Hoi iedereen,
Vraag me af wat jullie ervaring is met de overgang naar een nieuw bed.
Onze vrolijke 2 jarige krijgt het sinds vrijdag voor elkaar om (met zn slaapzak!) uit zijn ledikant te klimmen. Hartstikke gevaarlijk natuurlijk.
We hebben dus maar snel zn bed omgebouwd tot peuterbed. Ik baal hiervan, omdat ik hoopte het nog wat uit te kunnen stellen. Onze zoon ligt namelijk een verdieping lager dan wij en over een paar maanden verhuizen we naar ons nieuwe huis waar hij naast ons zal slapen. Maar goed, het laat zich niet plannen.
Nu twee dagen t peuterbed in gebruik en tis precies waar ik bang van was: continu uit bed gaan en t gewoon rete spannend vinden. Gaan slapen duurt met gemak twee uur en we moeten er echt naast zitten anders blijft hij echt niet liggen.
Wordt dit snel beter? Heeft iemand tips? Ik heb t gevoel dat hij er mentaal nog helemaal niet klaar voor is, maar we kunnen moeilijk terug want dat is onveilig.
Hij gaf vanavond zelf ook aan liever in z’n oude bed te willen slapen en dit heel spannend te vinden. Uiteindelijk na twee uur bij mij op schoot in slaap gevallen.
Ik vind t zo sneu…
Is dit gewoon doorzetten? En hoe lang dan?