Onze dame van bijna 1 heeft 4 tandjes die we graag willen poetsen. Alleen weigert ze het compleet. Houdt haar kaken stijf op elkaar en de enige manier waar op het lukt is door het te forceren en dat is flink brullen natuurlijk. Niet de manier die we willen dus.
Haar laten spelen met de tandenborstel, voorzichtig laten wennen enzo, haalt niks uit.
Hebben jullie tips?
Ik doe het altijd als hij in bad zit. Dan geef ik hem badspeeltjes in zijn hand, erbij zingen, gekke bekken trekken en vooral steeds zeggen: goed zoooo! Hij is er ondertussen gewoon aan gewend nu! Succes 😊
Ik maak het een beetje leuk door haar te entertainen en geef haar de tandpasta tube. De ene dag vind ze het leuk, de andere dag moet ze er niks van hebben
Bij ons was de vingertandenborstel de oplossing. Dat is een soort hoesje dat je om je vinger doet. Ik zag ze laatst bij Kruidvat. Enig nadeel: hij bijt op de tandenborstel waar mijn vinger dus in zit.
We doen het als hij op het potje zit en ga dan met m’n eigen tandenborstel mijn tanden poetsen en tegelijkertijd die van hem. En altijd zelf laten beginnen haha, anders wordt hij boos🫣