Onze dochter van 14 maanden is vaak rond 5 uur in de nacht/ochtend wakker. Ze is dan onrustig en gaat een beetje jengelen. We geven haar tot nu toe dan een flesje opvolgmelk (dreumes ). Vaak slaapt ze daarna gelijk weer door tot ongeveer 7- 7.30 uur. Soms slaapt ze zonder flesje door van 7 tot 7, maar dit is vaker uitzondering dan regel. Nu denk ik dat we die 5 uur fles zelf in stand houden zo en dat ze niet goed meer zonder kan. Ook wil ik eigenlijk de opvolgmelk helemaal weg hebben. Daarom zijn we al aan het minderen met schepjes (2 schepjes op 150 ml water ongeveer). Als we alleen water geven om 5 uur, slaapt ze niet weer in en wordt het op gegeven moment echt huilen. Is dit wellicht herkenbaar en hebben jullie tips? Ze heeft overigens geen speen en ook niet echt een favoriete (slaap) knuffel oid.
Hej, Hier komt ze snachts ook soms nog voor een fles... was dit zo beu om op te moeten staan 😅 nu leg ik een fles met volle melk bij haar waarvan ze snachts kan drinken. Eerste 2 dagen moest ik het haar aangeven maar nu neemt ze zelf haar fles 😉 bij mijn oudste heb ik dit ook zo gedaan tot hij zelf een flesje water open en toe kan doen.
Het is normaal dat ze op deze leeftijd nog behoefte hebben aan een nachtvoeding. Is hier ook zo. 2 schepjes poeder is al bijna niks meer. Komt vanzelf.
Cold turkey, werkte bij ons t best. 3 nachten/vroege ochtenden kort huilen, troosten, weer in slaap en toen was t klaar. Wel 6u wakker, maar dat noem ik ochtend
Komt vanzelf! Heel herkenbaar, tot een week terug kwam onze dochter ook rond 5u voor fles. Nu ineens slaapt ze alweer een week door (ze is nu 15mnd). Ik denk dat je kindje gewoon echt trek heeft dan. Ze ontwikkelen zich ook zo hard!
Wat super knap dat ze t al doet met 2 schepjes op 150. Hier 2 weken bezig geweest met afbouwen t was wel een dingetje. Gewoon doen wat je moeder gevoel je ingeeft 😊
Dank voor de tips! Vannacht flesje bij haar in bed gelegd en rond 5 uur hoorden we haar wel heel even, maar denk dat ze zelf haar flesje heeft gepakt, want vanochtend om 7.15 uur was ie leeg :-)
Dank voor de tips! Vannacht flesje bij haar in bed gelegd en rond 5 uur hoo ...
Sinds wij dit zo doen kunnen we terug heel de nacht doorslapen 😉 wijzelf drinken snachts ook soms he dus zien we dat kindjes ook kunnen drinken snachts. Zeker met dit warme weer he 😉
Leggen jullie dan een flesje melk in het bed? Lekt dat niet?
Wij leggen een tuitfles water erbij. Maar het werkt niet echt. Ze wil echt een flesje melk. (In haar geval haver groeimelk ivm koemelkallergie)