17 Reacties
2 jaar geleden
Idem hier! Volgens dokter google is dat hielspoor. Als ik er echt veel last van heb, rol ik met de onderkant van mijn voet over een flesje water uit de diepvries, dat zou helpen
2 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde, is idd hielspoor. Ik ben bij de fysio geweest en bij een podoloog. Ik heb zooltjes gekregen en moest een maat groter. Idd het rollen met een flesje of de tenen strekken, ff Googlen op oefeningen bij hielspoor. Ben benieuwd wanneer het over gaat. Moet zeggen dat het lopen met de zooltjes wel echt een verlichting is, maar als ik een keer een dag weer op slippers thuis heb gelopen heb ik er weer veel last van 🤔
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde.
Besproken met de huisarts die eigenlijk vooral aan reuma dacht, omdat ik ook pijn in de knieën had bij opstaan. Wat ook wegging bij even bewegen. Reuma bleek het gelukkig niet te zijn. Hielspoor niet aan gedacht zelf (en huisarts ook niet), dus zal dat ook nog checken als ik last blijf houden. Ik merk zelf dat klachten minder lijken te worden nu ik sinds kort aan de pil weer ben. Vrouwelijke hormonen bleken te laag te zijn bij me, die zijn niet genoeg weer genormaliseerd na stop borstvoeding, waardoor ik ook nog geen cyclus had.
Mijn huisarts dacht dat het ook nog kon komen door een wat te laag vitamine D gehalte. Meerdere opties mogelijk dus.
Ik zou in ieder geval even met je huisarts overleggen om verschillende zaken uit te sluiten! Succes!
2 jaar geleden
Hier ook hielspoor, beide kanten. Via de podoloog zooltjes gekregen. Weet nog niet echt of het een verbetering is, loop na een paar maanden nog steeds met klachten, en had gehoopt dat dit inmiddels wel over zou zijn 😅. Bij mij doet t vooral pijn bij het uit bed stappen en bij wat meer lopen. Huisarts raadde aan om met een tennisbal onder de voet te rollen.
één jaar geleden
Hoi allen, hoe is het jullie vergaan met deze klachten (pijn in voeten sinds zwangerschap, bij mij vooral na tijd zitten of liggen en dan moeten opstarten)?
Ik heb zelf helaas nog steeds klachten, hoopte een beetje dat het vanzelf over zou gaan. Huisarts zocht vooral de oplossing in vitamine tekorten en uitsluiten reuma bijv, maar dat is het allemaal niet. Ik overweeg dus nu ook naar een podotherapeut te gaan voor bijvoorbeeld zooltjes. Maar alleen als dat ook echt zinvol is. Ze zijn nogal duur, en heb ze eerder eens gebruikt vanwege blessure bij hardlopen zonder veel effect. Voor degenen met zooltjes: ik hoor dus graag jullie ervaringen ermee. Nog andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
één jaar geleden
Reactie op Marel1
Hoi allen, hoe is het jullie vergaan met deze klachten (pijn in voeten sind ...
Ik ben bij een podotherapeut geweest en heb zooltjes aangemeten gekregen, ben naar een schoenmaat groter gegaan en loop zo min mogelijk op blote voeten. Heb nu na 11mnd (na bevalling) wel het idee dat het wat minder wordt. Met zooltjes en niet meer op blote voeten lopen had ik al eerder geen last meer van mijn hakken.
één jaar geleden
Reactie op Marel1
Hoi allen, hoe is het jullie vergaan met deze klachten (pijn in voeten sind ...
Met mijn eerste zooltjes werd het nog veel erger, ze hebben deze een paar keren aangepast. Helaas ook lang daarmee gelopen. Nadat ik nieuwe zooltjes heb gekregen werd het eerst niet vele beter. Kwam ik bij de huisarts bleek dat er een knobbel op mn zenuw te zitten. Na injectie twee maanden geleden en een aantal weken verder werd dit toch beter. Helaas nog niet alle klachten weg.
één jaar geleden
Reactie op Minimi 1 En 2
Ik ben bij een podotherapeut geweest en heb zooltjes aangemeten gekregen, b ...
Dank voor je reactie. Fijn dat het bij je lijkt te werken! Goed te horen dat het klachten kan verminderen. Mijn dochter is nu ook 11 maanden oud en had zo gehoopt afgelopen periode dat het uit zichzelf wel zou verdwijnen. Maar nu toch maar (opnieuw) actie ondernemen.
één jaar geleden
Reactie op El90
Met mijn eerste zooltjes werd het nog veel erger, ze hebben deze een paar k ...
O joh. Dan schrik je ook wel. Kwam het door de zwangerschap denk je? Of gewoon heel veel pech? Mag ik vragen, had je dan wel beide voeten last? Pff, vraag me al een tijdje af wat het nou is, maar zou nooit aan zoiets hebben gedacht.
Ik heb toch ook maar weer een afspraak bij de huisarts ingepland. Om de oorzaken die in dit topic genoemd worden door te spreken. Dan hoop ik dat ik dat zij kan meedenken en paar dingen kan uitsluiten of alsnog iets kan vaststellen waar ik iets mee kan.
Dank voor je reactie!
één jaar geleden
Reactie op Marel1
O joh. Dan schrik je ook wel. Kwam het door de zwangerschap denk je? Of gew ...
Ik heb aan beide voeten klachten. Waarschijnlijk combinatie vocht vasthouden, relaxine hormoon en hypermobiliteit. Hierdoor al meer gewrichtsproblemen gehad door m'n hele lijf en die elkaar dan ook beïnvloeden (niet recht kunnen lopen van de pijn, daardoor rugpijn bijv.). De ontsteking zat in één van mijn voeten.