15 Reacties

2 jaar geleden

Geen advies wel herkenning, mijn zoontje is nu 7 en half maand en slaapt al maanden slecht. Wanneer hij 3x wakker is geweest in de nacht spreek ik van een goede nacht. Afgelopen nacht is hij 13736373636637362626x wakker geweest 😂 en ik heb nog een dochter van 2 jaar die normaal gesproken al een jaar doorslaapt maar die heeft er tegenwoordig ook geen zin in en wordt veel wakker. Dus jou situatie valt nog wel mee met die van mij haha

2 jaar geleden

Lijkt me erg lastig en heftig voor jullie om al zo lang zo slecht te slapen. Vervelend dat jullie je niet serieus genomen voelen. Onze zoon heeft ook paarse handen en soms paarse voeten vooral na het slapen, maar hij slaapt wel goed door dus ik denk niet dat het daar aan zal liggen helaas, hoe graag ik jullie ook een oorzaak en oplossing zou gunnen. Onze zoon heeft het trouwens wel snel koud en slaapt dan slecht dus we zorgen wel dat hij het altijd lekker warm heeft. Ik wil jullie in ieder geval heel veel succes wensen 😘

2 jaar geleden

Reactie op Zonnetje,,

Geen advies wel herkenning, mijn zoontje is nu 7 en half maand en slaapt al ...
Ik leef met je mee !! Haha

2 jaar geleden

Lijkt me erg lastig en heftig voor jullie om al zo lang zo slecht te slapen ...
Dankjewel! Hoe warm hebben jullie het vaak op zijn slaapkamer ? Ga ik dat nog even proberen!

2 jaar geleden

Reactie op lovebeau

Dankjewel! Hoe warm hebben jullie het vaak op zijn slaapkamer ? Ga ik dat n ...
Minimaal 17 graden en dan slaapt hij met lange mouwen romper, pyjama, sokken, dikke slaapzak en een deken 😅 hij is gewoon echt een koukleum, net als ik trouwens 🤣

2 jaar geleden

Minimaal 17 graden en dan slaapt hij met lange mouwen romper, pyjama, sokke ...
Ik heb hetzelfde voor mijn zoontje, maar dan geen deken omdat hij het hele bed door gaat 😂. Top dankjewel!!

2 jaar geleden

Misschien eens huid op huid proberen? Dus niet in bedje leggen maar echt als newborn baby huid op huid. Kijken of weer in de verbinding komen helpt? Dat paarse lijkt mij iets van de bloedstroom te maken. Misschien eens naar een osteopaat?

2 jaar geleden

Reactie op lovebeau

Ik heb hetzelfde voor mijn zoontje, maar dan geen deken omdat hij het hele ...
Hahaha dat deed hij hier dus ook tot we weer een deken gingen gebruiken.. vond t dus eerst ook heel eng maar mn zus (die vier kinderen heeft) zei probeer t gewoon eens want als je ze straks instopt blijven ze vaak wel liggen als ze een slaapzak dragen en wonder boven wonder ligt hij nu 9vd 10 keer keurig recht onder zn deken

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde en ook in combinatie met een broertje van net 2 jaar 😅 Ik heb ook van alles gekocht zoals bijv een Nunki lakentje. Niks hielp. Ze was ook vanaf maand 3 minimaal 5 x tot oneindig vaak “wakker”. Sinds gister op haar buik laten slapen ( met uiteraard een aerosleep matje eerst gekocht); ik weet het nog niet zeker maar het lijkt er op dat we na 7 maanden erachter komen dat ze een buikslaper is 😅 Wellicht ook bij jou het geval of al geprobeerd? Dit advies wordt nooit gegeven ivm wiegendood maar met het aerosleep matje waar ze gewoon doorheen kunnen ademen is op de buik slapen helemaal veilig. Nu bidden dat dit ook daadwerkelijk de oorzaak was! Succes!!

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde en ook in combinatie met een broertje van net 2 jaar ...
Dankjewel! Het is heel pittig hè. Ja het op de buik slapen heb ik ook geprobeerd. Dit vind hij niet fijn :(

2 jaar geleden

Ze slaapt hier goed & heeft ook paarse handen en voeten.

2 jaar geleden

Niet om je bang te maken hoor maar k zou toch een verwijzing vragen naar een kindercardioloog, even kijken naar het hartje! Denk dat ze weinig zuurstof heeft waardoor haar handen en voeten blauw kleuren, is het ook zo rondom haar mondje ?

2 jaar geleden

Reactie op annetobe

Niet om je bang te maken hoor maar k zou toch een verwijzing vragen naar ee ...
Trouwens heb gelezen dat dat niet perse hoeft te zijn. Sorry als ik iets opzoek dan is dat altijd zo overdreven. Ik zou toch morgen ochtend de huisarts bellen voor de zekerheid en vertellen dat je je zorgen maakt.

2 jaar geleden

Dit zijn de handjes van mijn zoontje. De huisarts geeft aan dat dit niets is. We hebben wel voor het slechte/niet slapen een afspraak bij de kinderarts 30 december dus dan ga ik het nog na vragen!

2 jaar geleden

Helemaal herkenbaar Dochter is altijd al een slechte slaper en huilde veel vanaf 't begin. Maar nu, met bijna 7 maanden is het pas echt heftig. Sinds ze een maand of 3,5 is moeten we haar de hele nacht door dragen anders zet ze 't op een krijsen. Verder kan je haar niet neerleggen, of ze wordt binnen 3 minuten weer wakker. En sowieso binnen 45min weer wakker. En dat de hele nacht door. Ze komt niet in een diepere slaap. Inderdaad alles geprobeerd. Ziekenhuis, Osteopaat, fysio, mesoloog, huisarts, voetreflex, uitwendige therapie, woensdag zien we een "babyfluisteraar" die ons hopelijk gaat vertellen wat er aan scheelt, en we worden geholpen door Het Kabouterhuis, een soort ggz en gezinshulp bij baby's en kleine kinderen. En we testen of ze misschien koemelk allergie heeft. Tot dus ver, geeeeen resultaat. Nog steeds helse nachten. Afgelopen nacht heeft ze bij mijn moeder gelogeerd. Voor het eerst. Zodat ik kon slapen. Dat was erg fijn en ook spannend. Maar 't is ging relatief goed zei m'n moeder.