4 Reacties

5 maanden geleden

Op dagen dat ik met mijn zoontje thuis was, deed ik hem een onderbroek aan en zette het potje gewoon in de woonkamer. In het begin plaste hij steeds in zijn broek en leek het niet echt te werken. Maar ineens (2 weken geleden toen hij 3 jaar en 1 maand was) ging hij zelf op het potje zitten en plassen. Sindsdien plast hij niet meer in zijn luier, ook 鈥檚 nachts niet. Hij poept nog wel in de luier, dus helemaal zindelijk is hij nog niet, maar ik denk dat dat ook vanzelf komt. Mijn tip is dus: blijf oefenen door thuis een onderbroek aan te doen en het potje dichtbij te zetten.

5 maanden geleden

Bij mijn zoontje zijn we best lang bezig geweest, maar na ruim een halfjaar klikte het opeens en was hij zindelijk. Een kind moet er dus deels ook klaar voor zijn. Wat wel echt hielp: vaste momenten op het potje/de wc (met brilverkleiner). Dus als hij wakker werd even op het potje, bij het tussendoortje even, rond de maaltijden een keer en voor het slapen. Zonder druk - komt er niks, ook prima. Maar gewoon eventjes proberen. Daardoor raakte hij het heel erg gewend en ging het steeds beter. En pas toen hij het een beetje oppakte, hebben we hem dagelijks een onderbroek aangedaan

5 maanden geleden

Wellicht is de zindelijkheid box iets? Werken met stickers. Onze zoon wilde dit ook allemaal niet, maar na 3 dagen natte onderbroeken had hij het al snel door. Na 5 dagen was hij zindelijk. ( Ik heb dit in de kerstvakantie gedaan, zodat ik 5 dagen thuis kon blijven) super intensief, maar zo waard. Ze weten straks niet beter

5 maanden geleden

Hij heeft vandaag een geplast en gepoept op het potje 馃槏 Na z'n laatste ongelukje wilde hij alleen nog maar op het potje zitten, en na een half uur was het raak. Daarna wilde hij er niet meer af, was even van slag. Maar zo trots!