16 Reacties
4 jaar geleden
Mijn kleine meid heeft dit nu ook op t moment. Alleen is ze 10 mei geboren en begon dit dus op dag 7.
Ik volg!
4 jaar geleden
Hier ook herkenbaar. 5 mei geboren, maar ik merk ook dat als we iets hebben gedaan (bezoek ontvangen, wandelen buiten) dan is ze 's avonds een stuk onrustiger ookal heeft ze tijdens de activiteit geslapen.
Vannacht zelfs tussen twee flesjes in naast me gelegen in bed, omdat het anders geen doen was.
Zowel m'n kraamhulp als consultatiebureau zegt, geef haar maar lekker een extra flesje (evt met minder ml; voeden op verzoek dus ook met flesvoeding) en neem haar lekker bij je.
Precies zoals ik dat zelf wil doen/al deed.
Geeft voor jezelf iets minder rust, maar is wel het fijnste voor de kleine, is mijn ervaring.
4 jaar geleden
Hier 4 mei geboren en vandaag alleen maar continue uit de borst drinken en bij je zijn. Fijn die regendagen..
4 jaar geleden
Ja, heel herkenbaar!
Ons dochtertje is 29 april geboren en heeft vorige week ook zo'n leuke regeldag gehad. Ik wacht nu op de volgende, die komt rond de 3 weken.
Wij waren net een hele dag op visite geweest bij m'n ouders en savonds wou ze ineens niks meer. Alleen maar huilen en bij ons willen liggen. De dag daarna ook alleen maar huilen, drinken, bij ons willen zijn, niet slapen etc en toen herkende ik het direct weer van ons zoontje. Regeldag!
Het is even doorkomen, lekker rustig aan doen, laat je lekker verwennen, pak wat extra slaaptijd (ik blijf sochtends altijd even wat langer liggen als ze toch nog slaapt), lekker knuffelen en eventueel een extra flesje of borst. Vaak is het na 1.5 a 2 dagen weer over.
4 jaar geleden
Hoe weten jullie die termijnen van de regeldagen? Ik heb de app Oei ik groei maar daar zie ik alleen de sprongetjes
4 jaar geleden
10-14 dagen
3 weken
6 weken
3 maanden
6 maanden
https://www.24baby.nl/baby/borstvoeding/regeldagen/
4 jaar geleden
Mijn dochter heeft nu pas haar regeldagen, gisteren en vandaag super onrustig en echt duidelijk regeldagen. Alleen zijn ze bij haar pas begonnen met 14 dagen :)
4 jaar geleden
Hier regeldag op dag 9 (maandag) gehad.. maar het schijnt ook dat kinderen heftig kunnen reageren op een aankomende storm/onweer.. woensdag was de kleine van ons ook weer erg van slag en die nacht was er flinke onweer..
(Schoonmoeder is 36 jaar kleuterjuf geweest en had altijd een onrustige klas als het weer onrustig werd)