10 Reacties
3 jaar geleden
Ik had dit sinds vorige week ook ineens na bijna 6 maanden volledig bv. Alleen de eerste voeding in de ochtend geen last van. Ik dacht dat het misschien te maken had met zuigverwarring o.i.d. (door flesje gekolfde melk als ik werk), maar leek me ook weer stug na zoveel maanden. Vaker aanleggen ook niet makkelijk als het lang duurt voordat het stroomt, ik ben vooral vaker gaan kolven in de hoop dat dat zou helpen want voor mijn gevoel liep mijn productie ook terug. Ik ben op gegeven moment ook gaan kolven vlak voor de voeding zodat ik het tsr zelf al had opgewekt en mijn dochter snel(ler) rustig kon drinken. Anders ging iedere voeding vooraf aan paar minuten overstuur en stress. Eigenlijk was ik net van plan om de huisarts te bellen voor een neusspray met oxytocine. Dit schijnt goed te werken. Ik werd gisteren echter wel ongesteld (voor het eerst weer). Hoop dus dat dat het verklaart. Het gaat nu al beter, maar wel erg lastig/vervelend als dit over een maand weer een week zo gaat want heeft lang geduurd. Misschien geeft die oxitocinespray wat rust, al is het maar om achter de hand te hebben.
3 jaar geleden
Hoe merk je dat eigenlijk? Ik geef al bijna 7 maanden borstvoeding maar ik heb er denk ik nog nooit op gelet?
3 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad, heb toen oxytocine neusspray opgehaald bij de huisarts maar dit hielp niet, of ik kreeg iniedergeval niet het gevoel van een toeschietreflex.
Contact gelegd met de lactatiekundige en die gaf aan dat je gewend kunt raken aan het gevoel en dat je dus niet meer door hebt of het toeschiet ja of nee. Ik was dus benieuwd en tijdens het voeden heb ik meerdere malen mijn dochter er afgehaald, dus het vacu眉m verbroken, en ja hoor de melk kwam er gewoon in meerdere stralen uit馃き.
Hoor je haar wel slikken?
De lactatiekundige gaf de tip om een doek over de kolf te hangen en relaxed gaan zitten kolven. Je lichaam heeft oxytocine nodig om de melk te laten toeschieten en oxytocine heeft vooral ontspanning nodig, dus vooral niet stressen! ( dit moet ik ook elke keer opnieuw tegen mezelf zeggen haha 馃槀 )