15 Reacties
3 jaar geleden
Wij geven sinds 2 weken orthica start ook en hebbben wel het idee dat het begint te werken… met een heeeele dikke luier. Soms nog wel krampjes ! Na dit potje gaan we de vitals probiotica druppels proberen.
In de avond geven we afgekolfde melk met sab simplex erbij in
3 jaar geleden
Ik heb mijn dochter vitals microbiol baby druppels gegeven. Na 8 dagen begon het echt heel goed te werken. De dagdosering is 6 druppels na 2,5 week ben ik maar drie druppels per dag gaan geven, en het blijft goed gaan. Nu is het potje bijna leeg en gaan we ermee stoppen en dan gaan we kijken hoe het gaat.. ze heeft het in totaal een maand gehad en het scheelt echt heel erg veel.
3 jaar geleden
Wij gebruiken deze voor de kleine;
https://www.bol.com/nl/p/metagenics-bactiol-druppels-5-7-ml/9300000025892719?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Zijn 4 weken houdbaar en zolang doe je er ongeveer ook mee. 6 druppels per dag. Wij doen ze gewoon bij de ochtend fles erbij.
Werkt voor haar heel goed. Ze heeft ongeveer om de dag ontlasting.
Wat je ook kan gebruiken is een kipkep warme kersenpittenkussen. Die zijn speciaal voor de krampjes 😊
3 jaar geleden
Zo herkenbaar!! Exact ons verhaal. Wij hadden alleen dit probleem al vanaf dat hij 3 weken was (nu 11 weken). We gebruikten kruitvat eigen merk, toen Etos eigen merk, uiteindelijk zitten we nu 1,5 maand op Nutrilon omneo + iedere 1e ochtend fles othiflor start (probiotica) en op doktersrecept lactulose door iedere 2e fles van de dag. Best een gedoe maar hierdoor poept hij nu om de dag en is het oneindig persen, kreunen en ervan moeten huilen helemaal voorbij. Heeft 2 dagen geduurd voor het werkte.
3 jaar geleden
Wij gebruiken de probiotica sinds 1,5 week. Eerste 2 dagen leek de kramp erger te worden, daarna een paar dagen onwijs veel poepluiers (echt 5 a 6). Nu gaat het heel goed met 1 a 2 poepluiers per dag. Potje is wel bijna op dus we gaan kijken hoe het gaat zonder, omdat het natuurlijk ook kan dat het beter gaat omdat hij ouder is geworden...
3 jaar geleden
Reactie op ier_
Zo herkenbaar!! Exact ons verhaal. Wij hadden alleen dit probleem al vanaf ...
Dankjewel, hier kan ik zeker wat mee!
3 jaar geleden
Reactie op Lupin
Wij gebruiken de probiotica sinds 1,5 week. Eerste 2 dagen leek de kramp er ...
Welke probiotica gebruiken jullie?
3 jaar geleden
Ik heb een zoontje 2 maanden en heeft last van zijn buik en kan niet poepen. Hij heeft al een aantal dagen niet gepoept.. Wat kan ik voor zorgen dat zijn poep weer op gang komt
Wat is jullie ervaring?
3 jaar geleden
Reactie op esmeevandriel
Ik heb een zoontje 2 maanden en heeft last van zijn buik en kan niet poepen ...
Is dit ineens of heeft hij altijd al om de aantal dagen gepoept?
Als het ineens is en dus niet binnen z’n normale patroon valt kun je de huisarts bellen vragen om lactulose bijv. dat is een laxeermiddel. Vooral als hij er last van heeft.
Die van mij poept om de 2 dagen maar deed hij altijd al dus is voor hem normaal.