10 Reacties
3 jaar geleden
He wat grappig, ons zoontje heet ook Finn. Wij gebruiken bibs. Andere speentjes wilt hij niet. Nou schijnt het wel zo te zijn dat kindje die direct kv krijgen dat daar de zuigbehoefte achterin de mond ligt en bij baby’s die bv krijgen dat het meer voorin de mond ligt. Of dit 100% waar is weet ik niet, maar ons zoontje neemt korte spenen niet aan of spuugt ze na een paar seconden al uit. Ik zal dus eens uitproberen wat jullie zoontje fijn vind.
3 jaar geleden
Ik heb een bips en avant, maar onze zoon lijkt beide niet echt te willen. (Vandaag 4 weken) hopelijk komt die behoefte nog, want zijn broer pakte meteen de speen en is toch wel makkelijk.
Zeker bij de krampjes en het in slaap laten vallen en later het troosten...
3 jaar geleden
Wij gebruiken Philips Avent ultra soft. Wilde eerst niet aan speentje beginnen, maar onze knul had ook onwijze zuigbehoefte en lag vaak aan de borst te sabbelen. De kraamzorg gaf aan dat een speentje dan echt zou helpen bij zo’n kleintje. En het werkt hier ook echt onwijs goed tegen de zuigbehoefte en kalmeert. We geven het speentje ook alleen als hij net gevoed is, verschoond is en toch nog ontroostbaar blijft. Dan wordt hij ook gelijk kalm. Baby blij, mama blij😊