8 Reacties

4 maanden geleden

Onze zoon was ook heel gehecht aan z'n speen. Op een avond heb ik ze gewoon verstopt en na een poosje zoeken gezegd dat hij dan maar zonder moet slapen. Een paar avonden was het eventjes een beetje piepen, en daarna ging het prima. Wij hadden ook echt een drama verwacht, maar viel enorm mee! Succes!

4 maanden geleden

Hier hebben we haar iets meer als een maand geleden overtuigd dat ze een hele grote meid is en spenen alleen zijn voor baby鈥檚 en kleine kinderen (zoals haar zusje van bijna 2) Ze was er ontzetten aan gehecht. Zelfs overdag en onderweg. Hebben hem haar zelf weg laten gooien en dat deed ze zomaar ineens. Daarna elke keer als ze er om vroeg gezegd dat ze een hele grote meid is en hem zelf weg heeft gegooid wat ontzettend stoer van haar is. Nu vraagt ze er eens per 3-4 dagen nog om als ze moe of overstuur is. Maar 1 of 2 keer weer de herinnering dat ze hem niet nodig heeft en ze laat het gaan

4 maanden geleden

Hoi! Wij hadden hetzelfde probleem, we zijn net iets voor hij 3 werd naar dierentuin Amersfoort gegaan. Daar hebben ze een hek vol met spenen want kindjes kunnen ze daar voor de ooievaar achterlaten. Beetje spontaan daar speen achter gelaten, een weekje gehad dat hij erom vroeg maar we zeiden die heb je aan de ooievaar gegeven voor andere babytjes. Na een week vroeg hij niet meer erom馃槉 succes!

3 maanden geleden

Reactie op justmelikealways

Hier hebben we haar iets meer als een maand geleden overtuigd dat ze een he ...
Hier precies hetzelfde en dat hadden we totaal niet verwacht met de mate waaraan ze eraan gehecht was! Maar viel dus alles mee. We hebben ook al wekenlang besproken dat speentjes 茅igenlijk voor baby's zijn. En welke kindjes op de opvang een speen hadden? De grote of de kleintjes? Zo drong het concept vast een beetje door. We zouden de speen op vrijdag weggooien maar dinsdagochtend wilde ze het al doen. Daar zijn we maar in mee gegaan! Ze vond het weggooien heel leuk en kreeg toen een huilbui naast de vuilnisbak toen ze realiseerde dat ze er niet meer uit konden (馃ス) Eerste nacht was ze een beetje zielig en hebben we wat meer aandacht gegeven. En een klein cadeautje wat ze mee naar bed nam in het begin. En verder heeeeel veel opgeschept tegen iedereen die het maar horen wilde hoe groot ze was!!!! En hoe knap! Dutjes zijn wel iets lastiger geworden...maar is ook de leeftijd...Ze vroeg al na een week niet meer om het speentje.

3 maanden geleden

Toevallig afgelopen vrijdag de speen weggedaan. Naja Dino heeft em opgegeten 馃槀 En omdat Dino het ook zo zielig vond had ie een cadeautje achter gelaten. Die van mij was ook echt speen verslaafd. Maar ging beter als ik dacht

3 maanden geleden

Ik heb haar een knuffel laten uitzoeken in de speelgoed winkel. Ze heeft met de speen betaalt en ik stiekem met mn pinpas. Elke keer als ze er daarna naar vroeg zei ik nee de speen is nu in de winkel. Jij bent groot en mag slapen met bluey( die had ze gekozen) en dat heeft een dag of 2 geduurd en het was over. Daarvoor al veel geprobeerd. Dierentuin, sinterklaas, baby neefje. Maar dat wilde ze allemaal niet en dit vond ze helemaal leuk. Ze liep mega trots de winkel uit met haar knuffel

3 maanden geleden

Dank voor de tips meiden! We zijn inmiddels 1,5 week speenloos en ging eigenlijk super goed. Alleen de eerste dag was lastig, maar daarna al snel vergeten. Zat er zo tegenop maar voel gelukkig dus enorm mee!

3 maanden geleden

Reactie op Emily01

Dank voor de tips meiden! We zijn inmiddels 1,5 week speenloos en ging eige ...
Fijn zeg dat hij het zo goed heeft opgepakt! Hoe hebben jullie het uiteindelijk gedaan? Weggegooid/gegeven/ingeruild voor iets leuks?