20 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Wel een aantal mensen in omgeving en familie. Geen van allen heeft er bijkomende problemen van ervaren. Een van hen had een dubbele schisis en forse open gehemelte. Dat is destijd mooi geopereerd waardoor je het nu bijna niet ziet en hetgeen wel te zien is, staat eigenlijk heel bijzonder op een positieve manier. Ook valt het me op dat tegenwoordig n貌g mooiere resultaten geboekt worden dan 30 jaar geleden bijvoorbeeld.
Sterkte met het verwerken. Ik denk dat het goed is dat je het aan het relativeren bent en dat heeft wellicht even tijd nodig.
4 jaar geleden
Reactie op Maankind
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Wel een aantal mensen in omgeving ...
Wat fijn om te horen dat de kindjes om je heen allemaal geen bijkomende problemen ervaren! Ik hoor inderdaad dat de artsen het tegenwoordig heel mooi kunnen maken. Bedankt voor je hoopvolle berichtje!
4 jaar geleden
Geen ervaring met een kindje met schisis.
Wel heb ik zelf een schisis ik heb de lip-kaak-en gehemelte spleet.
Hier heb ik zelf nooit bewust problemen mee ervaren.
Wel weet ik dat het voor mijn ouders wat lastig is geweest i.v.m ziekenhuis bezoeken - operaties en mij leren eten en praten.
Ook is tegenwoordig de plastiche chirurgie zo goed dat je er later weinig van gaat zien bij je kindje.
Bij mij zie je het al amper zeker in vergelijking met mijn bijna 15 jaar oudere broer (heeft precies dezelfde schisis)
Laat je goed informeren in het ziekenhuis over alles.
Het is even schrikken maar het is niet het ergste wat je baby kan hebben.
Laat het bezinken.
Ik wens jullie veel succes in dit proces.
En heel veel geluk met jullie kleine wondertje鉂わ笍
4 jaar geleden
Geen ervaring met een kindje met schisis.
Wel heb ik zelf een schisis ik he ...