189 Reacties

één jaar geleden

Ik vraag me ook af hoe het met monalisa gaat. Hoop dat ze ook een beetje haar draai heeft gevonden in deze rollercoaster beter bekend als moederschap 😂

één jaar geleden

Reactie op Lou2

Het is een fase, het is een faseeeee...😂 En inderdaad zeker loslaten met " ...
Bedoel je dat het een fase is? 😂😂😂

één jaar geleden

Reactie op Suuz81

Bedoel je dat het een fase is? 😂😂😂
Welkom in Sprong 4😅 We merken nu al bij Meysa dat de sprong er over un paar dagen aankomt. Helaas duurt deze sprong erg lang gemiddeld 1 maand. Zou willen dat ik een betere mededeling had maar helaas. Het is een lange fase 😳

één jaar geleden

Vreselijk is het. Joep zit er volgens mij al even in. Merk ook echt dat hij steeds nieuwe dingen kan. Maar hij loopt zo te rommelen met zijn flessen. Net ook maar 50ml gedronken em verder huilen met de fles. Sinds vandaag lactulose voor het slechte poepen. Anders over een paar dagen toch andere voeding proberen. Welke voeding gebruiken jullie? En kom op dames. We kunnen het. Het is inderdaad een fase..fase...fase....fase. Mag van mij morgen over zijn haha

één jaar geleden

Reactie op AnoukG

Welkom in Sprong 4😅 We merken nu al bij Meysa dat de sprong er over un paa ...
Is dat niet vroeg bij 13 weken? De 4e dan? Ik bedoel.. prima hoor als ik de 3e heb overgeslagen. Of ja..Vince (mama is moe 😴).

één jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Vreselijk is het. Joep zit er volgens mij al even in. Merk ook echt dat hij ...
Het. Is. Een. Fase. (typ dit terwijl ik met Vince in de tuin zit, want alleen dat vindt meneer oké)

één jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Vreselijk is het. Joep zit er volgens mij al even in. Merk ook echt dat hij ...
Woord van de dag, F A S E 😂 Hoelang heeft hij niet gepoept nu? Ik gebruik nutrilon. Slechte drinken hebben wij hier ook gehad

één jaar geleden

Reactie op Lou2

Woord van de dag, F A S E 😂 Hoelang heeft hij niet gepoept nu? Ik gebruik ...
Joep poept 1x per 3 dagen omdat ik er dan een thermometer in steek. Wij gebruiken nu Kruidvat voeding, maar ga denk ik ook Nutrilon proberen. Net weer anderhalf uur gekloot om er iets van voeding in te krijgen...

één jaar geleden

Reactie op Lou2

Ik vraag me ook af hoe het met monalisa gaat. Hoop dat ze ook een beetje ha ...
Ah lief dat je het vraagt… ik ben ook altijd benieuwd naar jullie verhalen en lees nog altijd al jullie berichten laat in de nacht door.. maar geen energie meer over om te reageren.. (ijzertekort, vitamine d, enz.) Lastig he met die fases.. als mijn man vraagt hoe kan het dat ze zo doet vandaag, zeg ik we zitten weer in een fase 😂 hij zegt dan: alweer een fase 🫣😂 Met Sara gaat het hartstikke goed gelukkig (op sommige momenten van buikkrampjes na, osteopaat zei dat het deels ook veroorzaakt wordt door wat de mama eet: als ik bijv. eieren heb gegeten (eiwitrijk voedsel), geef haar nog steeds volledig borstvoeding, ze weegt nu 5,5 kilo en eergisteren (27e) is ze drie maanden geworden. Lengte weet ik zo niet, ze heeft binnenkort de controle bij cs. Met mij gaat het helaas minder, slappe benen, soms nog steeds pijn down under, veel pijn bij gemeenschap, bekkenklachten, stuitje weer scheef na de bevalling..

één jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Joep poept 1x per 3 dagen omdat ik er dan een thermometer in steek. Wij geb ...
Pff lijkt me lastig, hopelijk helpt dat, even van voeding wisselen (heb ooit ergens gelezen dat kv van Hipp aan te raden is). Misschien is dit linkje handig, waarschijnlijk heb je het al gelezen: https://www.zwangerenportaal.nl/baby/kwaaltjes-en-ziektes/obstipatie-baby

één jaar geleden

Reactie op Suuz81

Had het idee dat we sprong 3 hadden overgeslagen, omdat Vince al aan de 13 ...
Ooh wat ik nu allemaal lees, Sara heeft precies hetzelfde sinds afgelopen paar dagen, ze wil alleen in mijn armen in slaap vallen, speentje moet erin blijven (gaat moeilijk als ze huilt 🤣), dan hou ik het speentje in haar mond door mijn bovenarm tegen het speentje aan te houden, valt ze eindelijk in slaap door beetje te wiegen en wil haar heel rustig terugleggen en dan springt ze wakker en gaat weer huilen en dan begint dit riedeltje opnieuw, na 3/4 van zulke rondes wordt ze niet meer wakker bij het terugleggen. Met mijn klachten wordt dit wel te veel en dan lig ik met pijn in mijn hele onderlichaam op bed en val ik niet makkelijk in slaap.. Maar we komen ook wel door deze FASE heen dames 💪.. ik zou alleen niet weten hoe ik het had gedaan als ik niet ziek thuis zou zijn en ‘s ochtends vroeg weer op zou moeten voor werk..

één jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Vreselijk is het. Joep zit er volgens mij al even in. Merk ook echt dat hij ...
Wij gebruiken nurtilon omneo en ze poept goed. hier wil ze nu juist meer drinken heb ik het idee. 😳

één jaar geleden

Reactie op Suuz81

Is dat niet vroeg bij 13 weken? De 4e dan? Ik bedoel.. prima hoor als ik de ...
Sprong drie is een korte sprong waar veel niks van merken ☺️ Sprong vier daarintegen🫣 Meysa is vanaf 3 u wakker en slaapt alleen bij mama😳 zelfs haar vader is niet goed genoeg dus dat is heel fijn 😒

één jaar geleden

Reactie op Monalisamo

Ooh wat ik nu allemaal lees, Sara heeft precies hetzelfde sinds afgelopen p ...
Jeetje meid dat is indd geen pretje 🥺 Misschien wat brutaal maar is het dan niet een beetje veel voor jouw om nog volledig borstvoeding te geven. Ik heb het met de eerste 3 maanden kunnen doen en weet dat het heel mooi en goed is, maar mentaal en lichamelijk heel zwaar. Als jij je er goed bij voelt lekker blijven doen, maar is natuurlijk niet de bedoeling dat jij er onderdoor gaat he. ❤️

één jaar geleden

Reactie op Monalisamo

Ah lief dat je het vraagt… ik ben ook altijd benieuwd naar jullie verhalen ...
Wat fijn dat het in ieder geval met Sara zo goed gaat. Maar wat balen dat jij zo uit de zwangerschap en bevalling bent gekomen. Even een gekke vraag. Heb je je stuitje al rectaal recht laten zetten? Dus dat ze het echt van binnenuit recht zetten met een hand? Klinkt misschien een beetje gek, maar mijn schoonzusje heeft 1 jaar veel pijn gehad en toen dit op advies laten doen en binnen een paar dagen was het al beter. Je hebt vast alles al gelezen wat er aan te doen is en allerlei adviezen gekregen, maar ik denk ik deel het toch even.

één jaar geleden

Reactie op AnoukG

Jeetje meid dat is indd geen pretje 🥺 Misschien wat brutaal maar is het ...
Ja, ik begrijp wat je bedoelt, super lief ❤️ Het voeden doe ik liggend en dat gaat gelukkig nog wel. Aan het begin deed ik het zittend maar merkte dat dat te pijnlijk werd. Ik had de Lactatiedeskundige bij mij thuis uitgenodigd aangezien Sara aan het begin zo veel last had van buikkrampen (het was zo zielig 🥺) doordat ze heel snel en gretig dronk (en hierdoor ook vaak verslikte). Ze hapte naar mijn gevoel heel veel lucht hierdoor en ik wilde weten hoe ik haar op een andere manier kon voeden zodat ze rustig zou drinken. De lactatiedeskundige liet mij zien dat ik liggend met Sara op mijn borst , Sara rustiger drinkt en (bijna) geen lucht meehapt. Toeschietreflex was bij het liggen ook minder sterk en ze verslikt zich ook niet meer. En dat kwam voor mij dus goed uit aangezien ik kon gaan liggen en er minder druk en belasting is op mijn stuitje en onderlichaam :)

één jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Wat fijn dat het in ieder geval met Sara zo goed gaat. Maar wat balen dat j ...
Wat goed om je hier weer te lezen! Maar wat klote dat je je zo lichamelijk rot voelt. Het gaat snel he met die kleintjes

één jaar geleden

Reactie op Monalisamo

Ooh wat ik nu allemaal lees, Sara heeft precies hetzelfde sinds afgelopen p ...
Heej, wat vervelend wat je vertelt over jezelf.. maakt het extra zwaar natuurlijk met Sara in een sprongetje (FASE). Krijg je iets van fysio en kun je het ook kwijt bij iemand? Mentaal gezien bedoel ik? Dat moeten werken... dat is heel veel koffie op een dag. En bezig blijven (dat lukt in mijn baan wel). Maar vermoeiend is het wel.

één jaar geleden

Reactie op AnoukG

Sprong drie is een korte sprong waar veel niks van merken ☺️ Sprong vier da ...
Vandaag ook nog de vaccinaties gehad en war verkouden. Echt feest. Zat inmiddels op 6,8 kg en bijna 64 cm. Viel me nog mee, had nog wel meer verwacht.

één jaar geleden

Ik wil alleen maar even zeggen dat jullie goed bezig zijn mama's. Volgens mij zijn jullie allemaal toppers en goede moeders. We kunnen dit 💪