9 Reacties

één jaar geleden

Ik werk 34 uur in volle 4 dagen.. weekenden en avonden altijd vrij. Ik zou echt die halve dag voor lief nemen!

één jaar geleden

Ik zie meer voordelen dan nadelen. Zelf werk ik 4 dagen, die ik geheel zelf kan en mag indelen. Weekenden vrij. Die vrijheid is heel fijn. Dametje gaat maar 3 dagen naar de opvang, want papa is ook een dag thuis door de weeks.

één jaar geleden

Ik werkte ook in de gehandicaptenzorg en ben bij hetzelfde bedrijf regelmatig gaan werken op een andere functie (beide 32 uur). Ik vind het een verademing inderdaad altijd het weekend vrij en feestdagen, niet meer onverwachts moeten vallen bij problemen en mijn dochter kreeg dezelfde week nog een logisch ritme (ze was toen 8 maanden ongeveer). Het heeft ons gezin heel veel rust gegeven!

één jaar geleden

Ik werk 32 uur, dus 4 dagen. De kinderen gaan 3 dagen naar de opvang en 1 dag naar opa en oma. Woensdags heb ik mama dag haha. Ik vind het heerlijk zo, ben niet zo'n thuis zit moeder. Ben altijd blij als ik donderdags weer mag werken. De weekenden ben ik vrij en doordeweeks 'avonds ook.

één jaar geleden

Ik werk 24 uur in 3 dagen, onregelmatig, dag avond nacht weekend en feestdagen. Mijn zoontje gaat 2 dagen naar de opvang, mijn man is ook 1 dag in de week vrij. Ik vind de onregelmatigheid eerlijk gezegd wel heel fijn. Zo heb ik af en toe eens een ochtend of zelfs een hele dag vrij terwijl mijn zoontje naar de opvang is. Zo kom ik aan dingen toe waar ik normaal niet echt aan toe kom!

één jaar geleden

Ik werk ook 4 dagen waarvan 12 uren van huis met de reistijd erbij. De weekenden wel samen als gezin en alle feestdagen. Ik zou die halve dag erbij doen maar dat is mijn keus. Doen wat goed voelt. 😊

één jaar geleden

Ik zou dit ook doen. Klinkt als ideale tijden, omdat je alle middagen rustig kan koken etc. Ik werk zelf drie dagen. Ik hou van mijn werk en heb een verantwoordelijke functie, maar ik ben ook heel blij dat ik twee werkdagen moeder ben. Vind dat nog zwaarder dan werken, maar zo fijn zoveel mee te krijgen en zelf de grootste opvoed invloed te hebben.

één jaar geleden

Ik ben van onregelmatig naar 4 dagen van 9 tot 5 gegaan, wennen maar ik zie de meerwaarde echt om mijn kind elke dag naar bed te kunnen doen en samen te eten en te zien in de ochtend. Met onregelmatig zag ik hem door de wisselende diensten soms 48 uur niet… dus ik zou het echt doen!

één jaar geleden

Ik was verpleegkundige in de zorg en werkte altijd wisselende diensten. Ik merkte dat ik ongelukkig was met de wisselende diensten, zag mijn zoontje weinig in de avonden en ook de weekeinden heel weinig. En ook voor onze relatie was dit niet fijn, wanneer mijn man thuis kwam ging ik snel weg om te moeten werken. Zo waren we weinig opvang nodig. Ik werk sinds Juni dit jaar 3 dagen en ben er dus elke ochtend en avond, elk weekeind, elke feestdag! Ik ga nooit meer terug in de zorg, dit bevalt zo goed en het is zo fijn om zo veel bij mijn gezin te zijn! ❤️