10 Reacties
één jaar geleden
Hier vanaf een jaar over geschakeld op gewoon volle melk. Smorgens bij boterham 1 en savonds voor het slapen gaan 😉
één jaar geleden
Reactie op 1kiekeboe1
Hier vanaf een jaar over geschakeld op gewoon volle melk. Smorgens bij bote ...
Wij ook, maar dan halfvolle melk. Volgens het Voedingscentrum is halfvolle of magere melk trouwens beter voor je kindje, vanwege de verzadigde vetten in volle melk: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/kinderen-en-jongeren/geef-ik-mijn-kind-volle-halfvolle-of-magere-melk-.aspx
één jaar geleden
Reactie op Flevo
Wij ook, maar dan halfvolle melk. Volgens het Voedingscentrum is halfvolle ...
Hier zegt kind en gezin en kinderarts volle melk... 😅 daarom dat we volle melk speciaal kopen 😅 normaal drinken wij Halfvolle melk 😅😜
één jaar geleden
Volg. Ons zoontje krijgt ook nog 2 flessen. Halfvolle melk krijgen wij er hier met geen mogelijkheid in.
één jaar geleden
Hier 1,5 maand geleden cold turkey van 3 flessen overgestapt naar 1 fles in de avond voor het slapen gaan. Ochtend fles vervangen door pap (eerst met nutrilon melk en nu volle melk), middag fles gewoon mee gestopt en in plaats daarvan wat extra fruit aangeboden of een snack en de avond fles wel nog met nutrilon. Als die pot straks leeg is dan ga ik melk proberen. Blijkbaar zat het meer in mijn hoofd dat ze het nodig had, aangezien mevrouw geen kick heeft gegeven en zonder problemen over ging. Dus ik zou het gewoon proberen en kijken hoe ze reageert! Succes!
één jaar geleden
Vlak voordat hij 1 werd zijn we van 3 naar 1 fles gegaan. Hij krijgt alleen nog zijn fles voor het slapen gaan. Ideaal want hij valt daarmee lekker in slaap🤭
Maar als jouw dochter liever de ochtendfles heeft dan de avondfles zou ik dat gewoon lekker uitproberen door vanavond die fles niet te geven. Die flessen zijn zo gemaakt dus mocht het niet lukken kan je altijd nog een fles maken en desnoods met minder inhoud.
één jaar geleden
Wij zijn overgestapt naar 1 fles, die van voor het slapen gaan. De rest vd dag krijgt zij water, thee of havermelk :)
één jaar geleden
Wij geven alleen nog een ochtendfles, dit zodat we daar zijn medicatie in kunnen doen.. Avondfles hebben we maar n week gedaan en zijn toen gestopt omdat hij al volledig met de pot mee at
één jaar geleden
Richtlijn is ongeveer 300 ml zuivel op een dag. Wij geven dat bij het ontbijt, lunch en voor het bed gaan. M’n vriend heeft een of andere geloof dat dat flesje hem helpt met goed slapen door even lekker rustig te drinken. Dat is dus het enige flesje wat hij echt nog in z’n melkfles krijgt, de rest drinkt hij uit z’n beker. Dus in principe 1 flesje al zit er hetzelfde in.
Off topic: hij kreeg dus alleen in de avond nog melkpoeder maar hij besloot van de een op de andere dag dat ie dat niet meer lekker vond haha dus werd ook die halfvolle melk