Zo dom. Waren bij zn oma op bezoek. M'n zoontje kroop van het kleed af over de vlonders heen in z'n korte broek. Heb hem 1000 x weer terug op het kleed gezet maar af en toe ging hij een stukje eraf. Maar toch zitten z'n hele beentjes onder de splinters. Iemand tips ? Het is zondag en heb niks aan ontsmettingsmiddel in huis. Baal hier weer zo van. Hij heeft er gelukkig zelf geen last van
Is misschien t laatste wat je wil gebruiken om te ontsmetten op zo'n huidje. Maar liever drogere huid om te ontsmetten dan een infectie door splinters 🤭 maar heb je handgel of potje alcohol in huis? Daar kun je ook mee ontsmetten voor 1x. Verder zou ik er wat van zinkzalf ofzo op doen of huisartsenpost bellen als je ze er niet uit krijgt🤷🏼♀️
Ik zou zijn benen onder lauw water houden als je de splinters eruit hebt. Dan spoel je de viezigheid er ook uit. Even met een schone doek droog deppen.
Heb je soda of trekzalf in huis? Mijn dochter was gisteren tegen een schutting gefietst en flink wat splinters in haar arm. Nacht geslapen met pleisters met trekzalf erop en er waren een heel aantal splinters uit gekomen👍 ik las ook ergens de tip ‘boter’, maar geen idee of dat helpt