11 Reacties
6 maanden geleden
Mijn dochter wil ook niet meer lang blijven zitten, wel vindt ze het gezellig om nog een poos bij papa of mama op schoot te zitten. En dan eet ze vanuit daar soms nog een hapje mee, en soms niet. Ook doen we tegenwoordig wel eens haar pop erbij zetten aan tafel, dat vindt ze leuk en dan blijft ze ook langer zitten.
Succes!
6 maanden geleden
Bij ons hetzelfde. Ze gaat toch niet meer eten van zodra dat ze zegt dat ze klaar is, wanneer ze dan bij een van ons twee zit soms nog wel een paar happen. Onderhandelen lukt ook nog wel: eerst dit of dat nog opeten en dan mag je gaan spelen..
Geen idee of dat een goede aanpak is, voor ons is dat gewoon oké zo. 😊
6 maanden geleden
Reactie op Liesbaby
Bedankt! En hoe houd je hem aan tafel? Bij ons is het dan drama..
Pfoe, Wij hebben het aangeleerd toen hij nog echt in de babyset zat (stokke). Dan kon hij boos worden maar er niet uit. De babyset is net een paar weken van de stoel af maar hij durft er nog niet alleen van af. Dus denk dat we wat dat betreft geluk hebben🤣.
Maar wat hier vooral goed werkt is niet op de drama in gaan, gewoon doorgaan met wat je aan het doen bent (eten), En dan stopt hij uiteindelijk wel. Of soms niet, maar dan mag hij er van af als wij het ook op hebben.
Ik weet ook niet goed wat ik zou doen als hij er wel van af zou klimmen... misschien steeds terugzetten, zonder iets te zeggen? Het klinkt zo net alsof we niet tegen hem praten🤣 maar hij wordt vaak alleen nog maar bozer als ik in discussie ga, dus dat probeer ik niet te doen🙈 lukt niet altijd natuurlijk.
Lastig hoor! Maar zou toch proberen te kiezen wat jullie willen en daar dan een aantal weken aan vast houden.
6 maanden geleden
Bij ons is het de vaste regel, iedereen blijft aan tafel zitten tot de laatste klaar is. Ook als je niet gaat eten. Onze dochter eet slecht momenteel dus is na 5 minuten al klaar... en dan wil ze ook van tafel af, gaat mopperen en zeuren maar ze moet blijven zitten tot papa en mama ook klaar zijn. Ze weet niet beter 😊
5 maanden geleden
Ik doe daar niet moeilijk over. Soms geef ik hem nog even snel papier en potloden zodat ie wel gezellig aan tafel blijft. Maar vaak gaat hij nog even bij mij op schoot en eet dan verder mee. En als hij weg wil prima. Straks als hij wat ouder is en het is makkelijker uitleggen dan wil ik wel dat hij blijft zitten.
5 maanden geleden
Bij ons begonnen met met zn allen aan tafel. Als onze peuter klaar is met eten (na paar happen) gaat hij van zn stoel af en spelen op de grond naast de eettafel. Als we toetje gan eten moet hij weer aan tafel komen zitten.
We hebben hem een tijdje elke keer op de stoel terug gezet. Dat maakte veel strijd en het eetmoment werd erg ongezellig. Nu is het eetmoment een fijn moment, zonder strijd. Dat vind ik het belangrijkst