33 Reacties
één jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Maar hier al wel wat langer aan de gang.. ik denk aan een slaapregressie? en dan ook nog hoektandjes die door komen.. in het begin haalden we hem uit bed om te troosten en dan viel tie op schoot in slaap. Zodra we hem weer terug legden begon het weer opnieuw. Daarna alleen bij hem op de kamer gaan zitten maar ook toen zodra we weg gingen begon het weer opnieuw. Nu laat ik hem maar huilen.. hij valt vanzelf in slaap… ook als hij snachts wakker wordt laat ik hem. Hij valt dan binnen 5 minuten iedere keer weer in slaap. Misschien niet te meest verantwoorde manier maar wel een manier die hier het beste werkt tot nu toe.. ik weet het anders ook niet meer 😓
één jaar geleden
Reactie op Sabine_1988
Hier precies hetzelfde! Maar hier al wel wat langer aan de gang.. ik denk a ...
Hier ook hetzelfde. Blijf erbij tot ze in slaap valt op haar kamer. Wil niet dat dit een gewoonte word. Maar ik vind het onwijs moeilijk om haar te laten huilen. Zijn er nog meer die dit moeilijk vinden? Ik voel me vaak een soft ei 😶🌫️ maar wil zo graag een oplossing 😅
één jaar geleden
Hier ook weer even dat het moeilijk gaat. Ik denk dat sprong 10 hier is begonnen, in combinatie met het doorkomen van 4 kiezen.
Wij troosten ons zoontje wel als hij overstuur wakker wordt. Ook als hij ‘s nachts wakker wordt en niet meer zelf in slaap komt gaan we naar hem toe. Als het nodig is pakken we hem bij ons, of we wiebelen hem rustig heen en weer terwijl hij in bed ligt. Vaak valt hij dan wel weer in slaap.
Als dat echt niet werkt, hebben we een flesje melk achter de hand. Die geven we liever niet, maar is wel een manier voor hem om in slap te komen. Dat is echt als laatste redmiddel.
Ik houd me maar voor dat het vanzelf weer over gaat. De ene avond gaat hij zo slapen en de andere keer heeft hij hulp nodig. Als hij hulp nodig heeft, dan geven we dat maar. Hij heeft ons nu blijkbaar nodig. Over een tijdje is dat vanzelf weer over. Dat was de afgelopen maanden ook zo.
Maar pittig is het zeker! Zeker ineens slapeloze nachten na langere tijd door kunnen slapen.
één jaar geleden
Pff ja hier ook sinds 2 dagen. Ik had al zo'n idee dat het weer iets van een fase of sprongetje is en zag gelijk dit topic en wist dat ik dus niet de enige ben.
Weinig problemen met onze dochter met slapen, maar nu ineens heel hard krijsen en ik hoef maar een stap te zetten op de trap en ze wordt al krijsend wakker. We laten haar dan maar huilen als wat melk nog heeft gehad.
Vannacht was het ineens ook krijsend wakker tot een uur lang. Met een jonge baby is dit niet fijn als die er wakker van wordt.
Ze ligt nu even lekker rustig tegen mij aan. Hopelijk gaat ze dan zo zonder moeite slapen.
één jaar geleden
Hier ook het zelfde wel al een langere tijd.. ik begin vaak met hem voor te lezen in ons bed dan ga ik met hem liggen valt dan al snel in slaap en leg hem over.. In ze eigenkamer in slaap vallen was drama vaak leek het of hij sliep zodra ik de stap uit de kamer zetten begon het weer.. ik was in het begin niet in me eigen bed maar nu hij binnen een paar tellen weg is heb ik dat toch liever dan steeds een avond strijd en denk het zal wel een fase wezen.. volgende week gaan we op vakantie en proberen we het weer anders te doen kijken hoe dat gaat.
één jaar geleden
Hier is dat op en af. Maar ik heb er even op gelet en het hangt mee aan wat er overdag gebeurt… conclusie … hij droomt… 😅
één jaar geleden
Reactie op Sabine_1988
Hier precies hetzelfde! Maar hier al wel wat langer aan de gang.. ik denk a ...
Oh zo herkenbaar dit! Ik denk ook slaapregressie icm hoektandjes die doorkomen (maar nog niks te zien helaas). En dan moet sprong 10 nog beginnen 🫠
Valt jullie kleine ook binnen 5 minuten in slaap als je hem met naar bed brengen laat huilen? Hier krijst hij gerust 40 minuten de hele buurt bij elkaar. En hem langer laten huilen kan m’n moederhart niet aan
één jaar geleden
Reactie op Blinky
Oh zo herkenbaar dit! Ik denk ook slaapregressie icm hoektandjes die doorko ...
Nee dat duurde eerste ook langer! Maar nu we volhouden er niet naar toe te gaan duurt het met naar bed gaan echt Max 10 minuten maar meestal valt hij sneller in slaap. Mijn moederhart breekt ook hoor, vind het niet gemakkelijk.. nou ik zie ook echt op tegen sprong 10 😅🤣
één jaar geleden
Reactie op Blinky
Oh zo herkenbaar dit! Ik denk ook slaapregressie icm hoektandjes die doorko ...
Bij ons krijst ze ruim ook wel 40 minuten tot een uur. Gisteravond was het met 10 minuten gelukkig al stil. En de kiezen komen er ook door. Die arme kleintjes krijgen alles tegelijk. En ze wil ook niet eten
één jaar geleden
Ik lees echt met verbazing hoeveel mensen hun kind laten huilen 😢. Er zijn echt wel andere oplossingen dan laten huilen. Voor degene die nu gaan zeggen, ja maar sinds ik dat doe huilen ze niet meer. Ja duhhh. Ze weten dat er gewoon niemand meer komt. Fijn gevoel 😅 kort na het inslaap vallen krijsend wakker worden kan een teken van oververmoeidheid zijn. Heb je al geprobeerd haar iets eerder op bed te leggen?
één jaar geleden
Reactie op Blinky
En hoeveel avonden heeft het gekost om de krijs tijd te verkorten? Moet mij ...
Ik moet zeggen dat wij er de eerste week er ook continue naar toe gingen en hem op schoot in slaap lieten vallen. Maar zoals ik al aangaf zodra wij hem dan terug in zijn bedje legde begon het weer opnieuw. Nu we er niet naar toe gaan is het echt na een paar dagen dat hij maar heel kort huilt en zelf in slaap valt. En als hij tijdens het slapen wakker wordt is het echt maar een paar minuten en gaat hij weer lekker liggen!
één jaar geleden
Reactie op Lisa98-24
Ik lees echt met verbazing hoeveel mensen hun kind laten huilen 😢. Er zijn ...
Nou nou, je hebt huilen en huilen. Ik ga soms ook niet omdat ik hoor dat het meteen over zal zijn.
één jaar geleden
Reactie op BabyOnTheWayMay22
Nou nou, je hebt huilen en huilen. Ik ga soms ook niet omdat ik hoor dat he ...
Helemaal met je eens. Dit heefr niets met oververmoeidheid te maken, dit is gewoon een slaapregressie wat bij deze periode hoort. Iedereen kent zijn eigen kind het beste. Als ze in een keer krijsen en om de haverklap wakker worden, terwijl ze normaal altijd gelijk gaan slapen dan weet je zelf al wel dat dit een fase is.
Juist er telkens heen gaan willen ze alleen nog maar gaan slapen als je er bij blijft, lijkt mij ook niet de bedoeling.
één jaar geleden
Iemand tips ? Mijn zoontje(16maanden) is nu 4 nachten achter elkaar zodra we de trap oplopen voor bedtijd aan het krijsen. Wil ook per see zijn zin krijgen wijst dan ook van ik wil naar beneden.
Wij hebben van alles geprobeerd, in bed leggen even laten huilen( dit veranderd in hyperventileren en z’n gehuil wordt ontroostbaar)
Knuffelen, afwisselen met partner, zingen, laten spelen etc, maar meneertje wil gewoon niet slapen. We hebben nu avonden die 21u of later worden. Enige moment dat hij rustig is is bij mijn partner liggen en tv kijken. Maar zodra we weer na een tijdje proberen in bed te leggen begint het allemaal weer opnieuw…. Een radeloze moeder iemand tips?
MOD
één jaar geleden
Hier ook hetzelfde! Sindskort ook sprong 10.. denk dat het daarmee te maken heeft. Ik ben helemaal brak in de avonden, dus ik probeer elke keer een manier te vinden, zodat hij niet aan het huilen is. Dat kost ook mijn energie. Soms laat ik hem wel huilen, maximaal 5 minuten. Soms gaat het er heftig aan toe zoals overgeven. Zodra ik hem oppak, ligt hij op mijn schouder met zijn hoofd en wacht ik totdat hij gaat zuchten en tot rust is gekomen tot 10 minuten bijna. Daarna gaat het vaak wel beter en valt hij in slaap (soms ook niet gelukt).