3 Reacties

7 maanden geleden

Volgens mij horen er nu ergens kiezen door te komen.. hier kan het aan liggen. Als we zelf niet lekker zijn eten we ook.minder! Het warme weer zorgt hier ook altijd voor slechte eters (koud fruit gaat er meestal beter in). En ik deed bij mijn 2 oudste ook altijd heel stressvol rondom genoeg eten maar lees overal steeds vaker op de socials dat eten tot aan 6 jaar niet constant goed hoeft te zijn. Dat een kind met een gezond gewicht genoeg reserves heeft om een paar weken "slecht" te eten. Ik houd me hier ook aan tegenwoordig door proberen er meer op te vertrouwen en minder te stressen rondom eten. Maarja het blijft natuurlijk wel.socials, dus hoe waar dat is 🤷‍♀️

6 maanden geleden

Wij laten de kinderen in de ochtend kiezen wat ze willen eten. De ene keer is dan een gekookte of gebakken ei met wat tomaat en komkommer ernaast, de andere keer is het havermout met appel, rozijntjes en kaneel, of een volkoren wrap met beetje hüttenkäse, kipfilet en groene pesto. Sinds we ze de keuze geven is het geen strijd meer en eet onze 3jarige elke keer met smaak. Als lunch werkt (vers gemaakte) soep hier het beste. Gelijk een mooie portie groente naar binnen. Avondeten is voor nu niet zo heel belangrijk.gezien er gedurende de dag er genoeg groente, fruit, eiwitten e.d. ingaan. Al eet hij 's avonds enkel wat (volkoren) pasta, vaak met een beetje rode pesto, is dat helemaal prima. Hoe meer druk wij erop legde hoe meer strijd er kwam. Sinds dat we het helemaal hebben losgelaten en met keuzes kwamen zijn de eetmomenten weer een klein feestje.

6 maanden geleden

Hier af en toe ook strijd met eten. Terwijl ze altijd zo makkelijk was en lust ook heel veel. Maar ze moet van mij wel altijd 1 broodje sochtends eten en als ze het dan echt niet meer wil dan maak ik altijd nog de afspraak dat ze nog bijv 3 stukjes moet eten en dat ze daarna bijv iets van fruit mag of dat we dan iets leuks gaan doen en dan is het zo op 😅