8 Reacties
4 jaar geleden
Ben nu aan het eind vd 6 weken. Op de dagen dat mijn oudste niet naar KDV gaat werkt mijn man thuis.
Ik liet mijn zoontje (2 jaar) zelf de trap opklimmen naar zn kamer. Leg het aankleedkussen op de grond en verschoon m op de grond. Hij heeft gelukkig net een peuterbed waar hij zelfstandig in kan gaan. Alleen naar beneden tillen heb ik iemand voor nodig maar laatst ook met hem geoefend om naar beneden te lopen.
Ik laat mijn zoontje vooral zelf veel klimmen (trap en triptrap) en hij kan dat prima dus gaat goed.
Fietsen nog niet gedaan met mn oudste omdat ik dan de baby heb.
4 jaar geleden
Dat is leuk bedacht van de artsen , en in theorie hebben ze gelijk..
Maar in de praktijk is het een heel stuk lastiger . Ik heb een zoon van 2.5 en een zoon van 4 weken. Ik til de oudste gewoon op als het moet...zolang je maar goed naar je lijf luistert en er gehoor aan geeft.
4 jaar geleden
Ik heb het de 1e week niet gedaan, en de 2e week zo min mogelijk. Probeer nu ook zoveel mogelijk te voorkomen. Maar als je een dwarse dreumes hebt moet je soms wel ingrijpen.
Hoe deden die moeder dat vroeger denk ik dan. Dan stonden ze zo weer op het land te werken, de was met de hand te doen en weet ik veel niet meer wat zwaarder is dan een peuter tillen.
4 jaar geleden
Reactie op pioenroos
Ben nu aan het eind vd 6 weken. Op de dagen dat mijn oudste niet naar KDV g ...
Oh ja, aankleedkussen op de grond. Is ook een goeie.
4 jaar geleden
Mijn dochter is 15 maanden. Dus moest haar zeker nog veel tillen. Mijn man ging na 3 weken weer werken, dus ontkwam er niet aan. Wel maakte ik het mezelf makkelijker. Legde alle spullen voor verschonen beneden etc.
4 jaar geleden
Mijn man is thuis, dus ik laat mijn oudste zoontje (17 maand) zoveel mogelijk over aan hem. Tijdens de zwangerschap hadden we al geoefend met traplopen en we hebben de open kant van zijn ledikant tegen de muur. Mocht het zo zijn dat ik hem naar bed moet helpen, dan schuift mijn dochter (5) het bed even anders, zodat hij erin kan. Daarna duwt ze hem weer terug. Verder heb ik overal kledingsetjes, luiers en billendoekjes slingeren, zodat ik niet ver hoef. Als ik hem al til, dan klimt hij eerst op een stoel of kruk ofzo. Dan hoef ik hem niet zo de lucht in te slingeren. Alleen hem in zijn autostoel zetten als ik ze ophaal... Dan moet ik er echt aan denken om eerst de diepe buikspieren aan te spannen om mijn bekken te stabiliseren en vervolgens hem ga tillen (vergeet ik nog wel eens).