21 Reacties

één jaar geleden

Ahwwww ik snap jou wel hoor . Maar misschien is dit ook een soort fase voor haar. Waarschijnlijk is dit haar eerste kleinkind ? Ik kan het mis hebben haha. Zou niet al te hard voor haar zijn. Ja ik ben zo een muts mij schoonmoeder zie ik dagelijks en ook mijn eigen moeder ik vind het wel gezellig. Maar wel vervelend als je het al een paar keer heb aan gegeven. En als ze niet erna luisterd zou ik als ze langs wilt komen zeggen dat je er niey bent. F ben je net bevallen? Dan gaat het moeilijk

één jaar geleden

Reactie op aaltje1979

Ahwwww ik snap jou wel hoor . Maar misschien is dit ook een soort fase voor ...
Hee ! Inderdaad eerste kleinkind. Ze is inmiddels al 9 maandjes 🥰 Ik ga ook niet te hard zijn hoor, maar ik kom wel op voor mijn gezin ( tijd samen vindt ik ook erg belangrijk) en ik vind niet dat zij kan bepalen / op eisen om elke week over de vloer te komen.

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Ik zit er niet op te wachten om elke week mijn schoonmoeder te zien. Als het aan haar lag (en mijn man, ja mijn man zelfs) het liefst elke dag! Oh, Lord. Het is echt vermoeiend. Meestal hebben schoonmoeders het niet door en bedoelen ze het vast goed. Het enige wat je kan doen zijn je grenzen aangeven, zo van "nu even niet, want ik ben moe, of het komt nu echt niet goed uit", of iets dergelijks.

één jaar geleden

Reactie op Megan35

Hier precies hetzelfde. Ik zit er niet op te wachten om elke week mijn scho ...
Ben ik toch niet de enige haha! Inderdaad vermoeiend wordt het, en elke keer die opmerkingen als ze dan komen wanneer zie ik haar weer? …. Vindt het irritant worden! Ze bedoelen het zeker goed hoor. En mijn man geeft ook aan haar aan dat het dan niet uit komt, maar ze gaat echt gewoon door. Of blijft zelfs aandringen.

VRIEND

één jaar geleden

Haha hier ook zo iemand die bijna wekelijks haar schoonmoeder ziet 😅. Ik snap je echter wel! Aangezien jullie het al meerdere keren hebben aangegeven zou ik de volgende keer dat je appje krijgt of jullie thuis zijn, gewoon reageren met ‘dit weekend komt het niet goed uit, misschien volgende week’, of zo iets. Als ze dan blijft aandringen zou ik daar denk ik niet meer op reageren. Je hebt aangegeven dat het niet uitkomt, punt. Wel lastig hoor, ik snap het wel 😑. Succes!

één jaar geleden

Zou zij niet doordeweeks kunnen langskomen zodat t niet van jullie tijd samen afgaat? Of zit je daar niet op te wachten?

één jaar geleden

Ik denk juist….geweldig toch dat familie er is….en dat jullie kind opgroeit met een betrokken oma

één jaar geleden

Ik snap heel goed dat een oma haar kleinkind elke week een x wilt zien... Als je t niet in t weekend wilt kan je door de weeks toch even bakkie doen ofzo? Is toch prachtig dat ze zo betrokken is, ik wou dat wij twee van zulke betrokken omas hadden!

één jaar geleden

Hier komt mn schoonmoeder langs als mn man thuis is (op maandag is hij vrij) en soms nog op vrijdag bij mij of ik ga naar haar toe, maar als het niet uit komt zeg ik haar dat ook gewoon. Misschien kan je zorgen dat ze doordeweeks komt als 1 van jullie thuis is? Of zeggen dat ze in het weekend om de week komt? Duidelijke afspraken met haar maken helpt in dit geval het beste. Desnoods al inplannen van: dit en deze dag mag je komen.

één jaar geleden

Ik ga elke vrijdag met mijn zoontje naar mijn schoonmoeder. Ik wil ook dat hij haar leert kennen en een band met haar opbouwt. Ik snap jou niet zo goed, 1x per week is toch niet veel? Als het nou meerdere keren per week was vind ik het een ander verhaal. Er zijn ook opa’s en oma’s die niet naar hun kleinkinderen omkijken.

één jaar geleden

Iedereen moet natuurlijk lekker doen waar zij zich goed bij voelen! Normaal ziet een gezin elkaar best vaak op de dag natuurlijk, bij ons is dat niet het geval. Daarom is onze tijd samen belangrijk! En dan zit ik ook niet elke week op mijn schoonmoeder te wachten als ik mijn man al zo weinig zie, en mijn man ons dochtertje. Het is zeker prachtig zo betrokken maar het kan ook te ver gaan. Bedankt voor de reacties Iedergeval.

één jaar geleden

Reactie op tientjuhhh

Ik ga elke vrijdag met mijn zoontje naar mijn schoonmoeder. Ik wil ook dat ...
Dat is voor iedereen anders!

één jaar geleden

Reactie op Fynania

Hier komt mn schoonmoeder langs als mn man thuis is (op maandag is hij vrij ...
Goede tip, alleen ze kan helemaal niet met teleurstellingen omgaan. Als we het dan gaan plannen en het gaat bijvoorbeeld toch niet door wordt ze boos.

één jaar geleden

Ik snap je helemaal. Ik werk doordeweekse in de avonden en mijn man overdag. Hierdoor zijn we alleen met het avondeten en weekenden samen. Misschien helpt een gesprek met haar om te kijken waarom ze elke week een bericht stuurt? Misschien is het onschuldig vanuit haar en denkt ze nee heb ik en ja kan ik krijgen. En misschien heeft ze niet door hoe vervelend het voor jullie is om telkens nee te moeten zeggen. Misschien helpen ook afspraken zoals dat jullie haar appen als het uitkomt? Ook videobelt mijn man regelmatig als ik aan het werk ben met opa, oma's en tantes. Misschien dat dat ook helpt bij je schoonmoeder. Maar vooral kijk wat voor jullie als gezin werkt, volg je hart en je zit niet verkeerd dan.

één jaar geleden

Hier juist ook een andere mening; wij proberen elke 2 weken af te spreken. Elke week schoonouders vind ik waaaay to much, en we hebben daarnaast in het weekend ook tijd voor elkaar, vrienden en leuke dingen nodig. Respect als je wel elk weekend daarvoor open staat, want in 2 weekenddagen 2 families zien, vind ik pittig.

één jaar geleden

Reactie op Rensketje

Ik snap je helemaal. Ik werk doordeweekse in de avonden en mijn man overdag ...
Dankjewel voor je lieve reactie. En wat knap van je zeg! Ik denk inderdaad dat ze het gewoon echt wel goed bedoeld en zo enthousiast is dat ze inderdaad denk van ik kan het altijd vragen! Maar inderdaad voor ons is het nu wel vervelend om echt elk weekend tot nu toe ook alles te herhalen van nu even niet…. En vooral verantwoorden ook van waarom dan niet etc.

één jaar geleden

Reactie op Malita

Hier juist ook een andere mening; wij proberen elke 2 weken af te spreken. ...
Bedankt voor je mening! Dat vind ik persoonlijk ook elke week. Het weekend gaat echt al super snel, en inderdaad wat je zegt. Je wilt ook tijd met je eigen gezin, vrienden, andere familie! Of soms gewoon een weekend even helemaal niks. Iedereen vult dat weer anders in 😊

één jaar geleden

Ik zie mijn schoonmoeder elke week.. ik vind het ideaal die oma's, even die kleine uit handen geven. En ik zie dat onze dochter het heel erg fijn vind om opas en omas te zien, lekker veel liefde geven en knuffelen.

één jaar geleden

Vaste oppas (halve) dag afspreken, evt. als je zelf vrij bent! De kleine en oma lekker laten knuffelen en het er even van nemen. Of het huishouden bijwerken, maar ik heb er nu 3 😅. Als het een keer niet kan, vanwege cb oid, dan proberen te verschuiven en ruim op tijd een alternatief afspreken. Sowieso dan handig om van tevoren af te spreken, wat als ze ziek is, oma/kleinkind? Wat als.... Dan weten jullie beiden waar jullie aan toe zijn

één jaar geleden

Mijn schoonmoeder komt helemaal niet langs 🙈