12 Reacties

één jaar geleden

Wat mij hielp is het weten dat het kokhalsreflex bij de kleintjes meer naar voren ligt tov volwassenen. Dus ze krijgen veel eerder dat reflex en daardoor is de kans dat t echt echt fout gaat ontzettend klein. Merk dat ik daardoor stukjes banaan durf te geven die hij dan zelf in de hand pakt en opsabbelt en opeet. Nu eet hij zelfs met de pot mee en gaat helemaal goed. Bouw het rustig op voor jezelf en voor de kleine:))

één jaar geleden

Is ook een leuke gezicht dat ze aan het ontdekken zijn met het voedsel☺️ hoe doe je het met koken qua kruiden? Mijn vriend houdt snel al van pittig maar dat kan ik die kleine nog niet aan doen hihi

één jaar geleden

1 keer havermout, 1 keer ei/pannenkoek/brood en avond eten met de pot. Tussendoor eet hij nog wel 1 of 2 plakken bananenbrood en 1 banaan op. Tijdens het koken wilt hij vaak ook al iets eten en krijgt hij van die mais pufs en als we dat niet hebben mais wafel

één jaar geleden

Reactie op rb-2022

Is ook een leuke gezicht dat ze aan het ontdekken zijn met het voedsel☺️ ho ...
Mijn vriend kookt ook graag pittig en die kleine eet dat gewoon alsof het niets is. Niet goed voor de darmpjes denk ik dus dat beperk ik dan wel tot het minimum. Maar wel gek hoe ze het met een straight face opeet.

één jaar geleden

Reactie op BabyOnTheWayMay22

Mijn vriend kookt ook graag pittig en die kleine eet dat gewoon alsof het n ...
Oke proberen waard hihi. Ik ga eens kijken wat hij wel of niet eet met een potje acjter de hand!

één jaar geleden

Reactie op BabyOnTheWayMay22

Mijn vriend kookt ook graag pittig en die kleine eet dat gewoon alsof het n ...
Kinderen mogen pas vanaf 1,5 - 3 jaar kruiden mee eten. Kruiden verstoren het spijsverteringstelsel.

één jaar geleden

Hier eet onze zoon gewoon met de pot mee maar dan zoutloos en zonder kruiden, we maken elke dag een apart pannetje voor hem, vaak hetzelfde wat wij eten, mag hij iets nog niet daarvan, dan krijgt hij andere groente. Daarnaast eet hij een boterham in stukken van 2, ze weten zelf heel goed hoe ze het moeten vasthouden en stukjes vanaf bijten. Fruit krijgt hij in stukken, zoals banaan, zachte peer nectarine, druiven in stukjes van 4 of 6. Ander wat harder fruit doen we in de blender. Af en toe als tussendoortje krijgt hij een soepstengel (volkoren) of Griekse yoghurt. Ipv potjes zou je dus prima het fruit zelf kunnen blenden. Zo leert hij wel de verschillende smaken en structuur kennen. Het avondeten idem dito, of je legt stukken op z'n bord of je prakt het.

één jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Kinderen mogen pas vanaf 1,5 - 3 jaar kruiden mee eten. Kruiden verstoren h ...
Nee hoor ze mogen in principe alles al (behalve zout en suiker en misschien dat hete peper en chili niet heel handig zijn)

één jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Hier eet onze zoon gewoon met de pot mee maar dan zoutloos en zonder kruide ...
Bedankt voor de tip! Ik ga het dan ook nu zo doen.

één jaar geleden

Reactie op rianne123456

Nee hoor ze mogen in principe alles al (behalve zout en suiker en misschien ...
Zie foto

één jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Zie foto
Dit dus

één jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Zie foto
Elk doet zn ding, dat is duidelijk. Maar wij geven ons meisje liever de kans om alles te proeven. Uiteraard zonder te overdrijven want erg pikant eten is zelf soms voor volwassenen geen pretje 🔥💩