24 Reacties
4 jaar geleden
Zelfde hier, ben nu 39+5, maar ziekenhuis zegt dat dat echt helemaal niks zegt over wanneer die komt, de ene vrouw heeft 0 voortekenen en bevalling begint opeens, en de ander heeft wekenlang van alles aan het rommelen. In beide situaties blijft het niet te voorspellen en doet de baby en het lichaam toch wel wat die zelf wil 🤭
4 jaar geleden
Reactie op Ladyx30
Hier precies t zelfde ! Wordt Woensdag ingeleid als hij niet vanzelf komt😔 ...
Ik mag maandag bellen om te strippen en ga dinsdag naar het ziekenhuis voor check up en plannen inleiding… ik hoop zo dat het niet nodig is, maar durf het bijna niet meer te geloven.. mijn eerste was er met 36 weken (ook niet ideaal) na spontaan breken van de vliezen. Dat is wel een duidelijk voorteken Hihi
4 jaar geleden
Reactie op Veronique-87
Ik mag maandag bellen om te strippen en ga dinsdag naar het ziekenhuis voor ...
Oei ja 36 weken is wel iets te vroeg! Dat was natuurlijk totaal onverwachts..had je het nu ook dan zeker eerder verwacht?.
Ik hoop ook echt voor je dat inleiden niet nodig hoeft te zijn!!! Dat is echt geen pretje😵. Ik zie er ook zo erg tegenop, ook omdat ik het zonder ruggenprik moet doen (allergie voor morfine). Wie weet komt je kleintje toch nog het weekend en is strippen ook niet nodig!!
4 jaar geleden
Ik had bij mn eerste zwangerschap dat mn vliezen braken in de ochtend dmv kleine plasjes iedere x dat ik opstond en daarvoor al een langere tijd last van harde buiken( volgens mij al vanaf een week of 32). Nu maar amper harde buiken gehad en ook niet echt andere voortekenen dan een drukkend gevoel down under.
Vorige zwangerschap bevallen met 38+5, nu al 38+6 dus hoop dat het niet meer lang zal duren 🤞🤞
4 jaar geleden
Hier bevallen met 40+1
Op 39+6 nog helemaal geen voortekenen gehad, buiten een erg druk kindje die dag.
Op precies 40 weken begonnen de weeën en een dag later bevallen!
4 jaar geleden
Ik vanochtend slijmprop verloren precies 40 weken .. vanavond een hoop vruchtwater.. dus hop naar het ziekenhuis! Ben weer terug naar huis gestuurd omdat ik nog geen weeën had.. vanaf dat ik thuis de voordeur dicht deed zijn de weeën begonnen.. ik sliep lekker tussendoor nu 3 uur verder half uur onder de douche gestaan zakken de weeën weer weg😂 geen idee hoe lang het duurt voor ik weer terug kan.. ben wel aan het timen en controle afspraak staat om 19.00 maar ik denk dat het misschien wel 07.00 gaat worden
4 jaar geleden
Ik zit vandaag op 41 weken en heb ook totaal geen voortekenen! Inmiddels zowel dinsdag als gister getoucheerd maar strippen was niet nodig. De baby is in perfecte conditie dus wil nog niet over op inleiden. Zondag heb ik weet CTG en als het dan nog goed gaat wachten we nog 2 dagen af. Als er dinsdag nog niets is gaan we dinsdag toch inleiden, maar hoop echt dat het eerder al op gang komt!
4 jaar geleden
Reactie op Ladyx30
Oei ja 36 weken is wel iets te vroeg! Dat was natuurlijk totaal onverwachts ...
Ja die 36 weken was zeker onverwacht! Had net een paar uur verlof haha… ik had er wel rekening mee gehouden dat deze ook eerder zou kunnen komen, en dat later ook een optie is. Maar niet dat hij gewoon zou blijven zitten… en misschien doet hij dat ook niet hoor en komt hij “gewoon” dit weekend haha… maar hij geeft me die indruk niet erg…
Jeetje dat is wel balen dat je het zonder ruggenprik moet doen 🤨… ik had inderdaad wel al besloten dat het een combi deal zou worden voor mij. Je hoort zulke ellendige dingen, en ik ben niet erg goed gebleken in het opvangen van pijn 🙈. Ik heb wel gelezen dat het vooral heeeeeel rustig opbouwen van de weeen opwekkers kan voorkomen dat je in een weeenstorm terecht komt. Dus misschien daar extra aandacht voor vragen?
Maar idd. Laten we hopen dat het niet nodig is!
4 jaar geleden
Reactie op JalapenoSera
Ik vanochtend slijmprop verloren precies 40 weken .. vanavond een hoop vruc ...
Oh nee balen dat ze wegzakken! Maar misschien nog even je rust pakken en straks lekker in beweging komen, kijken of dat de boel weer prikkelt! Het duurt niet lang meer voor je je baby hebt iig! Succes 🍀!
4 jaar geleden
Ik heb tijdens mijn zwangerschap geen harde buiken en/of oefenweeën gehad.
Dinsdagavond (39+2) slijmprop verloren en iets voor middernacht weeën begonnen. Ons zoontje is na een lange lastige arbeid voor mama woensdagavond geboren.
Je hoeft helemaal geen voortekenen te hebben om dan ineens goed in gang te schieten 😉
4 jaar geleden
Hier vandaag 41+1 en mijn eigen lijf geeft nog totaal geen voortekenen. Loop al twee dagen met een ballon (Ivm verhoogde bloeddruk wilden ze daarmee beginnen met 41) waardoor ik wel krampen en weeen gehad heb, maar ook deze zit er nog in, dus ontsluiting wil zeker niet opschieten. Inmiddels alles weer rustig in m’n buik helaas.
4 jaar geleden
De eerste keer had ik ook geen voortekens! Met 40 weken ging ik naar de wc omdat ik dacht dat ik moest poepen🤣, verloor toen de slijmprop en direct daarna begon het. Tot daarvoor voelde ik me gewoon kiplekker, was nog fit en had geen krampje of niks. Had dus ook het idee dat het nog wel even zou duren toen haha.
Nu inmiddels ook 40+3 en al 2 weken gerommel en krampen, maar het zet maar niet door. Ik herken het totaal niet van de eerste keer, dus elke keer denk ik ohhh nu begint het en ga ik snel douche. En dan weer niks…
4 jaar geleden
Hier ook! Ben nu 40+5 en met 40 weken hebben ze gekeken of ze konden strippen. Baarmoedermond was een beetje verstreken maar er moest zeker nog wat gebeuren. Heb wel de week erna af en toe wat krampjes gehad (misschien 1 per dag) maar dat had ik de week ervoor ook. Nu moet ik morgen ochtend terug om weer te checken of ik gestript kan worden. Kijk er echt tegen op want het was erg onprettig. Voor de rest ook geen gerommel voor zover ik weet. Ik hoop zo dat ik niet ingeleid hoef te worden. Maar wil niet tot 42 weken blijven lopen dus dan zou ik misschien kiezen voor inleiden met 41+5. Heb ook echt het voorgevoel dat deze meid niet uit zichzelf wil komen want het enige wat ze is de hele zwangerschap/echo’s is eigenwijs😅
4 jaar geleden
Hier 40+6, gister geprobeerd in te leiden maar niet goed gelukt, omdat ze dr niet helemaal goed bij konden met vliezen breken, en omdat er geen medische noodzaak was heeft gynaecoloog toch gezegd misschien nog even n weekje afwachten… hier lijkt ze ook echt niet vanzelf te komen, misschien komende week anders vrijdag toch inleiding maar dan gaan ze wel doorzetten met medicatie enzo🤷🏼♀️🤷🏼♀️🤷🏼♀️