9 Reacties
3 jaar geleden
Mijn eerste kindje had ook hevige verborgen reflux.. (mijn 2e heeft ook verborgen reflux, 2 maanden oud, maar die drinkt de normale voeding gelukkig goed)
Wij hebben bij onze eerste nutrilon ar gebruikt en dit langzaam gemengd zodat ze er aan kon wennen. Eerst 1 schepje normale voeding vervangen met ar voeding op dag 1, dan 2 schepjes op dag 2 etc.
De ar voeding werkte bij haar wel (na een week zat ze volledig op de ar voeding toen) maar zorgde wel voor harde en moeilijke ontlasting.. t is een beetje puzzelen... we hebben uiteindelijk de voeding gemengd. Half normale voeding, half ar. Dat werkte voor haar...
(Nutriton en pitmeel was voor haar toendertijd te heftig..)
Mijn tip is rustig laten wennen om de ontlasting zo min mogelijk dwars te laten zitte voor haar... (en de standaard tips: zittend voeden, bedje kantelen en lang overeind houden na de voeding.. )
3 jaar geleden
Reactie op Eemz
Mijn eerste kindje had ook hevige verborgen reflux.. (mijn 2e heeft ook ve ...
Heb momenteel nutriton geprobeerd maar minder dan 1 schepje. Heb precies toch al een andere baby vandaag 馃 het zal IDD puzzelen zijn en als we hier problemen mee ondervinden schakelen we rustig over naar de A.R. voeding 馃槍
3 jaar geleden
Onze dochter heeft ook verborgen reflux.. wij hebben dit makkelijk opgelost.. (vind ik zelf 馃槣) we maken de fles klaar. Ze is 14 weken en krijgt 180 cc. We gieten 50 cc in het kleine dr brown flesje die we nog hebben van het begin. Doen hier een schep pitmeel bij.. we doen speen 3 op de kleine fles (wij gebruiken gewoon die van kruidvat hiervoor die past er op). Ze krijgt eerst die 50 cc met pitmeel.. die heeft ze zo op.. daarna de rest van de fles uit de grote dr brown met speen 1 zonder de pitmeel. Zo voorkom je gezeur met pitmeel die te dik wordt en voeding die er niet uit komt en gaat het klonterproces in de buik plaatsvinden. Werkt super hier.. we konden haar eerst door de verborgen reflux niet wegleggen. Nu zou dat al bijna direct na de flesjes kunnen. We deden eerst de pitmeel in de grote fles met speen 3 maar was drama. Als je tussendoor liet boeren was de fles al beton en kwam er niks meer uit.