12 Reacties

4 jaar geleden

Ik herken de pijn die je beschrijft niet maar uit ervaring kan k wel zeggen dat ze toucheren om te kijken hoeveel ontsluiting je al hebt en wat voor werking de ballon heeft gehad🥴 zijn je vliezen gebroken of gaan ze dat ook in het ziekenhuis doen? Denk zeker nog 2 x dat ze gaan toucheren bij je. Hoop dat het allemaal mee gaat vallen

4 jaar geleden

Bij mij deed het op 4 cm nog vreselijk pijn!!

4 jaar geleden

Reactie op bmest

Ik herken de pijn die je beschrijft niet maar uit ervaring kan k wel zeggen ...
Nee vliezen gaan ze morgen breken. Ik had nu net geen 2 cm ontsluiting en afgelopen dinsdag 1 cm. Dus het is ook niet zo veel. Bij mijn vorige bevalling was de eerste keer toucheren 3 cm. Het zetten van die ballon met eendenbek enzo doet helemaal geen pijn, maar echt dat toucher my God

4 jaar geleden

Toucheren deed bij mij alleen zeer toen ze het deden voor de bevalling. Dus voor de ontsluiting en start weeën etc. Toen ik op 1 cm zat, deed toucheren echt onwijs zeer. Dat voelde exht alsof ik in tweeën werd gebroken. Het toucheren tijdens de bevalling, toen ik al een paar paar cm ontsluiting had, voelde ik het niet eens. Bij de 1e bevalling werd ik voor het eerst getoucheerd toen ik de 4 cm al voorbij was en heb ik nooit gevoeld. Stond nu dus echt te kijken van de pijn.

4 jaar geleden

Als jij niet getoucheerd wilt worden dan zeg je gewoon: dat wil ik niet. Zo simpel is het :) In welke fase van de bevalling je bent kan een gynaecoloog of vk ook merken aan andere signalen.

4 jaar geleden

Reactie op An_2021

Als jij niet getoucheerd wilt worden dan zeg je gewoon: dat wil ik niet. Zo ...

4 jaar geleden

Ik had 5 uur geperst en tussendoor persweeën moeten wegzuchten. Bij mij hebben ze continu (overgrote deel van de tijd) tijdens de persweeën getoucheerd. Wat een dubbele, helse pijn. Ik wilde niet getoucheerd worden, maar ze zeiden dat het moest om de baby in de gaten te houden en zijn hoofdje recht te duwen (die zat iets scheef).

4 jaar geleden

Reactie op An_2021

Als jij niet getoucheerd wilt worden dan zeg je gewoon: dat wil ik niet. Zo ...
Ja punt is dat ze moeten checken of ik minimaal 2 cm heb om de inleiding te starten… ik zal wel aangeven dat in het verder tot een minimum wil beperken inderdaad.

4 jaar geleden

Ik had enorm veel pijn enigste wat hielp was ruggenprik!

4 jaar geleden

Zojuist weer getoucheerd. Ze nam heel lang de tijd, liet me eerst bijna 5 minuten diep ademhalen en deed het toucheren stap voor stap. Was nu eigenlijk helemaal niet zo pijnlijk. Ontspannen is dus de sleutel wat mij betreft! Pffff die hobbel hebben we gehad. Nu bevallen 😣

4 jaar geleden

Deed bij mij ook pijn, en zag er enorm tegenop. Moest elke 2 uur getoucheerd worden, op een gegeven moment, om te checken of de weeenopwekkers hun werk deden (helaas niet het geval). En er wordt gezegd dat je het niet hoeft te laten doen als je dat niet wil maar uiteindelijk geven ze toch aan dat het moet omdat ze moeten kunnen bijhouden of het de goede kant op gaat. Al gaf ik aan dat ik het liever niet/zo weinig mogelijk wilde, is er nauwelijks naar geluisterd. Wel werd er ruim de tijd genomen en werd het in stappen gedaan.

4 jaar geleden

Bij mij werkte toucheren (voor de bevalling) beter in n andere houding dan die hun in eerste instantie voorstelde. De houding die voor mij werkt ik knieën na de borst trekken.