4 Reacties
één jaar geleden
Hier het zelfde probleem. Onze dochter geeft ook niet aan dat ze moe is, overdag wel maar savonds niet. Savonds tijdens het voeden en op schoot zitten is er niks aan de hand maar zodra ik ga opstaan om haar in bed te leggen begint het al. We hebben haar gisteren om 6u in bed gelegd ipv half 7 a 7uur en ze huilde maar een kwartier en vervolgens doorgeslapen tot de volgende ochtend. Toeval?
Vanavond weer optijd erin gelegd en sliep meteen zonder te huilen! We houden nu na het middag slaapje een wakkertijd aan van max 3 uur. Ik denk zelf dat ze huilen omdat ze al te moe zijn en te lang wakker.. misschien in combinatie met sprong/tandjes?
Heel erg lastig en frustrerend..
Welke wakkertijd houden jullie aan?
één jaar geleden
Kortere wakkertijd hebben we geprobeerd, maar dan wil ze gewoon echt nog niet slapen.
We houden een wakkertijd van zo’n 3 uur aan, soms aan het eind van de dag wat langer.
Wat hier frustrerend is, is dat het bij papa wel lukt en mij niet.
Hoe laat doen jullie het tweede dutje?
één jaar geleden
Ik herken het heel erg van mijn eerste kindje. Ik ben toen met 10 maanden al over na 1 middagdutje, dat scheelde al een hoop energie (was daarvoor ook 2x 45 minuten bezig per 30min-dutje, dus ik voel alles wat je schrijft!). Daar viel hij dan gelukkig ook met fles in bed zelfstandig vanaf 10 maanden.
S avonds was het ook feest tot 22 uur vaak met 2-3 uur proberen in slaap te krijgen. Wat hier het beste werkte: in ledikant gaan liggen bij je kind en zolang doen alsof je slaapt totdat je kind ook slaapt.
Dus dat is serieus mijn tip om de week zonder je man door te komen: met in slaap vallen samen in het ledikant liggen. Dan leren ze ook zelfstandig in slaap vallen in hun eigen bed, voor mijn zoontje was het echt de gouden aanpak.
Nog iets: mijn dochtertje valt makkelijk in mijn armen in slaap, en ik ben nog steeds dezelfde persoon. Dus denk alsjeblieft niet dat jij iets verkeerd doet en andere het beter doen, je hebt gewoon echt een moeilijker in slaap valler. Is mijn zoontje (2 jaar) nog steeds hoor, maar inmiddels ligt hij graag in bed om te rusten, in slaap vallen duurt nog steeds erg lang maar hij blijft gewoon liggen en vind het heerlijk zijn bed. Het kan dus echt goed komen, en dat gaat sneller dan je denkt. Volhouden, topper!! 😘💪