18 Reacties
één jaar geleden
Wat vervelend zeg! Dat ontzwangeren van 9 maanden is een beetje een fabel vind ik. Veel klachten hebben helaas wel meer tijd nodig.
Maar misschien is het goed om eens bloed te laten prikken en dan vooral op de schildklier. Het komt geregeld voor dat vrouwens daar in het jaar na hun bevalling last van krijgen. De grootste klacht is dan dat je ontzettend moe bent. Ik heb het zelf 2 keer gehad en je vermoeidheid wordt vaak op 'nieuwe moeder' afgeschreven. Maar soms is er dus wel iets fysiek aan de hand. En in het geval van de schildklier kan dat vrij gemakkelijk worden opgelost. Dus zeker de moeite waard om eens naar te informeren.
Succes!
één jaar geleden
Reactie op Marijntje333
Wat vervelend zeg! Dat ontzwangeren van 9 maanden is een beetje een fabel v ...
Bedankt voor je reactie!
Ik heb in september bloed geprikt en toen was alles oké. Alleen C.M.V. ofzoiets iets te laag..
De huisarts vond het niet nodig om nu alweer bloed te prikken…. 😕 maar ik ga volgende week wel even langs om dit weer te bespreken.
Ben inderdaad wat op zoek naar of dit gewoon het leven van een nieuwe moeder nou eenmaal is, of dat er toch meer aan de hand is.
Bedoel je dat je zelf 2 keer een vertraagde schildklier hebt gehad na de bevalling?
één jaar geleden
Reactie op Rensketje
Je knieën kunnen inderdaad nog pijn doen als je borstvoeding geeft. Je horm ...
Oké! Dat wist ik niet. Ik dacht dat dat soepel houden door de zwangerschapshormonen kwam.
Wellicht dat daarom al mijn sportprestaties niet zo willen vlotten..
bedankt voor je reactie!
één jaar geleden
Hier ook na 11 mnd nog lang niet mijzelf. Ben rond 9 mnd teruggegaan naar 2x bv per dag en sinds afgelopen weekend naar 1x en ik wil op de verjaardag van mijn zoontje helemaal stoppen. Hoe graag ik het eigenlijk nog wil blijven doen kan ik nu eindelijk voor mijzelf kiezen en zeggen dat ik er ook toe doe en ik hem gelukkig nog zo lang wèl heb mogen voeden.
Ik heb namelijk nog steeds last van hielspoor, van een raar gevoel in mijn hoofd en angsten. Ook voel ik mij nog steeds niet mijzelf. Ik kan op het moment ook niet werken hierdoor. Ik ben alwel voor mijn angsten nu in therapie, maar het vlot nog niet echt (ik wil ook veel te graag weer van niks naar alles, maar goed, ik ben 't zo zat dit).
één jaar geleden
Reactie op Minimi 1 En 2
Hier ook na 11 mnd nog lang niet mijzelf. Ben rond 9 mnd teruggegaan naar 2 ...
Heel herkenbaar! Natuurlijk ook niet fijn voor jou, maar heel fijn dat er herkenning is! Met name dat teveel willen, haha.
Heb ook zo het idee dat andere mama’s al weer heel vlot oké lijken te zijn en dat mijn omgeving niet precies begrijpt dat ik nog niet de oude ben.
Ik ben zelf ook aan het wachten om weer te stoppen met de bv en eindelijk meer energie te krijgen..
Hij lust alleen helaas geen kunstvoeding en eet/drinkt zuivel ook niet graag. Dus hoe ik moet afbouwen weet ik ook niet zo goed.
Helpt de therapie wat?
één jaar geleden
Reactie op Cfoodie
Heel herkenbaar! Natuurlijk ook niet fijn voor jou, maar heel fijn dat er h ...
Ik geef hem naast de bv flesjes water en hij krijgt Griekse yoghurt. Ik heb gewoon telkens 1 voeding weggelaten. Hoevaak krijgt jou kindje nog bv?
Ik stuit hier ook erg op onbegrip en hoor ook veelal verhalen waar 't allemaal schijnbaar vlekkeloos verloopt en iedereen weer topfit is. Maar dat probeer ik gauw weer naast mij neer te leggen en dan denk ik, ik kom er wel.
Ik ben pas net met therapie begonnen, heb voor nu wat tips gekregen qua ademen en dat het bij mij wat meer binnenkomt omdat ik hsp ben. Dat probeer ik nu wat meer in situaties te bekijken en van daaruit gaat de therapie weer verder.
één jaar geleden
Reactie op Cfoodie
Bedankt voor je reactie!
Ik heb in september bloed geprikt en toen was all ...
Ja, het is vermoeiend in het begin. Alles is nieuw, je leven staat op zijn kop en je slaapt mss slecht. Maar dat je zó moe bent dat je stopt met werken lijkt me niet goed. Slim dat je dat nog een keer met de huisarts gaat bespreken.
Volgens mij kan een traagwerkende schildklier zich ook iets later ontwikkelen, dus niet perse net na de bevallig ofzo.
Ik heb zelf 3 kinderen en idd na 2 van de zwangerschappen had ik een traagwerkende schildklier. De laatste keer vroeg ik dus zelf om daarop te testen. Anders hadden ze het mss ook niet gedaan. Ik heb nu medicijnen ervoor en ik voel me veel beter. En als het goed is, is het ook maar tijdelijk en neemt mijn lichaam het vanzelf weer over.
één jaar geleden
Ik geef geen borstvoeding meer maar het is mij ook opgevallen dat ik sinds de geboorte van mn dochter de knieën van een 80-jarige heb.
één jaar geleden
Hoi mama, wat rot om te lezen dat je je zo voelt. Mijn dochter is nu net 1 en ik voel mijn energie langzaam weer terugkomen. Ik heb 5 maanden borstvoeding mogen geven en dat brak mij naast werken echt op. Ik denk dus zeker dat het daarmee te maken kan hebben. Maaaarr ik bewonder je zo enorm dat je je kindje al een jaar zelf kan voeden! Wat heb je hem een geweldige start gegeven. Mijn dochter eet ook graag de griekse yoghurt dus ik zou dat beginnen te geven en ook oefenen met halfvolle melk. Ik denk dat als je gaat afbouwen met BV het langzaam weer beter moet worden. Het geven van BV heeft een enorm effect op je hormoonhuishouding. Ook moet je extra eten en dat lukte me helemaal niet met een baby erbij, al met al echt een aanslag op je lichaam. Ik moet zeggen dat ik me sinds kort pas echt weer meer oke voel. Hoop dat het bij jou ook snel komt! Is het een optie om tijdelijk minder te werken?
één jaar geleden
Reactie op Liz899
Hoi mama, wat rot om te lezen dat je je zo voelt. Mijn dochter is nu net 1 ...
Super lief om te lezen, dank je wel!! 😊
Iedereen om me heen zegt al een tijdje dat ik beter kan stoppen, omdat het ten koste van mij gaat maar ik vind dat best wel moeilijk!
Fijn om de herkenning te lezen! En toch al mooi dat je het 5 maanden hebt mogen geven ook! Sowieso een super goeie start voor de kleine😘
Ik ga even helemaal stoppen om echt even tot rust te komen. Daarna maar eens kijken hoe ik me voel:)
Ik denk ook dat onderschat wordt hoe lang je nodig hebt om te herstellen van alles.
één jaar geleden
Ik ben ook nog niet hersteld. Ik werk ook maar voor 50%, een tijdje meer geprobeerd maar dat lukte niet. Zo frustrerend, ik wil zo graag maar lukt niet.
Ik heb fysieke en psychische klachten sinds de bevalling. Ik blijk hypermobiel te zijn en heb veel last van m'n gewrichten en spieren (handen, polsen, ruggengraat, rug, nek, voeten). Tijdens de zwangerschap veel vocht vast gehouden dat in combinatie met de hormonen zorgde voor problemen. Ook veel onduidelijkheid over wat de klachten precies zijn. Daarnaast blijk ik een erge vitamine d tekort te hebben. Door deze lichamelijke klachten ook psychische klachten (het lukt me niet om te doen wat ik wil en vind dat ik zou moeten kunnen).
Ik geef ook nog steeds wat borstvoeding. Zo vaak op het punt gestaan te stoppen, omdat dit me beter lijkt voor mezelf maar het lukt me psychisch nog niet?. Nu nog zo'n 1-2 keer per dag. Merk wel iets verbetering sinds het minder is en m'n dochter (meestal) doorslaapt. Maar geestelijk ben ik om 14uur, of eerder, echt 'uit'. Ik volg fysiotherapie, manuele therapie, handtherapie en ga naar de pohggz en op de wachtlijst voor een psycholoog. Je hoeft het niet alleen te doen en er zijn meer met nog steeds klachten.
Ik zou wel in overleg gaan met een bedrijfsarts voordat je stopt met werken. Ik krijg zelf nog 100% omdat ik ziek ben vanuit de zwangerschap, maar ben wel gelijk na mijn verlof in de ziektewet gegaan. Ik zou het eerst goed uitzoeken wat mogelijk is.
één jaar geleden
Reactie op Cfoodie
Dan ga ik zeker nog dat balletje opgooien indd.
Het is zeker logisch dat a ...
Graag gedaan. Succes en hopelijk gaat het snel wat beter!
één jaar geleden
Reactie op El90
Ik ben ook nog niet hersteld. Ik werk ook maar voor 50%, een tijdje meer ge ...
Wat naar voor je dat je je zo voelt.. ik herken dat willen en moeten van mezelf ook echt. Acceptatie is zo belangrijk, maar zo moeilijk. Hier ben ik ook mee bezig met een psycholoog!
Wat bedoel je met dat het psychisch nog niet lukt? Vind je het moeilijk om te stoppen? Ook knap dat je nu nog borstvoeding geeft!
Het is niet gezond als je in de middag al zo op bent indd. Hopelijk wordt het gauw beter!
Ik ben zelf zzp’er, dus ga niet in de ziektewet. Had mezelf nog niet verzekerd hiervoor helaas ( was net pas begonnen met werken na het afstuderen toen ik zwanger bleek). Mijn man werkt en we hebben samen de beslissing genomen dat ik voorlopig even stop met werken en gelukkig is dit financieel voorlopig haalbaar.
één jaar geleden
Reactie op Cfoodie
Toch blij dat ik weer m’n bloed heb laten prikken, ondanks dat de huisarts ...
Wat 'fijn' dat ze iets hebben gevonden. Niet leuk natuurlijk, maar wel iets dat misschien vrij gemakkelijk op te lossen is waardoor jij je snel beter voelt. Goed voor jezelf opgekomen!