11 Reacties
één jaar geleden
Wij kijken volledig naar hoe ons zoontje zich gedraagt qua slapen.
Soms zijn dit 2 slaapjes op een dag, soms 1. Maar proberen wel om af te bouwen naar 1 lange slaap overdag. We merken als hij 2 slaapjes heeft op een dag, hij vaker wakker word snachts terwijl hij normaal gesproken doorslaapt dus dan slaapt hij eigenlijk teveel.
Qua melk etc, krijgt hij 2x een volle beker halfvolle melk en voor het slapen nutrilon2 150+5. Dit drinkt hij niet altijd op (soms 120 soms 90) afhankelijk van hoeveel hij met het avondeten op heeft. Ik heb mij laten vertellen dat in opvolgmelk/dreumesmelk alleen maar meer suiker is toegevoegd en verder niks extra's dus als je op 2 zou blijven dit zelfs beter is dan overgaan op 3/4. 😊
één jaar geleden
Hier nu sinds 2 weken 1 keer slapen per dag, dit gaat soms nog wel moeizaam maar met 2 dutjes slaapt ze pas rond 22 uur 😅. We geven 3 keer per dag gewone melk. In de ochtend en avond 150 ml en dan in de middag een volle beker. Dit ging gelijk prima en had geen invloed op het slapen!
één jaar geleden
Ochtend: 240 groeimelk+ boterham
Middag: patatjes (groentenpap of stukjes aardappel,vlees groenten.)
Namiddag dutje van 2u soms 3u
Fruit
Avond mee aan tafel eten en nog groeimelk van 210ml.
Soms laat hij melk over soms niet,
Zijn ochtend “papje” mag je niet ontnemen dan is het een knorrepot 🙈
één jaar geleden
Reactie op keesje31
Hier nu sinds 2 weken 1 keer slapen per dag, dit gaat soms nog wel moeizaam ...
Oh super! Halfvolle melk? Ik geef nu Savonds dan dreumes melk en overdag gewone melk, en lees dan niet meer dan “300 cc” op een dag.. 🤔
dus zou het liefst dan 3 keer gewone melk willen geven!
één jaar geleden
Hier krijgt hij nog 2x per dag een fles van 260cc groeimelk. Het is geen makkelijke eter en ik hoop dat hij op die manier toch nog wat vitamientjes binnen krijgt...verder eet hij gewoon met de pot mee en slaapt 1 a 2x per dag afhankelijk van hoe laat hij wakker moet worden.
één jaar geleden
Reactie op Jessyx
Oh super! Halfvolle melk? Ik geef nu Savonds dan dreumes melk en overdag ge ...
Mijn dochter heeft tot haar 3 jaar nog telkens 2 volle flesse gehad. Melk bevat calcium en is toch goed niet? Ze is ondertussen bijna 8 jaar wordt amper ziek, degelijk figuur,… ik hou me niet aan die 300cc. Vroeger was dat geen probleem en nu mag het ineens. Iet meer 🙄 mijn zoontje van bijna 16 maand geniet van zijn “papje” smorgen en s’avonds 🤷🏻♀️
één jaar geleden
Reactie op Jessyx
Zeker! er staat zoveel op internet wat dan niet / wel mag en dan ga je echt ...
Hij drinkt Nan pro complete, drinkt hij altijd. 😉