6 Reacties

5 maanden geleden

Hier heeft onze meid van 3 het ook hoor! Die begint stiekem gedrag te vertonen als ze geen aandacht krijgt. Ook zij kan zichzelf nog geen 5 minuten alleen vermaken voordat ze je op een of andere manier weer betrekt bij wat ze doet. Dat is ook altijd al zo geweest. Wel merken we dat ze ontzettend slim is en juist opzoek is naar uitdaging en leren en niet naar simpelweg “spelen” Nu we hier steeds meer voor in huis halen (leerspelletjes, een trampoline in de tuin, een wastafeltje voor buiten die het echt doet) meeken we dat se soms ineens 20-30 minuten bezig kan zijn. Nog steeds niet altijd, en het is heel vermoeiend. Maar ze zit nou eenmaal anders in elkaar. Is een stuk slimmer, leergieriger en meer een realist in plaats van een fantasist dan haar leeftijdsgenoten.

4 maanden geleden

Reactie op justmelikealways

Hier heeft onze meid van 3 het ook hoor! Die begint stiekem gedrag te verto ...
wat voor tafeltje voor buiten?

4 maanden geleden

ja hier ook handen vol aan.. speeltuin of een stuk in de auto rijden is de beste manier om hem te vermaken. en als we bij anderen zijn dan heeft hij er ook geen last van

4 maanden geleden

Hier nog een zoontje die niet alleen kan spelen. Hij heeft wel periodes gehad, maar al van baby af aan altijd om aandachr vragen en willen dat ik mee doe. Regelmatig zeg ik dat ik bij hem zit en dan mijn eigen spelletje doe of wel ga kijken, maar al snel betrekt hij mij bij zn spel of moet ik hem van zn broertje afhalen. Alleen buiten is hij gewoon helemaal in zn element en vermaakt hij zich prima.

4 maanden geleden

Ik ben benieuwd of hij voor de komst van de baby wel zelfstandig kon spelen? Dan is de kans groot dat het een schreeuw om (extra) aandacht is omdat hij het gevoel heeft nu te moeten wedijveren met zijn broer/zus. Wat dan helpt is hem betrekken bij de dingen die je doet, laten voelen en vertellen dat jullie een team zijn en hem regelmatig het gevoel geven dat je het super fijn vind dat hij zo een grote jongen is. Dus zeg bijvoorbeeld: 'wat is een baby toch veel werk, ik ben zo blij met jouw hulp (of dat je even zelf kan spelen) maar nu ben ik heel erg blij dat ik even tijd met jou heb. Heeft hij nooit goed zelfstandig kunnen spelen leg dan eerst de nadruk op 1 op 1 aandacht. Kan even 10 min zijn maar wel op regelmatige basis. Telefoon weg, baby op afstand, oprechte aandacht. Bij mijn dochter werkt dit perfect. Ik zag snel verandering. Zij kan inmiddels heel goed zelf spelen met 3 jaar en 4 maanden. Ik ben erg benieuwd of je er wat aan hebt. Succes !

4 maanden geleden

Reactie op Yosé

Ik ben benieuwd of hij voor de komst van de baby wel zelfstandig kon spelen ...
Dankje voor je verhaal en tip! Hij kon indd hiervoor ook niet goed zelf spelen. Zie nu wel al verbetering. Op de opvang kan hij het wel heel goed. Ik ga er heel vaak 1 op 1 met hem uit. Of mn partner is met de baby en ga ik echt met hem spelen soms 2 uren lang. Maar daarna eist hij gewoon nog meer aandacht 😂 rupsje nooit genoeg. En indd geen telefoon echt naar hem luisteren. Overal bij betrekken ( vindt ie overigens 20 seconden leuk en dan wil hij weer wat anders.. ) Maar hij wil echt constant mn volle aandacht. Het zal wel wennen voor hem zijn. Komt vast ooit goed 😂