36 Reacties

4 jaar geleden

Ik wil nergens me kind op Social media niet whatsapp niet Als ze een foto willen samen met de kleine mag die gemaakt worden maar zodat je de kleine z’n gezicht niet ziet. Liefst maak ik de foto nog voor ze 😅 Ga er ook duidelijk in zijn. Hou er niet van maar is misschien ook door mijn ervaring…. Ik heb jaren lang een stalker gehad die oude foto’s van mij had die ik zelf niet eens meer had pakte die via me instagram Sinds dien ook genezen van Facebook instagram en alles heb op me whatsapp profiel niet eens een foto met m’n hoofd staan

4 jaar geleden

Hier idem dito. Geen foto's en filmpjes, alleen zonder herkenning.

4 jaar geleden

Wij willen onze dochter straks ook echt niet op social media zetten. Dus ga er van uit dat familie dit ook niet zal doen (moet wel duidelijk gezegd worden natuurlijk tegen ze)

4 jaar geleden

Wij hebben familie in Nieuw Zeeland wonen en daarom delen we zo nu en dan wel eens een foto van ons zoontje. Zelfde gaan we met ons dochtertje doen. Mijn account is privé en voor ons is de interactie met de familie zo. Anderen vragen het als ze iets op facebook willen zetten of een foto mogen maken. Maar respect voor iedereens keuze natuurlijk! 😊

4 jaar geleden

Niet op social media.. maar voor familie via whatsapp geen probleem

4 jaar geleden

Ik heb de afspraak met onze families dat ze geen foto’s van onze dochter op social media zetten. Nu zijn ze gelukkig er ook niet van om vanalles online te gooien, maar alsnog. Ik heb daar persoonlijke redenen voor.

4 jaar geleden

In ieder geval niet met gezichtje online / op social media. Ik zit er ook over te denken om ook geen herkenbare foto’s via whatsapp te versturen. Ik vind het een raar idee dat er dan allemaal mensen foto’s van mijn kind op hun telefoon hebben staan die zij dan ook weer door kunnen sturen. Maar ik vind het wel spannend om dat ook bij familie en vrienden aan te geven. Ik wil onze baby daar toch wel een beetje voor beschermen.

4 jaar geleden

Bij onze dochter hebben we al vanaf geboorte de regel geen foto's op social media en zo zal het ook zijn bij onze zoon.

4 jaar geleden

Reactie op MarrH

In ieder geval niet met gezichtje online / op social media. Ik zit er ook ...
Ja ik vind het ook een beetje lastig dat iedereen maar een foto verwacht via whatsapp wanneer de baby er net uit is. Maar ik heb zelf zoiets van mag me kind even bijkomen voordat iedereen maar kritiek heeft op foto's en hoe de baby eruit ziet😅. Mijn vriend is Nederlands/Indisch en zelf ben ik surinaams. Dus iedereen is heel nieuwsgierig naar hoe de baby eruit gaat zien.

4 jaar geleden

Wat is de overweging om geen foto’s van je kind op social media te plaatsen?

4 jaar geleden

Reactie op agentstarling

Wat is de overweging om geen foto’s van je kind op social media te plaatsen ...
Ik vind het zelf niet zo fijn dat iedereen bij die foto's kan ofzo. Mijn profielen zijn openbaar en ik heb ook verder familieleden die ik niet echt moet. Ja waarom heb ik ze dan op FB, gewoon uit beleefdheid. I know ook niet helemaal de bedoeling 😅 Verder ook een beetje gevoelsdingetje. Via whatsapp en straks in de nieuwsbrief van het kdv vind ik dan weer geen probleem, na die eerste 4 weekjes. Maar insta en FB wil ik dan weer sws het eerste jaar niks op. Me vriend is sws niet van de social media, dus dat speelt ook mee. En ik heb ook vanuit huis mee gekregen, dat je op let waar je de foto's van je kindje deelt😊

4 jaar geleden

Foto's delen via Whatsapp gaan we wel doen, maar we hebben wel een speciale opa en oma app zodat we niet alle foto's met de hele familie hoeven te delen. (Wij worden er soms gek van hoe mijn man zijn zussen dit wel met de kinderen doen) Maar niet op fb of insta. Komt ook deels door mijn man zijn werk, werkt op een beveiligde afdeling dus hij is sowieso geen fan van social media.. Nu in m'n zwangerschap deel ik ook al zo min mogelijk. De kleine mag van ons straks ook niet op de social media van het kdv.

4 jaar geleden

Bij mijn dochter van 2 jaar hebben we nog nooit een foto op social media gedeeld en dat zullen we bij onze zoon ook niet doen. Foto's of filmpjes via WhatsApp naar onze naasten sturen vinden wij weer anders. Die vertrouwen wij en we weten dat zij zonder toestemming ook niks van onze kindjes zullen plaatsen. Wij zijn er sws niet van om heel ons leven op social media te plaatsen. Ik begrijp de nut er niet zo van.

4 jaar geleden

Ik wil geen herkenbare foto’s op sociale media, en eigenlijk ook niet whatsapp. Maar vind dat erg lastig, vooral met familie… maar als ik zie hoe vaak foto’s worden doorgestuurd van neefjes en nichtjes in de familie vind ik het gewoon eng. Je weet niet waar de foto overal terecht gaat komen! Van m’n ouders zie ik ook wel eens dat ze foto’s van mijn neefjes naar hun eigen vrienden doorsturen, ik wil dat écht niet, maar ben wel een beetje bang dat ze het dan gewoon stiekem gaan doen ofzo 🫢

4 jaar geleden

Reactie op lize24

Ik wil geen herkenbare foto’s op sociale media, en eigenlijk ook niet whats ...
Ja dat ze het niet doorsturen is lastig inderdaad, heb je niet in de hand. Maar ik denk gewoon duidelijk daarin zijn en als het gebeurt en je komt erachter dan kan je ervoor kiezen om bijvoorbeeld geen foto's meer te sturen (is best moeilijk en kan een heftige keuze zijn natuurlijk). Of je kan er dan over in gesprek gaan, grenzen aangeven. Jouw kindje, jouw keuze. Maar ik vind het zelf ook best moeilijk hoor, hoop dat ik niet te vaak (liever helemaal niet) in dit soort situaties kom😅

4 jaar geleden

Even een tip; er staan interessante docu’s online en Netflix over wat er online gebeurt met kinderfoto’s. Zelfs echo’s die worden gebruikt door vrouwen om verlof of ziektewet aan te vragen. Er is een wereld voor me open gegaan want ik dacht dat ik niet naïef was maar het was nóg veel vreselijker dan ik dacht. Mijn snoesje komt dus straks ook niet herkenbaar op social media. Ook een interessante om even te googelen; sharenting ☺️ (En nee ik hoef geen commentaar dat ik een wappie ben, doe zelf met de tips wat je wilt 🙏🏻 📸)

4 jaar geleden

Reactie op A n n 🤰🏻

Even een tip; er staan interessante docu’s online en Netflix over wat er on ...
Heb je een titel van zo’n docu? ☺️

4 jaar geleden

Wij gaan ook geen foto’s op social media zetten van haar, sowieso nooit met gezicht herkenbaar.. dat hebben we nu al duidelijk afgesproken. We willen ook dat onze familie dit niet gaat doen!

4 jaar geleden

Reactie op A n n 🤰🏻

Even een tip; er staan interessante docu’s online en Netflix over wat er on ...
Wow heftig zeg om te lezen dat sommige vrouwen dat doen, je bent echt geen wappie hoor om dat te delen!

4 jaar geleden

Reactie op lize24

Heb je een titel van zo’n docu? ☺️
TIP 1 ⭐️: ‘Sharenting is nog een relatief nieuw fenomeen, maar ouders die te veel gevoelige informatie, zoals de volledige naam, datum en geboorteplaats van hun kinderen naast hun foto’s plaatsen, zouden fraudeurs in staat kunnen stellen de identiteit van die kinderen te stelen. The New Yorker publiceerde een onderzoek waarin werd geschat dat in 2030 ‘sharenting’ verantwoordelijk zou zijn voor bijna tweederde van alle gevallen van identiteitsfraude bij de jongeren van nu.’ https://www.kaspersky.nl/resource-center/threats/children-photos-and-online-safety (Incl link naar onderzoek New Yorker) TIP 2 ⭐️: Ik ben enorm geschrokken door de docu op Netflix The disappearance of Maddie mc Cain. En dan Seizoen 1 afl 7. Dit was eigenlijk mijn eye opener. (Kun je zo aanzetten zonder de rest te hebben gezien.) TIP 3 ⭐️: Wanneer je eenmaal googelt lees je ook tips als; nooit straatnamen op de foto of de naam van de basisschool. ZÓ simpel maar ik had er zelf oprecht niet bij stilgestaan.