13 Reacties
één jaar geleden
Volg ie moedergevoel die is altijd goed! Anders zou je iets al niet doen als het niet goed voelt!
één jaar geleden
Niet te druk om maken. De meeste kinderen volgen hun lijntje, met af en toe even een uitschieter. Als ze nu net met zo'n uitschieter gemeten is, zie je bij 18 maanden dat ze weer terug komt richting haar eigen lijntje. Zolang ze vrolijk is, goed slaapt en zich lekker verder ontwikkeld niks aan de hand. Cb wil alleen maar zekerheid, beter een keer teveel wegen dan te weinig. Komt goed!
één jaar geleden
Laat maar kletsen. Zo te lezen geef je gezonde voeding dus dan zou ik het zo laten
één jaar geleden
Hier ook een dame die boven het gemiddelde lijntje groeit.. nu met 14 maanden 10,5 kilo en 79 cm. Daar maakt de jeugdverpleegkundige niks van want ze volgt netjes haar eigen lijn.
Als jij je kindje gezonde voeding aanbiedt, regelmatig lekker buiten bent of iets samen doen dan doe je het toch super. Dan hoef je niks aan te passen. Zoals marjolijnh al benoemde kunnen ze ook net een uitschieter hebben gemeten dat komt weer goed.
één jaar geleden
Ik denk dat mijn dochter ook zo iets is hoor. Ze zit elke keer al tegen het bovenste lijntje aan. Gewoon doen wat goed voelt. Als ze volgende week weer wat groeit zit ze weer goed. Je moet je vooral niet te druk maken erom.
één jaar geleden
Je kunt altijd even contact opnemen met een (kinder)diëtist bij je in de buurt. Gewoon even doorspreken wat je nu geeft en of dat normaal is of niet. Met één gesprek heb je dan waarachijnlijk al duidelijkheid! Een diëtist voor kinderen wordt 6 uur vergoed en kent geen eigen risico. Ik heb laatst een digitaal consult gedaan (videobellen) en vond het heel erg fijn!
één jaar geleden
Reactie op Liz899
Dank allemaal! Ik probeer me er niks van aan te trekken, maar de eerste vra ...
Toen ons kindje met 10 maanden nog niet kroop vroegen ze ook of we ons zorgen maakten. Ik vatte dat toen niet op alsof we dat zouden moeten maar ik kan me goed voorstellen dat dat wel zo overkomt. Jij kent je kindje het beste! Gewoon doen wat goed voelt en wat je kindje aangeeft. Ons willen ze overigens met 18 maanden ook weer zien, maar ze zeiden dat dat gewoon gebruikelijk is
één jaar geleden
Uhhh gewoon lekker doorgaan zoals jullie al deden. Mijn zoon is ook 80 cm en weegt ruim 13 kilo. Niemand die zegt dat hij dik is hoor ... je geeft al gezonde dingen . Wat wil je nog meer doen? Eten gaan weerhouden? Dat zou ik persoonlijk dus nooit doen bij m'n zoon. Als hij honger heeft krijgt hij gewoon eten. Dat deed ik ook toen hij nog baby was. Als hij honger haf gaf ik hem gewoon lekker de fles , ongeacht de hoeveelheid die die op n dag mocht . En hij zit super mooi binnen de curves .
MOD
één jaar geleden
Mijn zoon zit helemaal op de bovenste lijn 83 cm en 13 kilo. Ja ze vonden hem wel stevig en lang, maar zagen ook dat ik gewoon voedingscentrum volg met eten en dus geen gekke dingen doe. Ze zeiden dat hij het er wel van af zou lopen.
Ik zou als ik jou was het gewoon lekker laten gaan en genieten van je knuffelbare meisje. Komt vanzelf goed.