7 Reacties
één jaar geleden
Mijn dochter had ook echt zo'n overgangsfase en sliep ook als we maar 5 minuten in de auto zaten. Dit deed ze maar een week ofzo daarna ging het ritme over naar 1 slaapje en dan om 12 uur/ half 1 naar bed. Na het broodje eten.
Dit deed ik trouwens ook als ze wel 10 minuten had geslapen in de auto.
Nu is ze ook gewoon weer rond 7uur/half 8 wakker. Dat was inderdaad hier ook half 6/6uur met nog 2 slaapjes.
één jaar geleden
Wij zitten ook in de overgangsfase.
Maandag heeft hij een dag gehad dat hij maar 10 min heeft geslapen. Dit was ook niet oke, maar de opvang kreeg hem gewoon ineens niet meer in slaap (en wij thuis hierna ook niet meer).
Gisteren dus geprobeerd op 1 slaapje. Dit is goed gegaan. Wel maar 1.5 uur. En nu zit ik al beneden, hij is extreem vroeg wakker geworden (05:15) en heeft een nacht gehad van 10 uur.
Ik moet zeggen dat hij al langere tijd wel schommelt. En het is behoorlijk zoeken waar we goed aan doen. Net als vandaag denk ik ja, hoe dan?
Dit lijkt me toch niet de bedoeling.
één jaar geleden
Reactie op Skippie20
Wij zitten ook in de overgangsfase.
Maandag heeft hij een dag gehad dat h ...
Vind het ook erg lastig, net in de auto bijna in slaap gevallen maar probeer hem toch wakker te houden tot 12, gister 2 uur geslapen op 1 dutje, viel Savonds meteen in slaap tijdens het verhaaltje voorlezen maar een uur later werd hij weer huilend wakker.. het is echt een beetje zoeken nog. Wel heel vervelend aangezien we op de sprongetjes en griepjes na altijd nachten hadden van 12 uur..
één jaar geleden
Reactie op sbf1712
Vind het ook erg lastig, net in de auto bijna in slaap gevallen maar probee ...
Heel herkenbaar.
Mijn kleintje lag om 08:30 alweer op bed en slaapt nu nog.
Geen idee hoe deze dag er uit gaat zien want de schema’s zoals wij die hadden zijn verleden tijd lijkt het wel.
Het zal me niet verbazen als hij vandaag moeite krijgt met zijn 2e slaapje of deze weer gaat weigeren.
Ik weet ook gewoon niet waar ik goed aan doe joh.
Kon hem onmogelijk langer wakker houden vanmorgen, gezien hij 05:15 klaar wakker was. Dus 08:30 is dan nog wel netjes vind ik.
Maar anderzijds, trek ik hem idd liever door tot een uur of 12 maar dat red hij vandaag gewoon niet.
één jaar geleden
Ons kindje slaapt soms alleen in de wagen of auto.
Op een rustige dag in bed 1,5 uur soms 2,5 uur. Heel wisselend.
Slaapt soms ook uit. Maar heeft voldoende aan 1,5 uur per dag of een kort tukje en dan slaapt ze van 20.00 uur tot 7.30 uur