16 Reacties
9 maanden geleden
Als ze onlangs een pittige griep of iets dergelijks door hebben gemaakt dan is het wijs om eventueel hun ijzer te laten checken en ijzerrijke voeding te geven. Onze dochter heeft elke keer na een griep ijzertekort waar onze zonen dit nooit hadden. De symptomen waar wij het altijd het eerst aan merken is langdurige prikkelbare buien (dagen achter elkaar) en heel moe.
9 maanden geleden
Hier ook een peuter die heel erg moe is, maar echt niet meer slaapt s middags. Ik bouw nu tussen de middag rust in door samen even op de bank te liggen en boekjes te lezen of even een rustig filmpje te kijken. Luisterboeken werken hier ook erg goed. Dat helpt wel een beetje.
Ik merk wel aan haar dat ze veel veranderingen doormaakt. Ze is bezig met zichzelf aankleden en gaat veel meer vragen over mensen. Wie is jouw mama dan en welke straat woont oma. Dat soort dingen. Ook lijkt er met haar evenwicht wat te gebeuren. Ze is veel meer aan het klimmen en op 1 been staan enzo.
Er gebeurt heel veel in die hoofdjes. Ook veel dingen die we denk ik niet eens weten en doorhebben.
Ze is mij ook de hele tijd 'kwijt' als ik even naar de wc ben ofzo. Zodra ik uit haar zicht ben ben ik 'kwijt' kom ik dan terug benoemt ze dat en zegt ze dat ze me gemist heeft. Ze heeft weer wat meer besef dat ze dan 'verlaten' wordt. We moeten ook weer bij haar blijven als ze in slaap valt. Haar fantasie doet ook wel gekke dingen. Zelf boekjes lezen en hele verhalen verzinnen en rollenspellen. Doktertje spelen enzo.
Een heel verhaal dit. Maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat ik het herken, maar dat ik ook het idee heb dat het erbij hoort. Er ontwikkeld zich zoveel in die kleine mensjes.
9 maanden geleden
Reactie op Bootjee
Heb je tips voor leuke luisterboeken?
Op Spotify staan:
Dikkie dik
Fien en teun
Woezel en pip
Boer boris
Jip en janneke
Samson en marie luisterverhalen
Luisterboeken efteling
Wij luisteren ook de disneyverhalen. Ze zijn minder eng dan de films en onze dochter vind ze erg leuk.
Je hebt op videoland de voorleesboek. Dat is onderdeel van de bieb. Volgens mij is er ook een app van, maar dat weet ik niet zeker. Daar worden ook boeken voorgelezen, je kan de filmpjes erbij kijken. Dat hoeft natuurlijk niet.
Sowieso kunnen kinderen gratis lid worden van de bieb en heeft de bibliotheek ook een app. Op deze app staan ook veel luisterboeken voor kinderen.