9 Reacties

één jaar geleden

Wat vervelend.. Misschien een luchtbevochtiger? Wij hebben er eentje van de blokker. Die is wel 40 a 50 euro maar die maakt de luchtvochtigheid hoger in de kamer waardoor het hoesten minder zou kunnen worden. Anders weet ik het ook niet. Al bij de HA geweest?

één jaar geleden

Reactie op DREAM95

Wat vervelend.. Misschien een luchtbevochtiger? Wij hebben er eentje van d ...
We hebben een luchtbevochtiger heb alleen niet echt het gevoel dat het veel uitmaakt. Volgens de HA moeten we het gewoon uitzitten 😓

één jaar geleden

Herkenbaar! Hier ook episodes met verschrikkelijk hoesten en idd ook vooral in de nacht. Enige aanvulling die ik nog kan geven is bedje schuin omhoog zetten (paar boeken onder 2 van de poten), neusspray met laagste dosering xylometazoline als zn neus dicht zit en bekertje warme melk met honing gebruiken wij zelf als ‘laatste redmiddel’, maar dat laatste werkt meestal nog het beste. Succes en sterkte!

één jaar geleden

Oh en natuurlijk als het even kan ook aan jezelf denken en bijv met je partner bij toerbeurt in de logeerkamer/zolder slapen met oordoppen in, anders is het voor jezelf ook niet vol te houden..

één jaar geleden

Reactie op Lein1

Oh en natuurlijk als het even kan ook aan jezelf denken en bijv met je part ...
Echt allemaal al geprobeerd. Hij krijgt ook nog een flesje melk voor t slapen gaan en daar zit ook al honing in. Geeft even wat rust maar na een uur begint t weer. 😭

één jaar geleden

Heb je wel helder wat de oorzaak van het hoesten is? Is het bijvoorbeeld altijd in combinatie met loopneus e.d. of ook vaak een droge hoest? Heeft hij ook uitslag of iets dergelijks? Zou het een intolerantie kunnen zijn voor iets wat je gebruikt (wasmiddel o.i.d.) of voor pollen in de lucht. Is het raam open of dicht in de nacht? Probeer eens te zoeken of dat soort dingen verschil maken. Misschien kun je dan de oorzaak bestrijden ipv de symptomen. Succes!!

één jaar geleden

Reactie op Sofysio

Heb je wel helder wat de oorzaak van het hoesten is? Is het bijvoorbeeld al ...
Op t moment heeft hij wel een loopneus (verkouden). De 1e x dat hij begon met hoesten was ook na een verkoudheid maar het is nooit weggegaan. Verder geen uitslag, niet veranderd van wasmiddel… tenminste ik gebruik deze wasmiddel nou al een tijdje. Voorheen parfumvrij, nu onze gewone wasmiddel. Raam is wel altijd open in de nacht. Ik bestrijd idd liever de oorzaak! Heb hier niet aangedacht, dat het “simpeler” ligt.. thanks! Ik ga wat dingetjes uitproberen!

één jaar geleden

Geen tips helaas maar wel herkenning. Al vaak bij de huisarts gezeten die zegt jammer maar hoest bij kinderen doen we niks aan. Ontzettend vermoeiend en frustrerend 😣

één jaar geleden

Mijn dochter hoest ook vaak, de ene keer erger als de andere keer. Ik drink zelf altijd thee van tijm als ik begin met hoesten/verkoudheid. Ik geef het nu ook aan mijn dochter, het is niet lekker dus ik doe er ook wat honing bij. Maar het werkt als een tierelier! Het hoesten is sneller over. Ik heb gewoon een doosje tijm gekocht bij de jumbo, even in laten trekken in gekookt water. Daarna dus wat honing erbij.