11 Reacties

3 jaar geleden
Helaas geen tips. Ik herken je klachten, maar heb ze zelf heel mild. Bij de eerste zwangerschap trok het bij mij onder invloed van de hormonen juist weg. Nu lijkt het een beetje versterkt te worden 🙄 Heb je ook erg veel last van vurigheid en warmte in je gezicht of is het puur de kleur en wat ‘puntjes-korreltjes’?
Het helpt natuurlijk ook niet mee dat we nu zo wit zijn door de winter en de temperatuurverschillen continue. De wind is ook echt guur! Daar wordt het bij mij erger van.
In de zomer valt het bij mij minder op, doordat de huid wat verkleurd maar deze zomer moeten we ook heel voorzichtig zijn ivm zwangerschap masker..

3 jaar geleden
Reactie op BabyvA
Helaas geen tips. Ik herken je klachten, maar heb ze zelf heel mild. Bij de ...
Ja dat herken ik! Het begon bij mij heel licht met rode wangen, maar inmiddels heb ik ook echt pukkels/ontstekingen. Mijn huidtherapeut gaf aan dat ik echt na de zomer pas een diepere behandeling mag. Ik kijk juist op tegen de zomer, omdat zon het ook kan verergeren. Aan de andere kant probeer ik het ook te relativeren! Er groeit een mensje in mij, dat is veel belangrijker☺️

3 jaar geleden
Reactie op Grietje25
Ja dat herken ik! Het begon bij mij heel licht met rode wangen, maar inmidd ...
Vervelend dat er ook echt ontstekingen bij komen. De zon verergert het en met de kans op zwangerschap masker vanaf week 27 tot een aantal weken na de bevalling zullen we gewoon een hoed op moeten en smeren met factor 50 ☺️
Ik ben overgestapt op iets wat ze hier zelf maken van alleen natuurlijke producten. Ik gebruik Casterolie om te reinigen en een huid crème gemaakt van o.a. avocado en rozenwater. Ik vond zelf de producten van Hema ook wel oké. Het maakte mijn huid niet onrustig, maar het werd ook niet beter.

3 jaar geleden
Ik heb er ook last van gehad. Belangrijkst is dat je geen producten met parfum en alcohol denat gebruikt. Ik gebruikte bijv. producten van Meditopics (alleen online te vinden), Avene (heeft zelfs een speciale ‘roodheid’ lijn. Sommige drogisten/apotheken verkopen dit, anders ook online) en La Roche Posay (heeft ook een ‘roodheid’ lijn heet Roseliac of zo. Vaak te krijgen bij drogisten/apotheek en anders ook online)
Dit zijn allemaal heel milde producten. Ruiken naar niks dus niet heel ‘lekker’ maar wel erg fijn en kalmerend voor je huid.

3 jaar geleden
Reactie op Grietje25
Bedankt voor de tips! Ik gebruik inderdaad ook alleen producten zonder parf ...
Ochtend
Reinigen met Meditopics reiniger op basis van melkzuur
Hydrateren met Avene Anti Rougeurs dagcreme, zit ook SPF in.
Avond
Dezelfde Meditopics reiniger. Ik gebruikte ook weleens de Avene Antirougeurs reinigingsmelk als ik make-up op had, die vond ik wat fijner om foundation en zo weg te krijgen.
Hydrateren met La Roche Posay Rosaliac AR intense
Toen ik ook een wat drogere huid had bijv. in de winter gebruikte ik om extra te hydrateren ook weleens de Meditopics provitamine crème in de avond als laatste stap.
Is natuurlijk super persoonlijk dus of jou dit bevalt, geen idee maar dat is wat ik gebruikte.

3 jaar geleden
Reactie op Doortje90
Ik en zelf huidtherapeut en adviseer jullie om een afspraak te maken bij ee ...
Thanks! Ik ben bij de huidtherapeut geweest, maar helaas hebben de behandelingen (die tijdens de zwangerschap mogen) niet geholpen. Ze heeft geadviseerd daarna weer terug te komen. Dat ga ik sowieso doen, maar hoop toch ergens dat het eerder weggaat☺️