3 Reacties

één jaar geleden

Hier geen oppasdag bij onze ouders. Maar bij mijn ouders heeft mijn zoon geen last van overprikkeld raken en bij mijn schoonmoeder wel. Mijn schoonmoeder is erg luidruchtig van zichzelf en kan geen seconde van hem afblijven. Ze snapt zijn signalen ook niet. Wij remmen haar ondertussen wel af als we daar zijn. Uiteraard zijn dingen anders bij grootouders maar misschien kunnen je ouders bijvoorbeeld beginnen met geen muziek draaien of met je kind wat meer zelf speeltijd geven of wandelen nu het toch mooi weer is, zodat je kind iets meer rust heeft maar opa en oma toch het op hun manier verder kunnen doen? Prikkels verwerken hoort erbij maar het is niet fijn als je kind erg overprikkeld is na zo een dag.

één jaar geleden

Ik herken je verhaal. Als mijn dochter bij oma en opa is geweest dan is ze ook erg moe. De dag loopt daar ook heel anders dan thuis. Ze slaapt veel minder bijvoorbeeld. Zelf heb ik ervoor gekozen om daar niets van te zeggen. Toen ze nog wat jonger was er wel voor gekozen om haar dan wat minder vaak of minder lang daar te laten zijn. Maar inmiddels is ze 1 jaar zorg ik er gewoon voor dat ze de dag nadat ze daar is geweest een rustige dag heeft. Dat gaat goed. Inderdaad vind ik het ook goed om haar te leren dat het niet overal hetzelfde is dan thuis. En daarbij ben ik erg dankbaar dat ze haar zo graag willen zien. Ze komt daar ongeveer 1 of 2 keer per maand en soms logeert ze daar. Misschien is het een optie je kindje iets eerder op te halen of later te brengen? Succes!

één jaar geleden

Reactie op Mama155

Ik herken je verhaal. Als mijn dochter bij oma en opa is geweest dan is ze ...
Eens met wat je zegt. En ik herken idd het dankbare gevoel dat hij altijd welkom is bij ze. De dagen zijn niet heel lang (van 9 tot 4). En de dag erna heb ik mamma dag en komt hij weer prima in z’n ritme.