Lieve mama’s ik weet het even niet meer.
Mijn dochtertje van 10 maanden vindt in slaap vallen heel moeilijk. Ze laat bijna geen slaapsignalen zien, en moeten daarom goed de wakkertijd in de gaten houden. We moeten haar altijd actief in slaap helpen, we hebben een ritueeltje en ze valt dan bij ons in de armen in slaap. Dit ging altijd goed, tot een paar weken terug.
Als ik haar nu mee neem voor bedtijd begint ze soms al te huilen, andere keren begint het later in het ritueel. Ze (over)strekt, draait, en huilt in mijn armen, wil geen speentje, en wijst steeds naar de deur; ze wil terug naar de woonkamer. Dit gebeurt zowel bij dutjes als bij de nacht slaap.
Vaak moet ik een aantal pogingen doen voor ze in slaap valt, soms werk een klein flesje, en soms valt ze uitgeput in de draagzak in slaap.
Mijn vriend krijgt haar wel in slaap en zegt dat het aan mijn energie ligt. Daar kan hij wel eens gelijk in hebben, want ik ben inmiddels helemaal op en kijk enorm tegen bedtijd op. Ik zit inmiddels bijna iedere dag huilend op de bank na verwoede pogingen.
Woensdag moet mijn vriend 5 dagen naar het buitenland en sta ik er (voor het eerst) aleen voor, op dit moment weet ik even niet hoe is dat ga redden in m’n eentje. Ik ben gewoon op..
Misschien hebben jullie tips, of herkent iemand deze situatie..