3 Reacties
4 maanden geleden
Met 2 oudere kinderen met autisme en nu een 3e van 2 kan ik je verzekeren dat alles war je vaker ziet en niet direct te plaatsen is, te herleiden is naar autisme of een andere psychische verklaring(adhd, add, odd, ocd.. ect ect..) maar uit ervaring weet ik ook dat het pas met 3,5 en 4 bij onze kinderen echt duidelijk werd dat er iets anders was
was. En dat ze nooit extreem lang, of vaak bepaalde trekjes van autisme hebben gehad.. ik zou me dan ook nog geen zorgen maken en vooral kijken hoe hij zich de komende jaren verder ontwikkeld.
Ik ben dan ook mening dat iedereen autistische 'trekjes' heeft. En dat dan ook niet per definitie iets slechts of negatiefs hoeft te betekenen.
Ik zou het voor nu houden op een nieuwe skill die (her)ontdekt is en waar nu veel herhaling aan gegeven wordt..
4 maanden geleden
Ik herken mezelf er in 馃槤. Geen sprake van ASS, maar altijd al die tic gehad om aan van alles te ruiken. Zelfs de dingen die niet lekker ruiken, dat als je een bakje met bedorven voedsel uit de koelkast haalt, toch nog even automatisch je neus er in en dan gaan kokhalzen.. Ik word al jarenlang ingezet om te controleren of bijvoorbeeld de vleeswaren nog goed zijn. Heb het bij mijn dochtertje nog niet zo gezien, maar ook haar hoor ik altijd gelijk geurtjes benoemen als we ergens langslopen. 'Hmm ruikt lekker mama' bij de bakker of 'bah dat stinkt heel vies' als de buren de barbecue aansteken.