12 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter is sinds een paar weken begonnen met slaan. Zodra ze ons slaat zetten we haar in de hoek zonder iets te zeggen. Misschien dat zoiets kan helpen. Negatieve aandacht kan namelijk soms ook gezien worden als aandacht.

één jaar geleden

Hier ook paar keer dat ze ons beet. Heb gewoon haar handje eens in haar mond gestoken dat ze in haar eigen mondje beet en uitgelegd dat doet pijn he. Als ze nu probeert te bijten neem ik haar handje en dan stopt ze 9 van de 10 keer 🤭😅

één jaar geleden

Reactie op 1kiekeboe1

Hier ook paar keer dat ze ons beet. Heb gewoon haar handje eens in haar mon ...
Wat een draken toch deze kids. Ja soms denk ik ooooh beter bijt een kindje jou een keer zodat je weet dat het pijn doet 🙈

één jaar geleden

Ons zoontje doet dit ook sindskort, ik zeg 'nee, dat doet pijn' en geef hem dan een bijtspeeltje met de woorden, 'hier mag je op bijten'. Dit helpt echt enorm. Hij heeft waarschijnlijk gewoon een grote bijt behoefte en denk dat er ook weer tandjes zitten aan te komen.

één jaar geleden

Ja hetzelfde als hieronder al gezegd wordt maar dan met slaan. Wanneer ik zie dat hij gaat slaan, leg ik uit dat hij mag 'aaien' en doe ik het voor. Nu gaat hij op zo een moment sneller iemand aaien ipv slaan 😂 dus dat werkt soms wel (niet altijd uiteraard, maar wel de keren dat het eerder uit enthousiasme is dat hij gaat slaan)

één jaar geleden

Mijn zoontje is van eind april. Eerder gekomen dan de uitgerekende datum. Ik herken dit van een paar weken geleden bij mijn zoontje. Hij doet het nu niet meer. Dit was echt de start van sprong 10. Ik denk dat het er dus bij hoort en dat ze het echt niet expres doen nog.

één jaar geleden

Mijn zoontje is van eind april. Eerder gekomen dan de uitgerekende datum. Ik herken dit van een paar weken geleden bij mijn zoontje. Hij doet het nu niet meer. Dit was echt de start van sprong 10. Ik denk dat het er dus bij hoort en dat ze het echt niet expres doen nog.

één jaar geleden

Ja het is bij ons toch nog wel een beetje anders, het is echt frustratie en dat hij niet weet wat hij dan moet. Dus dan wordt hij boos en bijt of krabt hij. Ik ga gewoon door met nee zeggen :-)

één jaar geleden

Ons dochtertje bijt ook al een heel tijd. We merken nu dat ze vooral bijt als ze ‘ruzie’ heeft met haar broer of met een kindje in de opvang omdat ze hetzelfde speeltje willen bijvoorbeeld. We zeggen dan nee, niet bijten en tik dan zachtjes met mijn vinger op haar tandjes zodat ze weet dat het daar over gaat. Soms als ze bezig blijft, zetten we haar in de hoek en dat snapt ze toch ook al goed.

één jaar geleden

Bij de ene helpt berispen bij de andere omgekeerde psychologie. Zo heb ik dat gehad met krijsen bij mijn dochter. Nee zeggen hielp niet maar dan heb ik eens gekrijst “pijn aan mijn oren mama” en simpel antwoord “bij mij ook” en sindsdien nooit meer 🤷🏻‍♀️ Mijn zoontje is dan weer anders, daar helpt enkel negeren 🙄 Die slaagt momenteel, en weet ook niet hoe dit aan te pakken.

één jaar geleden

Het enige wat hier hielp is het gedrag compleet negeren. Alleen handen vasthoudend of jezelf wegdraaien om jezelf te beschermen. Voor de rest echt negeren. Als zijn gedrag geen reactie uitlokt, dan is het snel gedaan. Knijpen in een bal geeft een reactie (bal piept of krimpt), krabben aan verschillende texturen geeft reactie (het voelt anders, maakt geluid), bijten op wat voor voorwerp dan ook geeft reactie (zacht, lekker, een schreeuw, een schrik). En ook een schrik reactie kan als leuk worden ervaren hè, waarom spelen we anders kie-ke-boe? Bij ons heeft echt het gedrag volledig negeren geholpen. Dit heeft overigens wel een paar dagen geduurd. Hopelijk kan jij hier ook iets mee!

één jaar geleden

Reactie op Pama

Het enige wat hier hielp is het gedrag compleet negeren. Alleen handen vast ...
Dank je dit ga ik proberen!