Hoi medekolvers,
Sinds mijn dochter 2 maanden is, kolf ik alles af, omdat ze niet meer aan de borst wilde drinken. Inmiddels doe ik dat al een poosje nog maar 2x per dag: in de ochtend leverde ik 2x170 op en in de middag 2x110. Van de één op de andere dag heb ik veel minder melk. Ik ben niet ziek geweest o.i.d. Weet iemand waar dit door kan komen (en of het zichzelf herstelt)? Dank alvast!
Hoevaak kolfde je voordat je naar 2 x per dag ging? Ik merkte bij mezelf dat van 4 naar 3 x per dag oke was maar van 3 naar 2 ging mijn melk wel van achteruit.
Ik weet wel dat je na een maand of 9 melk aanmaakt op het moment dat je kindje drinkt en dat er dan met kolven minder kan komen. Maar of dat ook zo werkt als je alleen kolft weet ik niet... wat veel melk sowieso trouwens!!!
Ik kolf nu zelf vaak nog max 80-100, maar ze is ook niet echt meer geïnteresseerd in melk haha.
Voordat ik naar 2x ging, kolfde ik 3x. Maar kolf al meer dan een maand 2x p ...
Is er iets veranderd? Stress? Zorgen? Eetpatroon? Of echt zomaar en uit t niets.. kan ook even tijdelijk zijn, masseren tijdens het kolven kan ook wel helpen. Weet niet of je dat al doet.
Ook een interessante tip! Mijn kolfapparaat is tweedehands. Welk onderdeel ...
Ik heb een youha handsfree kolf en er zaten al extra ventielen bij om te vervangen. Als je kolf tweedehands is kan het ook zo zijn dat de motor minder sterk is geworden.