18 Reacties
3 jaar geleden
Sab simplex inderdaad! Echt een tovermiddel! Wij gebruiken het sinds twee dagen en was direct over. Wisten ook echt niet meer wat we moesten doen. Aanrader!
3 jaar geleden
Hier ongeveer hetzelfde verhaal, maar dan begint ze rond 19.00 tot 01.00/ 02.00u. Wij moeten haar constant wiegen/ in beweging houden dat helpt een beetje. Nog geen oplossing gevonden, maar ook voor komende week een afspraak bij de osteopaat gemaakt en gaan ook inflacol proberen. Sterkte!
3 jaar geleden
Reactie op Baby1996
Heeft er ook iemand ervaring met infacol? Dat gebruik ik nu door advies bij ...
Ik heb er geen ervaring mee maar heb van de vk en meerdere gebruikers gehoord dat Sab Simplex beter zou werken
3 jaar geleden
Reactie op Baby1996
Heeft er ook iemand ervaring met infacol? Dat gebruik ik nu door advies bij ...
Ja! Wij hebben eerst een flesje infacol op gemaakt. Werkte ook prima. Alleen sab simplex bij ons net iets beter. Qua ontlasting en geur minder 'heftig'. Waarschijnlijk door de sinaasappelsmaak die infacol heeft. Daar reageren kleintjes nog weleens op
3 jaar geleden
Hoi, wat super lastig. Je doet eigenlijk alles wat je kan voor krampjes en dan simplex/infacol kan je nog proberen. Werkte hier prima, maar hij heeft zonder ongeveer net zoveel last.
Kan het zijn dat je in een vicieuze cirkel bent beland? Je schrijft dat hij even slaapt en bij elke beweging wakker wordt. Dit kan, doordat je zo je best doet, ook oververmoeidheid zijn. Dan gaan ze ook trappelen met de benen en worden ze gefrustreerd dat het slapen niet lukt. Ook dan lopen ze rood aan. Ik zou zelf een dagje niks/weinig plannen en heel veel knuffelen op de bank of in een fijne stoel. Elk uurtje dat hij slaapt is er 1 en het huishouden of de visite kan wel wachten 😇 Als hij oververmoeid is zou het daarna minder moeten worden en kan je hem (hopelijk) ook weer wegleggen om te slapen.
Hier merk ik dat het vaak al bij 1 gemist slaapje die kant op gaat. Dan kan hij niet zelf in slaap komen wn begint te slaan en trappelen. Alleen op de arm laten slapen of wandelen in de wandelwagen helpt dan om in te slapen.
Succes in ieder geval! 🍀
3 jaar geleden
Reactie op BabyvA
Hoi, wat super lastig. Je doet eigenlijk alles wat je kan voor krampjes en ...
Hij heeft vannacht van half 11 tot half 5 en van 5 tot 8 geslapen. Nu probeerde ik hem net 9/half 10 weer weg te leggen. Maar direct weer brullen. In slaap gewiegt op de stoel en toen overgelegt naar het bedje en direct weer wakker en gelijk weer boos brullen.
3 jaar geleden
Reactie op MVisser96
Hij heeft vannacht van half 11 tot half 5 en van 5 tot 8 geslapen. Nu probe ...
Wat een mooi ritme al zeg! Alleen zou hij officieel weer lekker moeten slapen na de voeding van 8 uur natuurlijk.
Warmte en geborgenheid helpt ook goed tegen de krampen. Dus draagdoek/-zak of warmte kussen maar die tips zijn ook al gegeven. Met je kleine op de onderarm lopen: pols/handpalm in de onderbuik laten drukken en de baby dus van je af laten kijken helpt ook door de tegendruk. Zoals op de foto
Helaas zijn krampjes echt iets waar je doorheen moet. Het ergste heb je als het goed is achter de rug. Op zich is pijn een hele normale emotie om te uiten en dat je er voor hem bent wanneer hij huilt is ook goed. Niet elk huiltje moet gesust worden.

3 jaar geleden
Heb je al eens kloksgewijs op zen buikje gewreven? Bij onze dochter 3minuutjes wrijven en een kaka pamper :)