189 Reacties

2 jaar geleden

Haha ik kan me al die vieze gezichtjes helemaal inbeelden🤣 Hier nog niet begonnen met papjes/groente/fruit. Over 9 dagen is Sara vier maanden en ik zit er zelf over te denken om met 5 maanden pas te beginnen hiermee. Sara was wat onrustig vrijdag ook aan de borst, ik keek in haar mond en zag twee mini witte puntjes, ik denk dat er een tandje doorkomt waar ze veel last van heeft, haar eerste tandje 🥺 Bij jullie ook al wat te zien en hebben ze er ook last van?

2 jaar geleden

Reactie op Monalisamo

Haha ik kan me al die vieze gezichtjes helemaal inbeelden🤣 Hier nog niet b ...
Ohh zo leuk 🥰 Is altijd jammer dat ze er last van hebben maar vind het zo schattig die kleine tandjes hihi Hier hebben we een kleine kwijlenbabbel alles moet haar mond in😅 Wij voelen al wel iets scherps maar zien het nog niet. Nu is ze ook niet heel behulpzaam met haar mond open houden hoor 🤣

2 jaar geleden

Oh ja tandjes, dat is ook een ellende. Ook weer een fase 😉 Hier nog geen sporen van tandjes in ieder geval. Ik ben vandaag weer in het land der levenden. Ik heb voor de eerste keer corona sinds zondag en ben er echt flink ziek van geweest. Nu nog snotverkouden, hoesten enz, maar de koorts is gelukkig weg. Met de kleine gaat het hier super goed. Hij trekt nog steeds een vies gezicht bij de pompoen, maar wil dan wel graag meer. We zijn nu ook over van slapen na de fles van 19.00 uur tot 7.00 uur in de ochtend. Hoeveel ml krijgen jullie kindjes nu per keer en hoeveel flessen?

2 jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Oh ja tandjes, dat is ook een ellende. Ook weer een fase 😉 Hier nog geen s ...
Ah jeetje, beterschap en fijn dat de koorts weg is.. echt niet leuk. Je man ook ziek geweest? Hier ook rond 19:09/19:30 de laatste fles en probeer ik 's ochtends rond 07:00 uur te starten. Vandaag was dat echter 07:47 🤪🤣 veuuuuuls te laat en iedereen sliep nog. Ze zit op 4 flessen van 180+6

2 jaar geleden

Reactie op Lou2

Ah jeetje, beterschap en fijn dat de koorts weg is.. echt niet leuk. Je man ...
Nee mijn man is niet ziek of besmet. Oudste zoon heeft het we wel (al eerder dan ik het had denk ik). De jongste hebben we niet getest. Ik mag vandaag weer naar buiten 😀

2 jaar geleden

Vanaf wanneer beginnen jullie trouwens ook met fruit rond een uur of 10? De groente gaat hier echt al heel goed. Eet steeds alles op dus ga de portie eens ietsje verhogen.

2 jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Vanaf wanneer beginnen jullie trouwens ook met fruit rond een uur of 10? De ...
Wij zitten nu op 3 x 180+6 en de laatste fles om 21:30 200+7 en 3 scheppen pap. Die laatste heeft ze hier echt nog nodig want anders heeft ze op 3u echt honger 😱 Fruit gaan wij maandag mee beginnen. Dan wordt het schema ong. 7u fles 10u fruit 12u fles 14u groente 17u fles 19:30 naar bed en dan al slaapend op haar kamer in het donker 21:30 papfles 😅 Ik zeg ook ong. want soms is deze slaapkop niet wakker te krijgen smiddags. 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Kleinukkie

Vanaf wanneer beginnen jullie trouwens ook met fruit rond een uur of 10? De ...
Hoeveel groente geef jij nu? Ik vind het moeilijk omdat ze maar blijft eten😂

2 jaar geleden

Reactie op Lou2

Hoeveel groente geef jij nu? Ik vind het moeilijk omdat ze maar blijft eten ...
Ik geef nu een heel groot ijsblokje. Ga denk ik hierna over eerst op een half potje om het zo steeds meer uit te breiden, maar durf niet in 1x een heel potje ofzo te gaan geven. Daarnaast krijgt hij dan nu om 7.00/11.00/15.00 en 19.30 uur een fles van 180+6. De laatste met dan een beetje rijstebloem erin.

2 jaar geleden

Hier ben ik begonnen met sochtends fruit te geven. Vanaf het moment van het fruit hapje tot aan de fles merk ik wel dat ze moeite heeft om een beetje wakker te blijven dus dan moet ik echt mn alles uit de kast halen om haar te pleasen😂 Hier krijgt ze nu 07:00/11:30/15:30/19:30 ongeveer een flesje. Merken jullie nog iets van het sprongetje? Hier valt het me mee..

één jaar geleden

Reactie op Lou2

Hier ben ik begonnen met sochtends fruit te geven. Vanaf het moment van het ...
He dames, hoe gaat het bij jullie? Ik merk ook niks meer van het sprongetje Lou2. Het is weer wachten op de volgende 😉 Op de dagen dat ik vrij ben geef ik ook fruit in de ochtend. Ik geef het nog niet mee naar de opvang. Verder gaat alles goed hier. Er wordt al veel gelachen en geluiden gemaakt tijdens het spelen. Zo leuk!

één jaar geleden

Zooo, ben ik weer 🥳. Paar weekjes vakantie gehad en inmiddels weer aan het werk. Update: - Vince is verkouden geweest, het buikgriep gehad en is nu weer verkouden (ik heb ook alle 3 gekregen van hem 😳). Af en toe koorts (wat je niet tegen leidster opvang moet zeggen, want dan mocht ie eigenlijk niet komen), maar het gaat wel oké met hem. - Slapen: Gaat normaal goed met af en toe eens een keer eruit voor een speentje, alleen nu met verkoudheid is het vrij dramatisch. Heb geen vol uur geslapen vannacht. Maar goed, dat gaat weer over. - Voeding: Krijgt 4 x 220c per dag. Daarnaast bezig met proefhapjes, hij was er echt echt echt klaar voor. Inmiddels wortel, pompoen en bloemkool gehad, straks eerste keer broccoli. Hij vindt het geweldig, eten van een lepeltje, en is telkens kwaad dat de hoeveelheid van ijsblokje op is. Vince rolt ook sinds een week of 2 om van rug naar buik. Maar niet als papa of mama kijkt... Gisteren bij opa en oma wel, dus hij pest ons gewoon. - Op vakantie (Centerparcs) voor de eerste keer gaan zwemmen, ging ook top. Ook een floatsessie gehad (voor onze vakantie), dat was helemaal feest. Het gaat dus best goed, kan niet echt klagen. Ja, iets meer slaap zou welkom zijn. Ben ook niet zo bezig met of er sprongetjes zijn of aankomen. Vince brabbelt er (steeds meer) op los, echt grappig en lief 😊. Hoe gaat het bij jullie?

één jaar geleden

Hier deze week begonnen met groentehapje, ze lijkt het lekker te vinden. Ik ben begonnen met wortel, wilde eigenlijk met bloemkool beginnen maar had dat niet in huis en had geen zin om alleen daarvoor het huis uit te gaan.. deze week heel de week dus aan de wortel en daarna oefenen met andere groenten (bloemkool, pompoen, pastinaak, doperwtjes, enz.).. Sara oefent de laatste tijd haar stembanden ‘s nachts 🥲 (niet huilen, maar harde geluiden) Bij jullie ook?

één jaar geleden

Meysa hebben we heel snel moeten inbakeren alleen kon mevrouw al vrij vlot zich omrollen😅 Echter zijn we nog steeds bezig met het afbouwen, al wil dat niet echt lukken. Nu slaapt ze in een cocoonslaapzak en het dekentje mega strak en toch krijgt ze het voor elkaar om sochtends onderste boven in haar bed te liggen 🤣 Ze is heel sterk dus ben niet bang dat er wat gebeurd gelukkig. In de box slaapt ze op haar buik en draait ze zelf haar hoofd heel goed. Hoe slapen jullie kindjes nu? Ze is trouwens niet van de speen dus daar wordt ze nooit wakker van gelukkig. Hier nog steeds 4x180cc en in de ochtend nu fruit en in de middag groente. Wortel en bloemkool vind ze helemaal niks maar pompoen en doperwten zijn echt yummie. Heerlijk hoor vakantie! Zo te lezen hebben jullie genoten ☺️ Wij gaan over 2 weken naar Engeland met de boot voor de bruiloft van mijn nichtje dus ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn.

één jaar geleden

Hoe is het dames? Ik heb het gevoel dat de tijd voorbij vliegt.. de baby’tjes zijn inmiddels een half jaar oud.. het gaat allemaal te snel 🥹

één jaar geleden

Reactie op Monalisamo

Hoe is het dames? Ik heb het gevoel dat de tijd voorbij vliegt.. de baby’tj ...
Veelste snel gaat het.

één jaar geleden

Reactie op Monalisamo

Hoe is het dames? Ik heb het gevoel dat de tijd voorbij vliegt.. de baby’tj ...
Ja, wáár is mijn kleine baby'tje gebleven?

één jaar geleden

Ja bizar he. Nog ff en dan kunnen ze lopen 😱 Zijn er al trijgertjes/kruipers onder ons?

één jaar geleden

Reactie op AnoukG

Ja bizar he. Nog ff en dan kunnen ze lopen 😱 Zijn er al trijgertjes/kruipe ...
Zo! Wat gaat het snel hè☺️🥹 Hier een kleine tijgerin, niet te doen. Ik zei van de week nog, zij moet een tuigje om hahaha

één jaar geleden

Reactie op Lou2

Zo! Wat gaat het snel hè☺️🥹 Hier een kleine tijgerin, niet te doen. Ik zei ...
Heerlijk toch. Bij ons gaat ze wel naar achter maar nog niet naar voor 😅🤣