14 Reacties

4 jaar geleden

Pillen van laten maken

4 jaar geleden

Reactie op 0570 Mummy

Pillen van laten maken
Waar ga je dat laten doen? Mijn vorige keer kostte het 260 euro

4 jaar geleden

Nog niet over nagedacht eigenlijk

4 jaar geleden

Helemaal niks 🤢

4 jaar geleden

Vorige keer niks mee gedaan, nu wil ik het in de tuin begraven omdat het volgens oude verhalen je zielsmap is en als je die kwijt bent zou je altijd ‘zoekende’ kunnen blijven in het leven. Kan me voorstellen dat dit voor velen wat zweverig is maar vond het wel typerend dat tegenwoordig iedereen zoekende en nooit voldaan lijkt 😅 Nu manlief nog overtuigen 😂

4 jaar geleden

Gewoon weg ermee

4 jaar geleden

Wij hebben zelf een inzetbare reddingshond en gebruiken de placenta om onze hond te trainen op het zoeken van overleden personen. Omdat dit hrt enige lichaamseigen weefsel is was je "gewoon" kan afstaan en doneren, kunnen organisaties die reddingsboten trainen hier heel veel gebruik van maken! Als ik straks weer bevallen ben, dan gaat die van ons dus mee naar huis en wordt in een aparte vriezer ingevroren. Als we dan weefsel/geur nodig zijn, kunnen we een stukje hier van af halen en onze mechelaar mee trainen. 1 placenta kan jaren gebruikt worden en het kan (Als de hond goed getraind is) heel veel leed en onzekerheid bij nabestaanden weg halen!

4 jaar geleden

Reactie op AMD1729

Wij hebben zelf een inzetbare reddingshond en gebruiken de placenta om onze ...
Interessant, nooit geweten

4 jaar geleden

Reactie op AMD1729

Wij hebben zelf een inzetbare reddingshond en gebruiken de placenta om onze ...
Kan je dat aangeven ergens? Ik ben ondertussen drie keer bevallen in het ziekenhuis en heb mijn placenta nooit meer gezien zeg maar. Dus ben benieuwd

4 jaar geleden

Reactie op Vlinder4

Kan je dat aangeven ergens? Ik ben ondertussen drie keer bevallen in het zi ...
Wijzelf hebben veel contact met een geboorte fotograaf en de verloskundige praktijk waar ik momenteel ook onder controle ben. Zij geven alle moeders tijdens de begeleiding een folder mee, de geboorte fotograaf vraagt na de bevalling altijd wat men met de placenta wil doen. Zodra iemand aangeeft deze te doneren aan ons, nemen zij contact met ons op. Dezelfde dag wordt de placenta bij ons afgeleverd in een afgesloten emmertje of wij halen deze bij de verloskundige op. Je zou eventueel contact kunnen opnemen met reddingsorganisaties bij jou in de buurt. Ik weet van onze groep/contacten dan men altijd heel erg graag een nieuwe placenta aanneemt. Ze zijn nogal "schaars", het is vaak onbekend dat men dit kan afstaan voor het trainen van reddingshonden. Het is zo hard nodig, "lijkenlucht" (sorry voor het oneerbiedige woord) kan je gewoon niet namaken of uit een potje halen. Daar heb je echt lichaamseigen materiaal voor nodig.

4 jaar geleden

Ik overweeg een halve of een hele lotusbevalling. Bij een hele lotusbevalling zout je ‘m in op dag 1 zodat hij goed blijft. Ik weet nog niet wat ik ermee wil doen als de placenta los is van de baby, misschien begraven in de tuin? 🤔

4 jaar geleden

Reactie op Samra

Waar ga je dat laten doen? Mijn vorige keer kostte het 260 euro
Happy mom pills, vgm 220 maar dan een pakket, dus heb van de vliezen en navelstreng een herrinering. Placenta creme, pillen én tinctuur die levenslang mee kan.

4 jaar geleden

Reactie op etos

Ik overweeg een halve of een hele lotusbevalling. Bij een hele lotusbevalli ...
Ik wou een halve Lotus bevalling vorige keer. Echter gaven ze in het zkh aan dat mijn dochter dan tussen mijn benen moest blijven liggen ivm het terugstromen van het bloed ofzo. Nog nooit van gehoord. Maar ik dacht zij zullen het weten. huid op huid vond ik belangrijker en wachten tot de navelstreng was uitgeklopt. Dus uiteindelijk daarvoor gekozen.

4 jaar geleden

Reactie op Deakenx

Ik wou een halve Lotus bevalling vorige keer. Echter gaven ze in het zkh aa ...
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, dat je baby dan tussen je benen moet blijven liggen. Volgens mij waren ze niet helemaal up to date daar in het ziekenhuis 😅