Hoi hoi,
Ik heb hier een kleine meid van 16 maanden. Pittige tante en lekker peuter puberen馃槅. Geen probleem allemaal.
Alleen nu zit ze te testen wat ze wel en niet mag. Ze weet wat niet mag en zegt ook: nee nee als ze het weet. Ze kijkt om en wacht op mijn reactie bijvoorbeeld. En als ik dus boos wordt, lacht ze me gewoon keihard uit in m鈥檔 gezicht. Boos worden heeft dus geen zin? Ben ook niet van het straffen maar weet het eigenlijk niet zo goed nu. Want ze weet dat het niet mag, doet het toch en rent bijvoorbeeld weg. Hoort erbij. Maar hoe leert ze nou dat iets echt absoluut niet mag? En dan bedoel ik bijvoorbeeld de schilderijen van de muur trekken terwijl ze op de leuning van de bank staat. Zulke dingen.
Het is een hele snuggere dame met een eigen wil en dat vind ik goed. Maar had niet het idee dat er iets binnen kwam toen ik boos werd馃. Ik heb het ook rustig en duidelijk uitgelegd, niet boos geworden. Nu een klein beetje ten einde raad.
Moet ik haar gewoon laten doen? Straffen? Boos worden ookal word ik uitgelachen (ze zal niet bewust uitlachen maar ze lacht wel alsof het super grappig is snappie) eventueel meer mama鈥檚?
Liefs