189 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Lou2

Vraagje; maken jullie de baby s nog wakker tussen 22:00 - 23:00 uur voor ee ...
Vince heeft zaterdag zijn laatste fles niet gehad, omdat hij zo vast lag te slapen. Die geven wij tussen 21.30u en 22.00u. Hij heeft geslapen van 20.30u tot bijna 07.00u zonder dat we eruit zijn hoeven gaan 😱. Denk wel dat dat een uitzondering was, want de afgelopen 2 dagen had ie die laatste fles weer wel. We leggen hem nu wel van te voren ook al in bed, dat deden we eerst niet.

2 jaar geleden

Reactie op Lou2

Ik vind dat zooooo leuk die hapjes. Ben ook zo benieuwd maar ik weet echt n ...
Wij hebben van het consultatiebureau een map gekregen met het hoe en wat.. inclusief zo'n ijsblokjeshouder. Lijkt me wel handig, denk ik tenminste. We gaan het zien, ben echt benieuwd 😁.

2 jaar geleden

Joep slaapt nog niet eens door.... dus hopelijk straks met een papfles om 23.00 uur wel. De late fles mag er trouwens al wel af hoor als je kindje dat aan geeft. Ik heb al flesspenen besteld. Ga vandaag of morgen eerst papfles proberen en dan volgende week groente. Mag vanaf 4 maanden officieel, maar rond deze tijd kun je gewoon kijken of je kindje er aan toe is of nog niet. Sommige zijn er met 6 maanden pas aan toe.

2 jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Het is een fase en k u t 🤣 Hier is het flessendrama voor bij. 2 weken lang ...
Wat super fijn zeg! Gewoon de normale Nutrilon of een speciale zoals omneo bijvoorbeeld?

2 jaar geleden

Reactie op Suuz81

Ja sorry, mijn vraag was niet heel duidelijk... hoeveel weken is ze precies ...
17 weken

2 jaar geleden

Reactie op Suuz81

Wij hebben van het consultatiebureau een map gekregen met het hoe en wat.. ...
Wat handig! En volgens mij werkt dat wel goed zo'n ijsblokjeshouder. Gaan jullie eerst groente of fruit geven?

2 jaar geleden

Reactie op AnoukG

Wat super fijn zeg! Gewoon de normale Nutrilon of een speciale zoals omneo ...
Nee de gewone Nutrilon, maar misschien dat we nog over gaan naar omneo. Even aankijken een paar weken hoe het nu met het poepen gaat. Hij poept alleen met hulp 1x in de 3 dagen en krijgt nu lactulose om het op gang te krijgen.

2 jaar geleden

Reactie op Lou2

Wat handig! En volgens mij werkt dat wel goed zo'n ijsblokjeshouder. Gaan ...
Eerst groente raden ze aan, dus daar gaan we ook mee beginnen. Ijsblokjeshouders zijn inderdaad top. Heb ik bij de eerste ook gebruikt.

2 jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Eerst groente raden ze aan, dus daar gaan we ook mee beginnen. Ijsblokjesho ...
Wij gaan waarschijnlijk met bloemkool beginnen. En dan voor haar moeder met een lading kaassaus erop😂

2 jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Joep slaapt nog niet eens door.... dus hopelijk straks met een papfles om 2 ...
Is een papfles eenzelfde voeding, maar dan met johannesbroodpitmeel erin of is dat nr. 2 of iets?

2 jaar geleden

Reactie op Lou2

17 weken
Ja jij ligt iets voor op mij natuurlijk. Vince zit op 14 weken. Benieuwd hoe het gaat bij jou dadelijk!

2 jaar geleden

Reactie op Lou2

Wat handig! En volgens mij werkt dat wel goed zo'n ijsblokjeshouder. Gaan ...
Consultatiebureau zei eerst groente. En dan 10x een smaak geven (ik heb een schema gekregen).

2 jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Eerst groente raden ze aan, dus daar gaan we ook mee beginnen. Ijsblokjesho ...
Potjes gaan natuurlijk wel even duren nog, want het zijn echt proefhapjes waar je mee begint, las ik.

2 jaar geleden

Reactie op Suuz81

Is een papfles eenzelfde voeding, maar dan met johannesbroodpitmeel erin of ...
Nee je kan dan rijstebloem toevoegen aan de fles die je normaal geeft in de avond. Kun je gewoon in de supermarkt kopen bijvoorbeeld van Olvarit een geel zakje. Mag vanaf 4 maanden.

2 jaar geleden

Ik ben ook heel benieuwd hoe hij het groentehapje zal vinden. Hij is wel al gewend om van een lepeltje te eten omdat hij elke ochtend zo zijn medicijntjes krijgt

2 jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Eerst groente raden ze aan, dus daar gaan we ook mee beginnen. Ijsblokjesho ...
Ugh ijsblokjeshouders🫣 Waar/Hoe gebruiken jullie dat dan?

2 jaar geleden

Reactie op AnoukG

Ugh ijsblokjeshouders🫣 Waar/Hoe gebruiken jullie dat dan?
Als je bijvoorbeeld groente klaarmaakt en pureert dan kan je dat verdelen over die ijsblokjeshouder en elke keer als je een hapje gaat geven dat blokje ontdooien zodat je precies een mooie portie hebt

2 jaar geleden

Reactie op Lou2

Als je bijvoorbeeld groente klaarmaakt en pureert dan kan je dat verdelen o ...
Op die manier 😅 met de oudste deed ik altijd klein beetje groenten van de avond ervoor in de koelkast voor de volgende dag. Maar dit is ook een idee

2 jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Nee je kan dan rijstebloem toevoegen aan de fles die je normaal geeft in de ...
Oh, echt nooit van gehoord. Thanks! Dan kan ik zeker ook een ander speentje op de fles doen? We gebruiken nu nog steeds dat tot 1 maand, omdat Vince zo enthousiast drinkt.

2 jaar geleden

Reactie op Lou2

Als je bijvoorbeeld groente klaarmaakt en pureert dan kan je dat verdelen o ...
Aangezien ik een bloemkool heb voor morgen, ga ik eens een portie proberen te maken. Het is toch nog maar een paar weekjes voordat we kunnen starten.