24 Reacties
één jaar geleden
Ik word hier een beetje boos om want waarom zou je dit doen zonder toestemming? Voor een klein lichaampje is caffeine totaal niet goed
één jaar geleden
Dankjewel. Ik heb deze ochtend ontzettende ruzie gehad met mijn mama. Ze doen dit al even, zijn boterham in stukjes dan doppen in koffie met melk. Ik heb al een paar keer duidelijk gemaakt dat ik dit niet fijn vind en ik echt denk dat dit helemaal niet gezond is. Hoe weinig koffie er ook in zit. Het is zelfs al zo ver gekomen dat Georges geen boterham wil eten zonder doppen als er een koffietas op tafel staat. Maar volgens mijn ouders overdrijf ik en doe ik belachelijk want dit werd vroeger bij zoooveel kinderen gedaan. Ik voel me echt niet gehoord terwijl het wel over mijn eigen kind gaat. Mijn mama is boos weggelopen want ze kan niet goed doen. Het komt echt over als een gebrek aan respect voor hoe ik m’n zoontje wil opvoeden. Het doet wel deugd dat ik hier dus niet alleen zo over denk.
één jaar geleden
Ik zou hier ook boos om zijn. Mijn dochter lepelt ons lege kopje cappuccino wel eens nog leger, maar dat vind ik dan wel oké. En dat beslis ik zelf.
Ik zou hier duidelijk maken dat je dit niet oké vind en dat je het ook niet fijn vind dat ze het niet met je hebben overlegd. En misschien kun je vertellen hoe hij thuis zijn broodje eet en zeggen dat het bij je ouders dan ook zo kan.
één jaar geleden
Als ik erachter zou komen dat iemand dit bij mijn kind doet zonder medeweten zou ik echt heel boos zijn. Buiten het feit om dat cafeïne slecht is voor zulke kleintjes, is de hele vertrouwensband weg. Dat vind ik nog erger, gewoon niet meer het vertrouwen kunnen hebben in degene waar je kind is op dat moment.
één jaar geleden
Reactie op PaulineGlor
Dankjewel. Ik heb deze ochtend ontzettende ruzie gehad met mijn mama. Ze do ...
Ik ga altijd zo slecht op het stukje dat iets vroeger vaak gedaan werd. 🙈
Joh geef een kind dan meteen een sigaret en zet ze zonder gordel in de auto. School? Nee joh meteen aan het werk.
Maar goed buiten dat stukje om, vind ik het erg respectloos dat ze niet luisteren naar jou als ouder. Ik zou in zo een geval niet weten of ik mijn kind nog zou achterlaten als er niet naar mijn opvoeding geluisterd wordt.
Voor jou een dikke knuffel😘 hopelijk komen jullie er samen uit.
MOD
één jaar geleden
Je moeder werd boos? Nou als ik jou was zou ik nog bozer worden. Kind stuitert alle kanten op door die cafeïne pfff. Ze heeft haar kans bij jou gehad. Deed ze dat dan ook bij jou? En ze heeft nu gewoon naar jou keuzes te luisteren. Laat haar het dan eventueel vervangen met een bekertje warme (haver)melk? Dan kan het geen kwaad en hebben ze toch hetzelfde ritueel.
één jaar geleden
Reactie op Fynania
Je moeder werd boos? Nou als ik jou was zou ik nog bozer worden. Kind stuit ...
Ja ze werd boos omdat ik boos werd. Ze vinden me belachelijk en vinden dat ik overdrijf. Hun huis dus hun regels. Haar reactie was meteen: hou hem dan zelf bij je. Terwijl wij zelfstandig een horecazaak uitbaten en echt nood hebben aan ondersteuning en opvang in het weekend voor Georges. Ja blijkbaar kreeg ik dat ook als ik klein was. Ik heb als alternatief al voorgesteld van melk of zelf chocomelk op te warmen dat zou ik veel minder erg vinden maar neen ze doen hun eigen zin. Dat kleine beetje koffie heeft geen effect volgens hen en kan absoluut geen kwaad. Ocharme dat ventje moet een droge boterham eten. Ik ben eigenlijk heel verdrietig dat er zo gereageerd wordt en er eigenlijk geen respect is voor hoe ik sta tov Georges z’n opvoeding. Hun wil is wet ook over mijn eigen kind.
één jaar geleden
Ik zou dit ook totaal niet okay vinden. Ten eerste slaat het al nergens op, want waarom? En ten tweede, cafeïne op die jonge leeftijd is gewoon hartstikke slecht. Als ze het zo moeilijk vinden om jullie wensen te respecteren betreft de opvoeding, laat ze dan decafe gebruiken. Blijft alsnog belachelijk, maar goed😅
één jaar geleden
Nee nee nee nee... absoluut niet. Ik heb dezelfde gekke schoonouders die ook per se hun kleinkinderen koffie willen voeren. Al zo vaak discussie met ze over gehad. Het is gewoon niet goed voor kinderen dus gaat niet gebeuren.
één jaar geleden
Hier krijgt hij af en toe een paar drupjes op een koffielepeltje (omdat hij zoooooo graag wil proeven wat mama drinkt. Nou vooruit dan). Maar echt brood erin dopen? Nee! Heb daar overigens ook nog nooit van gehoord 🙃
één jaar geleden
Het lijkt alsof ze weten dat je je in een zwakke positie bevind, en de discussie niet wint tenzij je hem daar niet meer dropt. Komen ze iets tekort? Verwachten ze aandacht en tijd van jou? Affectie? Financieel een bijdrage voor het oppassen? Of eventuele pijnlijke dingen die in het verleden niet zijn uitgesproken en goedgemaakt? Want ik vind hun reactie wel hard…
één jaar geleden
Reactie op Eendje32
Het lijkt alsof ze weten dat je je in een zwakke positie bevind, en de disc ...
Het is het klimaat dat er zo wat bij me thuis altijd is geweest. Hun wil is wet daar komt het in feite op neer. En als ik iets van opmerkingen geef over hoe ik iets zou doen en hoe ik het graag wil ivm Georges dan wordt dit vaak niet aanvaard. Het voorval met de koffie is 1 voorbeeld daarvan maar bv naar slapen hanteren zij een heel ander ritme zoals het hen uitkomt en niet zoals ik het voorstel of zoals Georges nodig heeft. Heb eigenlijk over weinig iets te zeggen als je het zo bekijkt. Ik moet luisteren want zij hebben al kinderen opgevoed en weten hoe het moet.
één jaar geleden
Reactie op PaulineGlor
Het is het klimaat dat er zo wat bij me thuis altijd is geweest. Hun wil is ...
Ik zou dan toch op zoek gaan naar andere opvangmogelijkheden waarbij jullie wensen meer gerespecteerd en gehanteerd worden
MOD
één jaar geleden
Reactie op PaulineGlor
Ook ik zou toch gaan kijken naar andere opvangmogelijkheden waar ze wel naar je luisteren. Deze situatie klinkt niet echt goed. Kind zal er vast niet heel erg last van hebben, maar voor jou is dit ook niet goed. Kunnen de ouders van je partner niets betekenen?
één jaar geleden
Reactie op PaulineGlor
Dat stukje van dat ze gewoon doen wat zij vinden dat moet, ken ik wel hoor. Kdenk iedereen, is precies zon ggeneratieding. Bij mijn schoonmoeder is het ook vaak, je legt alles uit, in details en thuis alles voorbereiden dus super voor bereid geef je je kind af met alle uitleg. Ze knikken ja en gaat akkoord maar vervolgens hoor je dat het helemaal anders is gegaan, dat ze toch doen wat zij vinden dat beter is. Ik vind het ergste als ouder is je kind uit handen geven en geen controle erover hebben. Zo al weten dat het mis gaat 🙊
Pff ochaarme, ik hoop dat je snel een oplossing vindt. Weet dat het niet alleen bij jou voorkomt.