34 Reacties

4 jaar geleden

Hoi! Ik ga nog naar de sportschool, ook uiteraard met aangepaste trainingen, maar ik hoop dat gewoon zo lang mogelijk vol te houden. Ik ga nu al wel op een tempo van een 80 jarige, maar daar heb ik me overheen gezet. 🥲

4 jaar geleden

Tot wanneer je lichaam aangeeft dat je niet meer kan lijkt me

4 jaar geleden

Ik hoop tot ik ga bevallen… maar uiteraard zolang mijn lichaam het toelaat. Ook ik doe aangepaste oefeningen en merk dat het de ene keer beter gaat dan de andere. Ipv barbell nu veel met kettlebell en voor variatie/aanpassingen haal ik veel info van internet. Bijv https://powermama.nl/crossfit-games-open-2020-tijdens-en-na-de-zwangerschap/ voor aangepaste workouts

4 jaar geleden

Ik luister naar m’n lichaam. Trainde lang nog op hetzelfde niveau, alleen cardio wat langzamer. Als m’n lichaam het aangeeft minder gewicht. Maar hoop zo lang mogelijk te kunnen blijven bewegen.

4 jaar geleden

Ik heb krachttraining gedaan, tot mijn lijf zei dat het niet meer ging. Dat was bij 4 maanden al het geval. Jammer, want ik heb een kleine 80 euro voor Sterkher Zwanger betaald (voor gehele 2e en 3e trimester) waar ik eigenlijk niets meer mee doe. Ik vind het jammer omdat ik krachttraining leuk vind, maar tegelijkertijd heb ik buiten het sporten om wel nog een redelijk actieve dag. Noodzaak om te sporten is er eigenlijk niet meer.

4 jaar geleden

Vorige zwangerschap kon ik tot 27 weken door en was het daarna wel op Voel me deze keer sterker en fitter, maar heb ook meer kwaaltjes dus ben benieuwd waar ik zelf ga uitkomen

4 jaar geleden

Ik heb tot 12 weken gekickbokst en tot 22 weken paardgereden. Nu ben ik zwanger van een tweeling wat iets meer van me vraagt merk ik. Ik kan niet wachten tot ik weer volledig kan sporten (deed dit normaliter 4 x per week)

4 jaar geleden

Ik ben bijna 27 weken en Ik padel nog steeds 🎾 ik kijk per week gewoon hoe het gaat

4 jaar geleden

Ik ben nu 25 weken en heb tot 22 weken crossfit gedaan en ga nu nog 2-3x per week naar de sportschool voor krachttraining en een beetje cardio. Dat laatste werkt voor mij nu beter, omdat ik moeite heb om te doseren als iedereen om mij heen vol erin gaat zeg maar en dat is wat er in de box automatisch gebeurd tijdens een WOD. Zelfstandig trainen en afschalen heb ik dan weer minder moeite mee. Ik hoop dit nog zo lang mogelijk vol te houden.

4 jaar geleden

Ik ben 29 weken zwanger en doe ook nog steeds crossfit/hiit training. Natuurlijk wel aangepast op wat toegelaten is.

4 jaar geleden

Ik heb tot 15 weken gepaaldanst en ook les gegeven, in week 16 vond ik het al niet meer goed voelen aan mijn buik 😅 Nu doe ik veel wandelen, zwangerschapsyoga en 1 á 2 keer per week sportschool. In de sportschool train ik op 70% ipv 100% en doe ik geen buikspieroefeningen.

4 jaar geleden

Ik ben 27+2 en cross fit nog 2 x per week. Daarnaast volg ik een speciale zwangerschaps les. Van haar krijg ik veel tips. Niet meer roeien, hardlopen, cleanen van de grond, uitkijken met de voorste buikspieren trainen, geen 1-3 rms meer, maar liever 8 herhalingen met minder gewicht en goed naar je lichaam luisteren. Eigenlijk redelijk vanzelfsprekend. Voorlopig gaat het nog heel goed, ik hoop het nog wel even vol te kunnen houden ☺️.

4 jaar geleden

Reactie op Bertje-225

Ik heb krachttraining gedaan, tot mijn lijf zei dat het niet meer ging. Dat ...
Misschien een gek idee, maar ik kan evt SterkHer Zwanger van je overnemen voor bijv €40? Ik denk erover om het te gaan doen, voor jou misschien ook fijn? Weet niet of het überhaupt kan hoor..

4 jaar geleden

Ik ben nu 28+2 weken en CRossFit nog steeds 3 dagen in de week (tot 25 weken 4x) en dan nog 1x zwangerschapsyoga. In onze box was er een vrouw aan het crossfitten tot de dag van haar bevalling 😂 dus dat is mijn nieuwe doel geworden zolang het kan! Idd alles vrij vroeg al aangepast. Ben nu sinds vandaag van de barbell af en heb dit vervangen voor dumbells. Ik zie het nu meer als een lekkere cardio training op lichaamsgewicht in plaats van de krachttraining met zware gewrichten. Qua mindset ff wennen, maar stiekem ook wel eens lekker dat je rustig aan kan doen en niet wordt gepusht om meer te doen 😅 Super leuk om te lezen dat er meer CF mommies zijn! ❤️

4 jaar geleden

Ik heb altijd gehockeyd, dit doe ik sinds mijn zwangerschap niet meer ivm het gevaar van contactsport. Ik kan gelukkig wel m’n ei kwijt in krachttraining en bodypump tot nu toe! Zolang het goed voelt, blijf ik lekker doortrainen 😍

4 jaar geleden

Bij de eerste tot 2 dagen voor de bevalling, bij de 2e tot 1 week ervoor. Ik ben altijd krachttraining blijven doen, zowel barbell als KB als dumbbell. Ik had, als ik niet ging, veel als van mijn rug. Als ik ga voel ik me veel beter. Ik til wel nog zwaardere gewichten, maar je moet vooral aanvoelen wat gaat.

4 jaar geleden

Ik ben nu 27 weken en rijd nog 2x per week paard. Zo lang ik er nog op kan komen en geen last heb, ben ik van plan om te blijven rijden. Ik merk dat ik daardoor erg soepel blijf.

4 jaar geleden

Dag dames! Nog vrouwen die nog steeds aan het Crossfitten zijn? Ik ben vandaag precies 39 weken en doe het nog steeds (aangepast uiteraard) 3x in de week! Ben daarna wel altijd flink uitgeput nu het einde nadert. Hoe is dat bij jullie?

4 jaar geleden

Reactie op MissEmzo

Dag dames! Nog vrouwen die nog steeds aan het Crossfitten zijn? Ik ben vand ...
Ik heb donderdag 21.4 nog een workout gedaan en ben 24.4 bevallen. Gezien de keizersnede zal het heel even duren. Wat goed dat je nog bezig bent!! Het heeft mij echt wel geholpen qua herstel. Na sporten was ik ook erg moe en ging ik standaard daarna douchen en even slapen :)

4 jaar geleden

Ik heb donderdag 21.4 nog een workout gedaan en ben 24.4 bevallen. Gezien d ...
Oh wat super goed van je zeg! Hoe merk je dat het heeft geholpen in je herstel? Je hoort het wel van iedereen, maar op een of andere manier voelt het niet als een garantie ofzo haha!