Hallo allemaal,
Ons kindje van nu 6 maand eet al een maand fruit oefenhapjes. Een paar weken geleden waren we met kiwi begonnen wegens lastige stoelgang na banaan. Na het eten van een halve kiwi kreeg hij plots last van rode vlekken rond de ogen. Deze gingen na een half uurtje weer weg, ook geen andere symptomen of raar gedrag. We hebben nog een paar keer kiwi geprobeerd maar kreeg telkens rode vlekken dus ermee gestopt wegens misschien allergie?
Gisteren kreeg hij een derde keer wat sinaasappelsap met banaan (2 keer vorige maand ook gegeven en geen last) en plots verschenen er ook rode vlekken. Iemand die dit herkent? Zijn dat nu allemaal allergieën? :( Met meloen, framboos, appel en peer geen problemen. Ik maak me toch een beetje zorgen... bedankt alvast!
Kiwi is een allergie die je opbouwt en kan zo erg worden dat je een epipen nodig hebt. Mijn advies is een telefoontje aan de huisarts voor verder advies. Onze oudste zoon heeft een allergie voor kiwi en alhoewel hij het zijn halve leven heeft gegeten wordt het nu steeds erger.
Ik zou zeggen dat een allergie test misschien handig is.. maar dat is iets voor je huisarts om mee te bespreken
Kiwi en aardbeien en citrusvruchten bevatten veel histamine , dat kan zorgen voor de uitslag. Er zijn adviezen kiwi en aardbei pas na 1 jaar te geven :) het kan de uitslag verklaren.
Ik kom uit België, kind en gezin hier zet kiwi op hun fruit poster vanaf he ...
Voedingscentrum in Nederland heeft kiwi ook op de lijst staan voor eerste oefenhapjes maar het is inderdaad een gevoelig product. Ik zou inderdaad advies inwinnen bij de huisarts