samen heel hard op de grond stampen, of in een kussen slaan om de beurt, even heel hard schreeuwen, of wat je zelf ook een wel wenselijke manier vindt. Aangeven dat je een antwoord gaat geven wat ze niet leuk vindt, maar dat jullie dat samen even gaan doen tot de boosheid weg is en daarna haar laten kiezen tussen twee dingen die wel mogen? Hier resulteert het samen boos doen meestal in de slappe lach en een gezellig samen zijn daarna, als is dat met de tweejarige. De jongste van 1 heeft dat nog niet zo nodig.