20 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Wel een aantal mensen in omgeving en familie. Geen van allen heeft er bijkomende problemen van ervaren. Een van hen had een dubbele schisis en forse open gehemelte. Dat is destijd mooi geopereerd waardoor je het nu bijna niet ziet en hetgeen wel te zien is, staat eigenlijk heel bijzonder op een positieve manier. Ook valt het me op dat tegenwoordig n貌g mooiere resultaten geboekt worden dan 30 jaar geleden bijvoorbeeld.
Sterkte met het verwerken. Ik denk dat het goed is dat je het aan het relativeren bent en dat heeft wellicht even tijd nodig.
4 jaar geleden
Reactie op Maankind
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Wel een aantal mensen in omgeving ...
Wat fijn om te horen dat de kindjes om je heen allemaal geen bijkomende problemen ervaren! Ik hoor inderdaad dat de artsen het tegenwoordig heel mooi kunnen maken. Bedankt voor je hoopvolle berichtje!
4 jaar geleden
Geen ervaring met een kindje met schisis.
Wel heb ik zelf een schisis ik heb de lip-kaak-en gehemelte spleet.
Hier heb ik zelf nooit bewust problemen mee ervaren.
Wel weet ik dat het voor mijn ouders wat lastig is geweest i.v.m ziekenhuis bezoeken - operaties en mij leren eten en praten.
Ook is tegenwoordig de plastiche chirurgie zo goed dat je er later weinig van gaat zien bij je kindje.
Bij mij zie je het al amper zeker in vergelijking met mijn bijna 15 jaar oudere broer (heeft precies dezelfde schisis)
Laat je goed informeren in het ziekenhuis over alles.
Het is even schrikken maar het is niet het ergste wat je baby kan hebben.
Laat het bezinken.
Ik wens jullie veel succes in dit proces.
En heel veel geluk met jullie kleine wondertje鉂わ笍
4 jaar geleden
Geen ervaring met een kindje met schisis.
Wel heb ik zelf een schisis ik he ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie en wat fijn om jouw positieve verhaal te lezen, dat doet me goed 馃グ Het is inderdaad zeker niet het ergste wat je kindje kan hebben, dat zeggen we ook steeds tegen onszelf. En dat ons kindje een schisis heeft vinden we ook helemaal niet erg, we houden alsnog evenveel van haar als van onze zoon die geen schisis heeft. De onzekerheid waar we nu in zitten is eigenlijk het zwaarste: hoe erg is de schisis en wat staat ons en onze kleine allemaal te wachten? En ik hoop zo dat ze er later niet mee gepest gaat worden. Maar het heeft me hoop dat jij aangeeft dat je nooit bewust problemen hebt ervaren van je schisis. 馃グ
4 jaar geleden
H茅 lieve Lisa! Wij hebben maandag exact hetzelfde te horen gekregen als jullie. Hard schrikken is dat wel. We zijn zelf nog aan't verwerken, waardoor ik hier op't forum even rondzocht naar eenzelfde verhaal. Ben blij te horen dat we hier alvast met twee zijn.
Wij hebben volgende week onze uitgebreide expertise-echo. Super spannend en we proberen er positief mee om te gaan. Het niet-weten in welke mate het een probleem zal vormen is voor ons nu ook een grote brok.
Komt wel goed! 鉂わ笍
4 jaar geleden
Schatten maak jullie niet druk ... mijn vriend heeft een hazenlip en zijn kaak en zijn gehemelte dus die had alles in 1 en je moest is weten hoe mooi fat is geworden...
Wij hadden daarom ook uitgebreid onderzoek bij de gynaecoloog omdat wij een verhoogd risico hier op hadden. Maar alles is goed!!
Aan het begin zal het lastig zijn en veel zorgen maar het komt goed wees blij dat jullie kindje geen down heeft ofso dan was je veel verder van huis馃グ馃グ
4 jaar geleden
Reactie op Glemin
H茅 lieve Lisa! Wij hebben maandag exact hetzelfde te horen gekregen als jul ...
Hoi! Wat vervelend dat jullie kindje ook een schisis heeft! Heb je inmiddels al het onderzoek in het ziekenhuis gehad? Wij hebben al 2 afspraken inmiddels gehad, het lijkt er nu op dat het alleen de lip betreft, over de kaak twijfelen ze nog. Het gehemelte is wel in tact. Verder is de baby helemaal in orde dus om die reden hebben we gekozen om geen vruchtwaterpunctie te doen. Hoe gaan jullie daar mee om? Ik zou het heel fijn vinden om contact met je te houden omdat we nu precies in hetzelfde schuitje zitten.
4 jaar geleden
H茅 Lisa,
Wij hadden vandaag onze eerste expertise-afspraak. Het "is niet klein" gaven ze aan. Het loopt een stuk door in het gehemelte. Wij gaan volgende week een VWP laten uitvoeren. We willen graag alles weten van mogelijke problemen.
Ik ben zo blij voor jullie! Op dit forum lijk ik geen priv茅 bericht te kunnen sturen, wat jammer...
4 jaar geleden
Reactie op Glemin
H茅 Lisa,
Wij hadden vandaag onze eerste expertise-afspraak. Het "is niet kl ...
Oh wat schrikken dat de artsen jullie nog niet hebben gerust kunnen stellen in het ziekenhuis. Hebben ze bij jullie ook zo鈥檔 uitgebreide echo gedaan en echt alles van de baby helemaal gecheckt? Wat spannend de vruchtwaterpunctie volgende week, ik ga heel hard voor jullie duimen!! In welk ziekenhuis zijn jullie onder behandeling?
Ik weet inderdaad ook niet hoe we buiten dit forum in contact kunnen komen met elkaar. Ik wil op zich wel m鈥檔 mailadres hier plaatsen maar dat bericht wil ik dan ook weer weghalen als jij het hebt overgenomen, en dat lijkt ook niet te kunnen..
4 jaar geleden
Reactie op lisa1234
Oh wat schrikken dat de artsen jullie nog niet hebben gerust kunnen stellen ...
Ik wilde net hetzelfe testen daarnet met een bericht te wissen, maar inderdaad, dat lukt niet. Wij zijn verbonden aan het Gasthuisberg in Leuven (Belgi毛). Daar zit wel een goed team hiervoor, daar ben ik alvast blij om.
Het zullen nog spannende weken worden. En we leven van afspraak naar afspraak.
4 jaar geleden
Reactie op Glemin
Ik wilde net hetzelfe testen daarnet met een bericht te wissen, maar inderd ...
Inderdaad hele spannende weken maar wat fijn dat jullie in ieder geval goed begeleid worden! Die onzekerheid waar jullie nu in zitten is vreselijk h猫, dat breekt je op een gegeven moment echt op. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid! Hoe lang moeten jullie wachten op de uitslag van de VWP?
Ik zag dat jij ook al een kindje hebt, wat toevallig, wij hebben al een zoon van 1,5 jaar. Hij is overigens zonder schisis geboren en schisis zit ook helemaal niet in de familie, dus het is echt vette pech dat onze dochter het nu heeft.
4 jaar geleden
Ik weet niet hoelang de uitslag op zich zou laten wachten, maar de week nadien hebben we al een volgende afspraak, dus ik gok niet langer dan een week. Het is inderdaad de onzekerheid die zwaar weegt. En hopen dat het allemaal zal meevallen.
Onze oudste dochter wordt volgende maand 2 jaar. Ook een kindje van #generatie2020 dus, wat fijn 馃槉.