189 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Suuz81

Aangezien ik een bloemkool heb voor morgen, ga ik eens een portie proberen ...
Leuk! Ben benieuwd hoe alle kindjes het voor de eerste keer ervaren😂🥳

2 jaar geleden

Reactie op AnoukG

Op die manier 😅 met de oudste deed ik altijd klein beetje groenten van de ...
Jij zit op 4 flessen per dag toch? Wat zijn jouw tijden?

2 jaar geleden

Oooh ik had al gehoord dat er wat mensen met 4 maanden kleine beetjes vast voedsel aan de kleintjes geven, maar dat dat nu de norm is… over drie weekjes is Sara ook 4 maanden oud en dat betekent dat zij ook dan mag beginnen 😱 Aan de ene kant vind ik het heel leuk om allemaal nieuwe dingen met haar te gaan proberen, maar aan de andere kant gaat het allemaal zo snel 🥺🥺🥺 Ik vind haar zo mooi aan de borst en dan die kleine pauzes die ze neemt om naar me te lachen en haar dankbaarheid te tonen 🥺🥺🥺 Ik weet het, er zullen andere mooie momenten komen waar ik net zoveel van ga genieten, maar dit is wel erg speciaal 🫣❤️❤️❤️🥺 Vinden jullie ook dat het zo snel gaat.. ? ik had dat met de zwangerschap ook, was best emotioneel erover dat ze niet meer veilig in mijn buik zou zitten en nu de new born tijd dus ook, het vliegt allemaal voorbij 🥺🥺

2 jaar geleden

Maar wel leuk dus groentjepapjes, bonenpapjes en fruitpapjes maken enz.. heb ergens in een of andere filmpje gezien dat we erg moeten oppassen met het toevoegen van zout omdat ze daar maar héél weinig van binnen mogen krijgen per dag. Eerst voor de kleine wat apart houden en dan dus pas zout toevoegen voor jezelf.. voor jullie dus ook een tip :)

2 jaar geleden

Reactie op Suuz81

Oh, echt nooit van gehoord. Thanks! Dan kan ik zeker ook een ander speentj ...
Ja klopt want het wordt dikker. Welke fles en speen gebruik je nu? Wij dr brown brede hals en zijn nu tussen speen 3 en 4 aan het kijken met de papfles. Is natuurlijk ook afhankelijk hoeveel rijstebloem je erin doet. Het was hier trouwens nog geen succes. Sterker nog meneer was om 3 uur wakker vannacht ipv half 5 a 5 uur...wordt vervolgd haha

2 jaar geleden

Reactie op Monalisamo

Oooh ik had al gehoord dat er wat mensen met 4 maanden kleine beetjes vast ...
Wat mooi die borstvoedingsmomentjes samen met je kleine. De hapjes hoeven ook nog niet he als ze er niet aan toe zijn. Je hoeft pas te starten voor de 6de maand i.v.m. allergieën ook. Alleen wanneer je kleine al gevoelig kan zijn voor allergieën wordt wel echt vanaf 4 maand aangeraden omdat je dan ook op den duur ei en pindakaas moet toevoegen in kleine hoeveelheden.

2 jaar geleden

Reactie op Monalisamo

Maar wel leuk dus groentjepapjes, bonenpapjes en fruitpapjes maken enz.. he ...
Ja goede tip. Inderdaad weinig zout. Wij zijn door de komst van de eerste ook veel minder zout gaan eten.

2 jaar geleden

Reactie op Monalisamo

Maar wel leuk dus groentjepapjes, bonenpapjes en fruitpapjes maken enz.. he ...
Ja, goed dat je het zegt! Moet ik dus een portie bloemkool apart koken.

2 jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Ja klopt want het wordt dikker. Welke fles en speen gebruik je nu? Wij dr b ...
Ik heb de flessen van Philips Avent (doordat deze ook bij borstkolfapparaat zaten). Speentje nr. 1, af en toe 2 als hij nog niet zelf om een fles 'gevraagd' heeft. Anders drinkt ie echt te snel.

2 jaar geleden

Ik begin te denken dat ik de verkeerde baby heb meegekregen bij de opvang gisteren 🤔. Hij is zo lief, geen jengelen ofzo. En gisteravond alleen maar lachen. En hij kan ineens dingen die hij 2 dagen terug nog niet kon. Of het sprongetje is voorbij 🤫🤫🤫... kan ook.

2 jaar geleden

Reactie op Lou2

Jij zit op 4 flessen per dag toch? Wat zijn jouw tijden?
Ja klopt. Het wisselt een beetje met hoelaat ze in de ochtend wakker wordt maar meestal is het 7:00 12u 17u en laatste om 21:30

2 jaar geleden

Reactie op Suuz81

Ik begin te denken dat ik de verkeerde baby heb meegekregen bij de opvang g ...
Zo leuk dat je dan ineens die ommeslag ziet😍

2 jaar geleden

Volgens mij zitten wij hier nu op het hoogtepunt van sprong 4. Jemig, elke nacht om 3 uur al wakker voor een fles, humeurig, veel spugen. Hoop dat dit hoogtepunt snel voorbij is en we dan langzaamaan weer de betere kant op gaan

2 jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Volgens mij zitten wij hier nu op het hoogtepunt van sprong 4. Jemig, elke ...
Ik durf er niks meer over te zeggen.. elke keer als ik denk 'dit was het wel' heeft hij weer zijn dag of nacht niet. Maar las ook iets over slaapregressie.. daar gooi ik de afgelopen 2 nachten nu maar op. Beetje afwisseling in de termen kan geen kwaad 😆.

2 jaar geleden

En dames hoe gaan de papflessen/groentehapjes bij jullie? Hier is pap een groot succes, maar die groent 🫣

2 jaar geleden

Reactie op AnoukG

En dames hoe gaan de papflessen/groentehapjes bij jullie? Hier is pap een ...
Hier nog niet begonnen met pap. Wilde eerst begin met groente, maar boy oh boy 😂😂😂 net zoals bij jou niet bepaald een succes. Eerste twee hapjes gaan goed maar daarna is het huilen geblazen. Misschien ga ik kijken hoe ze het met fruit doet. Hoe doet Meysa het met de groente

2 jaar geleden

Ik ben juist begonnen met de papfles. Groente denk ik deze of volgende week ergens. 3 nachten redelijk doorgeslapen, maar vandaag al vanaf 5 uur wakker. En laat dat nou net zijn nadat ik gisteravond naar Hollands hoop theater was en om half 1 thuis. Hoe timen ze het he 😁 Hij krijgt nu Forlax voor het poepen sinds maandag. Nou net voor het eerst zelf weer gepoept. Een explosie natuurlijk haha, gelijk maar in bad en nu we toch bezig zijn de oudste nu in het grote bad. Vinden jullie kindjes de groentehapjes echt vies? Of lukt het nog niet goed van een lepeltje af? En hebben jullie al een vast ritme met slaapjes overdag? Hier volg ik hem gewoon nog een beetje met tekenen wanneer hij moe is.

2 jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Ik ben juist begonnen met de papfles. Groente denk ik deze of volgende week ...
Nou Meysa vind de groente echt heel vies. Het gezicht dat ze erbij trekt 😖 Ik lig dus ook erg vaak onder de bank van het lachen 😜 Met de slaapjes volgt ik indd haar nog heel erg. Gister had ze geen zin in haar ochtend slaapje dus om 2u stortte ze in en in de middag was ze niet wakker te krijgen 😅

2 jaar geleden

Hier vond ze het ook echt vies 😂 Tot huilen aan toe 😂 Fruit ging er veel beter in vandaag. Vond ze lekker. Ook hier volg ik haar met haar slaapjes. Meestal 3 op een dag. 2 lange en 1 korte.

2 jaar geleden

Gisteren ook maar gelijk begonnen. Pompoen staat de eerste dagen op het menu. Gisteren 5 hapjes met smaak daarna een vies gezicht haha. Vanavond af en toe een vies gezicht maar wel alles opgegeten. Ongeveer een half groot ijsblokje.